Trillen bij optrekken (na verlaging)
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Da's niet helemaal waar Werner... Bij mij voel je best wel vibraties bij accelereren.werner schreef:Dan zijn de aandrijfassen vast al flink ingesleten. Waardoor zou het anders gaan trillen!coendek schreef:@werner.. niet helemaal waar... het stuur gaat licht trillen bij sommige mini's na het extreem verlagen..
soms al bij 3cm...
Bij mij en die van peter met de koni set geen enkele trilling
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Ik heb laatst ook enkele verlaagde Mini's gehad die ca 30 a 35 mm verlaagd waren.
Sommigen ervan hadden bij fors optrekken ook last van een lichte trilling in het onderstel.
Ik dacht ook al dat het van het verlagen kwam, want verder was er niets aan de hand.
Bij een van deze auto's heb ik zelfs nog de beide draagarm rubbers vernieuwd (k..t werkje) maar hielp ook niet.
Over het algemeen kun je denk ik beter niet of niet te veel verlagen of je moet puur voor de looks gaan.
Gr Roy
Ik heb laatst ook enkele verlaagde Mini's gehad die ca 30 a 35 mm verlaagd waren.
Sommigen ervan hadden bij fors optrekken ook last van een lichte trilling in het onderstel.
Ik dacht ook al dat het van het verlagen kwam, want verder was er niets aan de hand.
Bij een van deze auto's heb ik zelfs nog de beide draagarm rubbers vernieuwd (k..t werkje) maar hielp ook niet.
Over het algemeen kun je denk ik beter niet of niet te veel verlagen of je moet puur voor de looks gaan.
Gr Roy
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Door verlagen wordt inderdaad de hoek van de aandrijfas scherper.
Als de homokineten zijn ingesleten uit zich dat in trillen bij optrekken.
Dat slijt wel weer opnieuw in waardoor het trillen minder wordt maar als de aandrijfassen teveel versleten zijn zal de homokineet eerst geheel versleten zijn voordat hij opnieuw in kan slijten.
Als de homokineten zijn ingesleten uit zich dat in trillen bij optrekken.
Dat slijt wel weer opnieuw in waardoor het trillen minder wordt maar als de aandrijfassen teveel versleten zijn zal de homokineet eerst geheel versleten zijn voordat hij opnieuw in kan slijten.
- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
Trilling door verlaging?
Van de week mn auto laten tunen (15% + software), sindsdien heb ik last van vibraties.
Voornamelijk bij vol gas en vanaf 2000rpm tot 4500 in z'n twee. Wat zou dit kunnen zijn? Motorsteun?
Wat er veranderd is : pulley,spanveer, software, H&R Cupkit, strutbrace, luchtfilter
Wat is de boosdoener? Of is het puur toeval, dat dit de kop opduikt?
Hoogstwaarschijnlijk (90% zeker) dat het door het verlagen komt, afgelopen dagen alle hoeken van internet afgestruind. Met kenners hier gesproken. Vorkant gaat van de week omhoog, en dan zou het goed moeen zijn.
Voornamelijk bij vol gas en vanaf 2000rpm tot 4500 in z'n twee. Wat zou dit kunnen zijn? Motorsteun?
Wat er veranderd is : pulley,spanveer, software, H&R Cupkit, strutbrace, luchtfilter
Wat is de boosdoener? Of is het puur toeval, dat dit de kop opduikt?
Hoogstwaarschijnlijk (90% zeker) dat het door het verlagen komt, afgelopen dagen alle hoeken van internet afgestruind. Met kenners hier gesproken. Vorkant gaat van de week omhoog, en dan zou het goed moeen zijn.
Laatst gewijzigd door minipino op 02 jan 2010, 01:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet zo niet of een Mini ook een 2 massavliegwiel hebt,maar als je bijvoorbeeld een Golf 4 TDI tuned,en je krijgt een te hoog koppel bij een laag toerental,dan kan het vliegwiel gaan trillen.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vliegwiel denk ik niet...
Wellicht motorsteun idd, vraag het is na bij Beek, en neem ook ff van die Powerflex bussen, ik heb m ook laten tunen bij Beek en toen gelijk maar die Powerflex rubbers genomen voor de motorophanging, aangezien ik al bij velen berichten over trillingen e.d. had gelezen na de tuning!
Hij is echt heel soepel, zelfs in vergelijk met standaard.
http://www.minispeed.nl/product.php?id=177&model=1
Ze kosten ook echt niet veel, dus is een goede mod
Wellicht motorsteun idd, vraag het is na bij Beek, en neem ook ff van die Powerflex bussen, ik heb m ook laten tunen bij Beek en toen gelijk maar die Powerflex rubbers genomen voor de motorophanging, aangezien ik al bij velen berichten over trillingen e.d. had gelezen na de tuning!

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
zijn deze rubbers makkelijk te vervangen?Adrenalin Junkie schreef:Vliegwiel denk ik niet...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors