* edit probleem is bekeken bij de dealer. Oliepeil op niveau gebracht, motor gereinigd en kmstand en datum genoteerd. Dus nu is het even afwachten of het probleem terugkomt.
thnx voor de reacties, topic mag op slot
Oliepeil
- Demelza
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
2 liter ?!!!
Das wel vrij heftig volgens mij...
Het verschil tussen minimum en maximum is dacht ik een halve liter.
Als ik jou was zou ik eens een bezoekje brengen aan de dealer. Misschien is wel gewoon je metertje stuk ofzo.
Das wel vrij heftig volgens mij...
Het verschil tussen minimum en maximum is dacht ik een halve liter.
Als ik jou was zou ik eens een bezoekje brengen aan de dealer. Misschien is wel gewoon je metertje stuk ofzo.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit er in een Cooper minder olie dan?
Ik heb er net vijf liter ingegooid langs de snelweg
Hoe heb je het oliepeil gemeten dan? Met de peilstok of brand het olielampje op het dashboard. Als het olielampje brand en het oliepeil is goed op de peilstok is kennelijk het olielampje kapot en moet je naar de dealer. Is het lampje goed maar vershijnt er niets van de twee liter op de peilstok moet je ook naar de dealer want dan verdwijnt de olie ergens naar toe waar het niet hoort. Of is het oliepeil op de peilstok nu veel te hoog omdat je er twee liter in heb gegooid dan moet je ook naar de dealer en er wat olie laten uithalen.
Hoe heb je het oliepeil gemeten dan? Met de peilstok of brand het olielampje op het dashboard. Als het olielampje brand en het oliepeil is goed op de peilstok is kennelijk het olielampje kapot en moet je naar de dealer. Is het lampje goed maar vershijnt er niets van de twee liter op de peilstok moet je ook naar de dealer want dan verdwijnt de olie ergens naar toe waar het niet hoort. Of is het oliepeil op de peilstok nu veel te hoog omdat je er twee liter in heb gegooid dan moet je ook naar de dealer en er wat olie laten uithalen.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jij hebt natuurlijk ook nog een oliekoeler, zit ook ongeveer een halve liter in.
@Berthil in een cooper zit wat minder olie dan in de S, verschil een liter!Berthil schreef:Zit er in een Cooper minder olie dan?
.
Jij hebt natuurlijk ook nog een oliekoeler, zit ook ongeveer een halve liter in.
- dinky-toy
- 4 op een rij!
Bericht
Bij teveel olie zou die het er aan de bovenkant uit moeten gooien wat dus niet het geval is want er is zo op het oog nergens olie te bekennen waar het niet moet zitten.
tijdens het rijden begon het lampje een paar keer te knipperen. Met de peilstok even gemeten en niveau was erg laag, nadat ik er dus 2 liter in had gegooid stond het niveau op de stok nog steeds tegen minimaal aan.Berthil schreef:
Bij teveel olie zou die het er aan de bovenkant uit moeten gooien wat dus niet het geval is want er is zo op het oog nergens olie te bekennen waar het niet moet zitten.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bijna 4 liter erin geknikkerd en toen zag ik hem net bij het minimum. Meteen toen de motor warm was begon ie enorm te roken, want uiteindelijk hoefde er dus geen drup bij. Zat genoeg in. Was in Italie, porsche garage alle olie eraf getapt en weer nieuwe erin, alles bij elkaar voor maar 100 gulden

R56 Still fun but easier to live with
Sorry zit ook even fout. Heb het ooit gehad met mijn porsche 911, maar die moet je net andersom meten. Pas als ie warm gelopen is. Had dat dus niet door en heb hem met koude motor gepeild. Niks geen druphenkietenk schreef:Volgens mij moet je toch ook meten als de motor koud is? Ivm uitzetten van de olie.

R56 Still fun but easier to live with
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mij is (in dienst) geleerd, motor warm, waterpas zetten (ongeveer) en dan minuut of 10 wachten en dan peilen.
Maar volgens mij staat ook in het boekje hoe je dat moet doen.
Of als je in mijn geval om de 3 /4 maanden ff terug moet voor wat garantie werk ff vragen in de garage
Maar volgens mij staat ook in het boekje hoe je dat moet doen.
Of als je in mijn geval om de 3 /4 maanden ff terug moet voor wat garantie werk ff vragen in de garage

Onze sponsors