Hallo allemaal
Ik heb een vraagje zijn er hier meer mensen die deze twee nokkenassen hebben gehad.
Ik ben begonnen met een schrick nokkenas en vond de auto erg lijken op een V-tec van honda dus pas vermogen bij veel toeren en dit gaf wel een snelheidsbeleving die erg op mijn S2000 leek.
Ik ben nu overgestapt op een catcam ik merk dat ik meer koppel heb, maar voor mijn gevoel was de auto met de schrick nokkenas sneller maar puur op gevoel omdat de grafiek van beek duidelijke laat zien dat ik meer koppel heb en meer vermogen.
De auto voelt minder nerveus aan met de catcam en heeft meer pk in het middengebied.
Dus wil eigenlijke weten wat jullie ervaring is in deze.
Groetjes
Brodie
Cat cam vs schrick Nokkenas
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook alleen maar ervaring met de cat cam en idd in het middengebied erg sterk maar het lijkt wel of de vermogensopbouw veel geleidelijker is.. want snel was die zeker vraag maar aan die jongens in die Audi S3
Dus dat kan wel kloppen wat je zegt voor het gevoel misschien iets langzamer maar de cijfers liegen niet.. Hoeveel vermogen kwam er nu bij jou uit met die M7 cilinderkop en cat cam nokkenas?

Dus dat kan wel kloppen wat je zegt voor het gevoel misschien iets langzamer maar de cijfers liegen niet.. Hoeveel vermogen kwam er nu bij jou uit met die M7 cilinderkop en cat cam nokkenas?
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
veel ligt er idd aan de tuning op octaan 100 of niet... maar met deze nokkenas (schrick asymmetrisch) moet ik eerlijk zeggen dat hij op octaan 98 nog altijd lekker loopt, minder vind ie wel wat minder, ook niet heul veul... toch maar es testen dan, naast elkaar, lol
Onze sponsors