Wie heeft er ervaring met het kopen van een mini bij ASNautoimport?
Denk er aan om mijn mini daarin te ruilen (zie topic minipech) op een NL cooper S. Ze geven in principe geen garantie, dat hoeft geen bezwaar te zijn maar wil graag wat info over deze dealer.
Groeten Gilles
ASN Autoimport
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Gilles,
Is een ander blok inbouwen geen betere optie?
Ik denk dat een auto inruilen met een defect blok ook geen goede optie is.
Je hebt nu voor ongeveer € 3500,- een nieuw blok in je Mini,maar ik weet zeker dat je VEEL meer moet bijbetalen op de Mini bij ASN.
Is een ander blok inbouwen geen betere optie?
Ik denk dat een auto inruilen met een defect blok ook geen goede optie is.
Je hebt nu voor ongeveer € 3500,- een nieuw blok in je Mini,maar ik weet zeker dat je VEEL meer moet bijbetalen op de Mini bij ASN.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Let's MINI
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Het bedrijf zit bij ons in de straat.. En zoals ik het zo altijd zie en hoor, zijn er geen klachten over...
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Chill-es, waarom ga je niet bij Spenki winkelen? Hij heeft diverse mooie wagentjes staan voor mooie prijzen! Garantie en prijs zullen vast te bespreken zijn...dan zie je direct wat je koopt, heb je problemen kan je bij hem langs en heeft veel ervaring en verstand van onze wagentjes!! Wil niet zeggen dat ASN Import niet ok is!! ASN zal hun zaakje prima op orde hebben. En nee...heb geen aandelen in Spenki zijn winkeltje...
Greetz, Hans

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gilles zijn auto is al weer klaar HansBrullie schreef:Chill-es, waarom ga je niet bij Spenki winkelen? Hij heeft diverse mooie wagentjes staan voor mooie prijzen! Garantie en prijs zullen vast te bespreken zijn...dan zie je direct wat je koopt, heb je problemen kan je bij hem langs en heeft veel ervaring en verstand van onze wagentjes!! Wil niet zeggen dat ASN Import niet ok is!! ASN zal hun zaakje prima op orde hebben. En nee...heb geen aandelen in Spenki zijn winkeltje...![]()
Greetz, Hans

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- pretoogjes
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
Asn Auto-import ervaring
Hier mijn ervaring over Asn autoimport,
In december 2011 een mini cooper S aangeschaft pracht auto alles er op en er aan , toen we besloten de mini te kopen waren er nog wat kleine dingen die de heer Sanders van Asn autoimport zou regelen zoals een plekje op de rechterdeur en er zou een nieuwe armsteun inkomen tussen de stoelen daar deze stuk was prima dus.
Week later auto opgehaald en deur was idd netjes gemaakt , armsteun was niet vernieuwd maar gemaakt ( dus niet volgens afspraak ) nou wil ik niet lullig doen dus oke geen enkel probleem gemaakt.Tijdens het terugrijden met de aangeschafte mini begon het te regenen en moesten de ruitenwissers aan de ruitenwissers maakte verschrikkelijke herrie af en toe eenmaal thuis de volgende dag er twee nieuwe opgezet a € 45 probleem verholpen ( maar dus ook niet gecheckt blijkbaar bij asn ook dit gewoon voor lief genomen )
Twee maanden later kreeg wat problemen met het panorama dak wilde niet dicht en soms wel nu ben ik niet meteen iemand die aan de telefoon hangt dus liet het even zitten voor zover.
Twee weken later kom ik erachter dat de accu zo goed als dood was en ik meteen dacht dat zou ook wel eens de oorzaak van het dak kunnen zijn! Dus nieuwe accu erin gezet en geen probleem nog gemaakt bij Asn autoimport neem die accu wel voor mijn eigen rekening.
Niet meeraan het dak gedacht maar twee weken geleden was het super weer dus dak open maar helaas het dak gaat een klein stukje open en weigert daarna verder te gaan.
Dus telefonisch contact opgenomen met Asn autoimport waarna meneer Sanders mij dus vriendelijk te woord stond en vroeg mij de gegevens van de auto door te mailen hem ook meteen verteld van de accu en dat ik die wel voor mijn eigen rekening nam , ja ben ook niet de beroerdste en dacht dat misschien dat de oorzaak was van het dak.
Vervolgens krijg ik geen reactie meer op mijn mailtje en er dus nog een gestuurd.
Om vervolgends dit mailtje te ontvangen van asn,
Geachte heer,
Bedankt voor uw mail.
De auto is destijds verkocht met 6 maanden garantie op motor en versnellingsbak.
Dit staat zowel op de overeenkomst van 29-11-2011 als de factuur van 3-12-2011 vermeld.
Helaas vallen zowel de accu als schuifdak hier niet onder.
Het is raadzaam om het dak te smeren met een speciaal soort vet dat niet droog wordt. Ik adviseer u naar een goede garage te gaan.
Succes!
Met vriendelijke groet,
John Sanders
ASN Automobielen
Komkleiland 8
6666 MG
Ja mensen zo gaat het tegenwoordig , bij zijn advertentie's staat dus
PRIJS IS INCL. APK, Afleverbeurt en 6 maanden garantie.! (GEEN verrassingen achteraf!)
Op het koop contract staat dus idd wat hij in het mailtje beschrijft dus ja hij kan zich daar natuurlijk op herroepen maar toch !
Wat betreft de servicebeurt ook die is niet gegeven want dan was die accu wel geconstateerd dat die slecht was.
Volgends de boordcomputer had hij nog geen beurt nodig dus die is ook niet gegeven of gecheckt.Twee dagen later peil ik het olie ook daar kon een liter bij dus er wordt niks gecontoleerd blijkbaar hij wordt gepoetst en meer niet.
Nou wil ik niet overal een probleem van maken wat ik ook niet gedaan heb maar enige coulance was wel op zijn plaats geweest als verkoper.
Ik schrijf deze ervaring dus om mensen te waarschuwen voor asn autoimport daar de garantie dus alleen maar op motor en versnelinsbak gegeven wordt.
In december 2011 een mini cooper S aangeschaft pracht auto alles er op en er aan , toen we besloten de mini te kopen waren er nog wat kleine dingen die de heer Sanders van Asn autoimport zou regelen zoals een plekje op de rechterdeur en er zou een nieuwe armsteun inkomen tussen de stoelen daar deze stuk was prima dus.
Week later auto opgehaald en deur was idd netjes gemaakt , armsteun was niet vernieuwd maar gemaakt ( dus niet volgens afspraak ) nou wil ik niet lullig doen dus oke geen enkel probleem gemaakt.Tijdens het terugrijden met de aangeschafte mini begon het te regenen en moesten de ruitenwissers aan de ruitenwissers maakte verschrikkelijke herrie af en toe eenmaal thuis de volgende dag er twee nieuwe opgezet a € 45 probleem verholpen ( maar dus ook niet gecheckt blijkbaar bij asn ook dit gewoon voor lief genomen )
Twee maanden later kreeg wat problemen met het panorama dak wilde niet dicht en soms wel nu ben ik niet meteen iemand die aan de telefoon hangt dus liet het even zitten voor zover.
Twee weken later kom ik erachter dat de accu zo goed als dood was en ik meteen dacht dat zou ook wel eens de oorzaak van het dak kunnen zijn! Dus nieuwe accu erin gezet en geen probleem nog gemaakt bij Asn autoimport neem die accu wel voor mijn eigen rekening.
Niet meeraan het dak gedacht maar twee weken geleden was het super weer dus dak open maar helaas het dak gaat een klein stukje open en weigert daarna verder te gaan.
Dus telefonisch contact opgenomen met Asn autoimport waarna meneer Sanders mij dus vriendelijk te woord stond en vroeg mij de gegevens van de auto door te mailen hem ook meteen verteld van de accu en dat ik die wel voor mijn eigen rekening nam , ja ben ook niet de beroerdste en dacht dat misschien dat de oorzaak was van het dak.
Vervolgens krijg ik geen reactie meer op mijn mailtje en er dus nog een gestuurd.
Om vervolgends dit mailtje te ontvangen van asn,
Geachte heer,
Bedankt voor uw mail.
De auto is destijds verkocht met 6 maanden garantie op motor en versnellingsbak.
Dit staat zowel op de overeenkomst van 29-11-2011 als de factuur van 3-12-2011 vermeld.
Helaas vallen zowel de accu als schuifdak hier niet onder.
Het is raadzaam om het dak te smeren met een speciaal soort vet dat niet droog wordt. Ik adviseer u naar een goede garage te gaan.
Succes!
Met vriendelijke groet,
John Sanders
ASN Automobielen
Komkleiland 8
6666 MG
Ja mensen zo gaat het tegenwoordig , bij zijn advertentie's staat dus
PRIJS IS INCL. APK, Afleverbeurt en 6 maanden garantie.! (GEEN verrassingen achteraf!)
Op het koop contract staat dus idd wat hij in het mailtje beschrijft dus ja hij kan zich daar natuurlijk op herroepen maar toch !
Wat betreft de servicebeurt ook die is niet gegeven want dan was die accu wel geconstateerd dat die slecht was.
Volgends de boordcomputer had hij nog geen beurt nodig dus die is ook niet gegeven of gecheckt.Twee dagen later peil ik het olie ook daar kon een liter bij dus er wordt niks gecontoleerd blijkbaar hij wordt gepoetst en meer niet.
Nou wil ik niet overal een probleem van maken wat ik ook niet gedaan heb maar enige coulance was wel op zijn plaats geweest als verkoper.
Ik schrijf deze ervaring dus om mensen te waarschuwen voor asn autoimport daar de garantie dus alleen maar op motor en versnelinsbak gegeven wordt.
- pretoogjes
- Nieuw Lid
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Asn Auto-import ervaring
Altijd vervelend als t zo loopt 
Zijn wel een hoop dingetjes waar je tegenaan gelopen bent!
Beetje jammer ook dat zij zo reageren, je zou meer verwachten..

Vooral als je korte stukjes rijdt dan wil die wel.. ik moet elke 10dkm een liter bijvullen, naar wat ik hier soms lees is dat weinig
Goed in de gaten houden dat peil! Want als je lampje aan gaat (als die het al doet) dan ben je te laat! 

Dat is normaal.. Een CooperS lukt wel wat oliepretoogjes schreef:Twee dagen later peil ik het olie ook daar kon een liter bij

Vooral als je korte stukjes rijdt dan wil die wel.. ik moet elke 10dkm een liter bijvullen, naar wat ik hier soms lees is dat weinig

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- pretoogjes
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
Re: Asn Auto-import ervaring
Thanks, ja had het al vernomen hier op het forum wat de olie betreft verder zijn we er blij mee behalve dan met Asn auto import maar zal zich zelf wel tegenkomen op deze manier.BMX schreef:Altijd vervelend als t zo loopt
Dat is normaal.. Een CooperS lukt wel wat oliepretoogjes schreef:Twee dagen later peil ik het olie ook daar kon een liter bij
Vooral als je korte stukjes rijdt dan wil die wel.. ik moet elke 10dkm een liter bijvullen, naar wat ik hier soms lees is dat weinigGoed in de gaten houden dat peil! Want als je lampje aan gaat (als die het al doet) dan ben je te laat!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als die liter olie er 2 dagen na de aflevering bij moest is dat NIET normaal.
Je mag verwachten dat het bedrijf de auto gecontroleerd heeft aangezien ze er ook (gedeeltelijke) garantie op geven. Je wilt als leverancier dan toch ook voor jezelf weten of alles in orde is als de klant de auto ophaalt.
Die garantie is inderdaad twijfelachtig. Ik zie nergens dat ze bij de BOVAG zijn aangesloten, ook niet op de BOVAG site, dus je hebt geen voorwaarden of geschillencommissie om op terug te vallen. Ze kunnen dus doen en laten wat ze willen. Ik vind de manier waarop ze de garantie adverteren op zijn minst misleidend te noemen. Aan de andere kant is de consument goed beschermd en als je rechtsbijstand hebt, zou ik er toch werk van maken. De reparatie aan het dak zal wellicht niet goedkoop zijn....
Je mag verwachten dat het bedrijf de auto gecontroleerd heeft aangezien ze er ook (gedeeltelijke) garantie op geven. Je wilt als leverancier dan toch ook voor jezelf weten of alles in orde is als de klant de auto ophaalt.
Die garantie is inderdaad twijfelachtig. Ik zie nergens dat ze bij de BOVAG zijn aangesloten, ook niet op de BOVAG site, dus je hebt geen voorwaarden of geschillencommissie om op terug te vallen. Ze kunnen dus doen en laten wat ze willen. Ik vind de manier waarop ze de garantie adverteren op zijn minst misleidend te noemen. Aan de andere kant is de consument goed beschermd en als je rechtsbijstand hebt, zou ik er toch werk van maken. De reparatie aan het dak zal wellicht niet goedkoop zijn....
Onze sponsors