Wiellagers voor vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw Vennep
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 sep 2008, 16:07

Wiellagers voor vervangen

28 dec 2009, 23:18

iemand ervaring met het vervangen van de wiellagers voor :shock: , is er al een topic..hierover geweest..
zijn er ook werkplaats cd of boeken van de new mini (cooper)
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

28 dec 2009, 23:20

De aandrijfas moet er af en de remmen moeten er af.
Vrij standaard werk.

De Haynes manual beschrijft het als vast ook de BMW TIS DVD.
JennyStyle
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw Vennep
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 sep 2008, 16:07

28 dec 2009, 23:51

oke.... ben wel handig maar heb je een link of een uitgebreide stapsgewijze werk omschrijving zodat ik zelf aan de bak kan, heb je bv speciaal gereed schap nodig?...
wie het kleine niet eert.....
........is een verwend nest!!
sharpsafer
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: kortrijk
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 apr 2009, 08:50

29 dec 2009, 08:15

fam.nibte schreef:oke.... ben wel handig maar heb je een link of een uitgebreide stapsgewijze werk omschrijving zodat ik zelf aan de bak kan, heb je bv speciaal gereed schap nodig?...
Ja, je hebt een lager trekker en duwer nodig, anders krijg je die nooit eruit of erin.
Gelijk je cardan hoezen vervangen ook terwijl je bezig bent..

Gr
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

29 dec 2009, 11:09

Hoi:

Van die trekker klopt niet.
Het is allemaal gewoon schroefwerk.
Het is nl een complete naaf die je vervangen moet en daar zit het lager reeds in.
Als je een nw naaf koopt dan zie je zo hoe het zit.
Het is niet moeilijk, alleen je aandrijf as,remklauw,fusee/stuur kogels e.d los maken.
Aandrijf as hoeft niet uit de bak, alleen de grote moer er af draaien.
Als je van de veerpoot de fusee en stuurkogels los hebt gemaakt kun je veerpoot
zo iets naar buiten trekken en de aandrijf as uit de veerpoot trekken.
Daarna de naaf/lager er af schroeven.

ps ook even stbilisator stangetje de onderste moer er af doen.

Gr Roy
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

29 dec 2009, 13:25

die van mij heb ik ong twee maanden geledenlaten vervangen...
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 dec 2009, 14:44

Klopt wat Spenki schrijft (natuurlijk).

Je kan ook beter proberen om de aandrijfas in de bak te laten zitten want als je die er uithaalt kan er wat olie uit de bak lopen die je daarna weer moet aanvullen.
jerogre
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Helder
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mei 2009, 12:27

11 apr 2010, 23:27

Bij mij is vorige week een wiellager vervangen rechtsvoor. Nu lees ik dat daarbij je aandrijfas los moet. Nu was ik vanavond op visite en kan ik niet meer wegrijden vanuit z'n 1. Vanuit alle versnelling geprobeerd, maar ik kwam niet vooruit. Motor klinkt gewoon goed. Kan ht ermee te maken hbbn dat ze de aandrijfas niet goed hbbn teruggemonteerd?

editje: aandrijfas gebroken :(

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”