Sneeuwkettingen om 18"
- JCW
- Leerling Mini lid
Bericht
Sneeuwkettingen om 18"
Heeft iemand ervaring met sneeuwkettingen om 18" JCW velgen. Voorheen altijd met 16" setje met winterbanden op pad geweest richting de sneeuw. Daar passen uiteraard sneeuwkettingen zonder problemen omheen. Maar vraag me nu af of dit bij die 18" ook past. Of ben ik op zo'n autosock aangewezen; http://www.autosock.nl/
- Let's MINI
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Bij 18" slaan de kettingen de wielkasten van je MINI aan de binnenkant kapot. Dus de autosok is voor zover ik weet de enige oplossing.
- Marcel-E
- 4 op een rij!
Bericht
Pas wel op met die autosok! Deze is niet vergelijkbaar met kettingen, je hebt met de autosok net iets meer grip als met winterbanden. Daarnaast werken deze alleen wanneer je rechtdoor rijdt, zijwaards heb je weinig tot geen extra grip. Ook is het (als ik me niet vergis) zo dat er in de alpenlanden een of andere oude wed geldt die zegt dat je stalen kettingen moet gebruiken. Ik hoorde dat je met de autosok dus eventueel een boetje kan krijgen die welliswaar door de leverancier zal worden vergoed.
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maximale maat voor sneeuwkettingen is volgens instructieboekje 16 inch.
Autosok wordt wettelijk niet gezien als sneeuwketting (is ook niet meer als een tractiehulp).
Dus waar sneeuwkettingenplicht geldt is de Autosok niet toegestaan en voldoen alleen kettingen.
Autosok wordt wettelijk niet gezien als sneeuwketting (is ook niet meer als een tractiehulp).
Dus waar sneeuwkettingenplicht geldt is de Autosok niet toegestaan en voldoen alleen kettingen.
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
JCW, wat is je bandenmaat (hoe breed en hoe hoog, diameter velg heb ik
)? ik heb nog een set sneeuwkettingen liggen voor 18". Heb ik gewoon onder de 18" lichtmetalen FR wieltjes gehad van mijn Leon destijds, niets geen schade.
Moet toegeven die kettinkjes van MaVeEe zijn wel retegaaf zeg

Moet toegeven die kettinkjes van MaVeEe zijn wel retegaaf zeg

Onze sponsors