Ik moet noodgedwongen mijn Mini wegdoen!!! graag advies

Van alles over de 1ste generatie MINI.
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Ik moet noodgedwongen mijn Mini wegdoen!!! graag advies

15 jan 2010, 10:23

hallo allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest op het forum.

vorige week reed ik op de snelweg en plotseling gingen alle lampjes branden in de auto. daarna vile alles geleidelijk uit.
ben naar de kant gereden om te wachten op de ANWB. deze is langsgekomen om te checken wat er aan de hand was.

conclusie: dynamo kapot. balen!!! ben daarna naar de de dealer geweest. Dealer in den haag. BMW den haag. daar heb je zo een bmw direct service. hun conclusie is het zelfde als ANWB. dynamo kapot. echter wilde zij de auto houden om verder te checken wat er aan de hand is. ok auto daar gelaten. kreeg 2 dagen later een een belletje. ik wou dat ik dat belletje nooit had gekregen. zij kwamen met een hele waslijst aan defecte. dynamo kapot, stuurbrekrachtigings pomp kapot. einddemper kapot, radiator lek. enz enz. dingen waar ik allemaal geen problemen had. eindstand met alle porblemen en defecten gaven zij een prijslijst van 6500,- aan kosten om de auto weer te laten maken. dus is belachelijk veel en ik ben heel erg geschrokken. zij gaven als advies een nieuwe auto te kopen en mijn mini daarmee inruilen of verkopen aan minispeciaal zaken. de auto is altijd dealer onderhouden. mede daardoor had ik zoiets van: hoe kan dit allemaal nou!?!?!?.

daar om jullie advies. wat moet ik nu doen? zijn er zaken die mijn mini willen overkopen?
ik hoop snel van jullie te vernemen. alvast bedankt!

jimapima
coendek
Stoepsleutelaar

15 jan 2010, 10:31

WTF??!!

dynamo laten maken en naar universele garage gaan...

wat zijn de specs van de auto...? km stand enz
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jan 2010, 10:43

auto heeft 160.000 km gelopen. motor, versnellingsbak en koppeling zijn in prima staat. versnellingsbak en koppeling zijn precies 1 jaar geleden nog vervangen.

het is een mini cooper , is getuned door Heinze tuning in belgie. ongeveer 125 PK. bouw jaar 2002.
anderhalf jaar geleden ongeveer is alles van het stuur nog vervangen. vandaar dat mijn verbazing net zo groot is als die van jou.
coendek
Stoepsleutelaar

15 jan 2010, 10:45

weghalen dat ding... en second opinie laten doen ergens anders.. desnoods bij een universele garage... zullen vast wel een aantal kleine dingen aan mis zijn als ze dat zeggen maar als je nergens last van had buiten de dynamo, vind ik dit heeeeeeeel vreemd!!!

:(

zou toch wel met mijn eigen ogen willen zien WAT er nou precies kapot is...
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2010, 10:58

:s
Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2010, 11:10

Ja hoor... hebben we weer een stealer met een enorme rekening.
Ik had het bij Breeman in Rotterdam ook. Bij APK en grote beurt kwamen problemen naar boven met een totaal rekening van 3000 euro. Second opinion bij universele garage kwam veel voordeliger uit, ook omdat niet alle reparatie noodzakelijk waren. De stealers vervangen veel liever onderdelen dan dat ze repareren. :s

Ik zeg dus ook: Second opinion bij Beek of Ben van Leeuwen (minikenners) of desnoods universele (bovag) garage.
Clubleden kunnen ook vaak helpen aan (tweedehands) onderdelen, einddemper bijvoorbeeld.
Heel veel succes!!
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jan 2010, 11:15

Wanneer de dealer een niet-dealeronderhouden of aangepaste auto gaat bekijken zullen ze waarschijnlijk extra kritisch zijn om je in te wrijven hoe 'slecht' de mini is.

Een defecte uitlaat/stuurpomp/radiateur is snel en eenvoudig vast te stellen en ook voor een fractie van de bovengenoemde prijs te repareren bij een universele garage.

Dat jij onder het rijden niets vreemds hebt gemerkt, wil nog niet zeggen dat er niets defect was. Het is niet zo dat ze plotseling een gat in je raam of zo geconstateerd hebben ;)

Ik zou de dealer niet eens een dynamo laten plaatsen: gewoon op laten halen met een auto-ambulance en bij een voordeligere garage laten bezorgen! ;)
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2010, 11:19

Cannuccia schreef:Ik zeg dus ook: Second opinion bij Beek of Ben van Leeuwen (minikenners) of desnoods universele (bovag) garage. Clubleden kunnen ook vaak helpen aan (tweedehands) onderdelen, einddemper bijvoorbeeld.
Heel veel succes!!
ophalen en verplaatsen die mini.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
mikkie23
Be Mini
Be Mini

15 jan 2010, 12:53

idd ik zeg ook Second Opinion! Dealers vragen sowieso een hoger uur tarief en onderdelen zijn meestal duurder!
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2010, 13:21

Cannuccia schreef:Ik zeg dus ook: Second opinion Ben van Leeuwen (minikenner)
Ben van Leeuwen? Weet nou niet of dat zo slim is.
Maar dat is mijn ervaring.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2010, 13:32

mini7benno schreef:
Ik heb er niet zo veel ervaring mee, maar het klonk wel goed. Ik weet dat hij wel een goede naam heeft in de Classic-wereld iig. Ben erg benieuwd naar jou ervaring (eventueel PM, als je het niet aan de grote klok wilt hangen)
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

15 jan 2010, 13:55

Inderdaad weghalen en naar Beek gaan, twee straten verder en je krijgt een eerlijk advies!
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2010, 14:02

Cannuccia schreef:
mini7benno schreef:
Ik heb er niet zo veel ervaring mee, maar het klonk wel goed. Ik weet dat hij wel een goede naam heeft in de Classic-wereld iig. Ben erg benieuwd naar jou ervaring (eventueel PM, als je het niet aan de grote klok wilt hangen)
Heb niet zo heel veel ervaring met Ben van Leeuwen. In mijn klassieke mini periode ben ik er wel een aantal keren geweest.
Hij is natuurlijk vooral bekend om zijn doen en laten in classic mini land. Daarnaast verkoopt hij tegenwoordig ook newMINI occasions.

Mijn persoonlijke ervaring uit de late jaren negentig is vooral het feit dat hij niet zoveel geeft om oude classic mini's die niet in concours-staat verkeren. De mini van de "gewone man" vond ik dat hij nogal afkraakte. Ondanks het feit dat mensen er vaak zat tijd en geld instaken om de mini op de weg te houden.
Reparatiekosten waren in die tijd voor mij reden een andere garage te zoeken.

Maar misschien heb ik het helemaal mis en beschikt hij tegenwoordig over de juiste diagnose aparatuur om de problemen aan het licht te brengen. Een telefoontje die kant uit voor degene met de problemen (topic-starter) zal dan ook geen overbodige zet zijn.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2010, 14:37

mini7benno schreef: Reparatiekosten waren in die tijd voor mij reden een andere garage te zoeken.

Hij staat inderdaad niet bekend om de goedkoopste te zijn, maar wat ik ervan gehoord heb is ie wel goed.
mini7benno schreef: Maar misschien heb ik het helemaal mis en beschikt hij tegenwoordig over de juiste diagnose aparatuur om de problemen aan het licht te brengen. Een telefoontje die kant uit voor degene met de problemen (topic-starter) zal dan ook geen overbodige zet zijn.
Hij vertelde mij dat zijn tegenwoordige interesse in de New MINI komt doordat hij graag ook bezig wil zijn met nieuwe techniek, vooral door z'n zoons die de kennis daarvoor hebben. En dat ie ook alle diagnose apparatuur heeft staan. Het zou dus inderdaad wel interessant zijn voor Jimapima. Maar goed, we weten natuurlijk een hoop meer over Beek, dus dat lijkt me een eerste keus 8) .
(sorry voor het (deels) vervuilen van je topic :oops: )
jimapima
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jan 2010, 16:02

jullie antwoorden zijn beter dan die van de dealer. die zegt doodleuk: ja koop lekker een nieuwe bij ons en dan heb je ook nog 2 jr fabrieks garantie. ik zwem helaas niet in het geld.....

Terug naar “MINI-talk”