Snerpend geluid onder de motorkap

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Snerpend geluid onder de motorkap

20 jan 2010, 23:04

Sinds vandaag heb ik last van een snerpend geluid dat onder de motorkap vandaan komt.

Net vanavond hoorde ik het ineens. Het geluid komt van de kant van de motor waar de pullies zit en een band die over die pollies heen loopt. Tijdens het rijden is het hoorbaar, maar tot 1500 toeren. Daarna verdwijnt het. Zodra ik het toerental weer laat teruglopen onder de 1500 toeren is het weer terug.

In de auto is het lastig te horen. Als de wagen stationair loopt, hoor je duidelijk een bijgeluid dat er niet hoort. Het is een hoog snerpend geluid. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat één van die pullies niet meer lekker loopt. Lager naar de kloten of loopt de band niet meer lekker over de pullies. Zoiets moet het zijn. Het geluid is duidelijk vanuit die hoek hoorbaar.

Iemand een idee?

MR
Laatst gewijzigd door MR op 20 jan 2010, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 jan 2010, 23:28

Ik heb vandaag toevallig precies het zelfde geconstateerd bij mijn auto. Ik ben benieuwd of iemand weet wat het kan wezen...?

Heeft het misschien iets met het weer van de afgelopen maand te maken?

Greetz,
Koen
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 23:34

Komt alleen voor bij Checkmates :p

haha... ik ga morgen ff langs de plaatselijke dealer hier om te kijken wat t kan zijn. Gelijk maar maken, want ik hou nie zo van die rare geluidjes... vooral nie als ze van onder je motorkap komen.

MR
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 jan 2010, 23:44

Hahaha, ja een checkmate kwaaltje :lol:

Morgen heb ik helaas geen tijd om langs mijn dealer te gaan, maar ik ga zeker ook even bij ze langs (gelukkig nog NEXT garantie). Kun je me laten weten als je meer weet van je dealer, dat praat gemakkelijker als ik langs ga bij mijn dealer, hoewel het geluid zo duidelijk is dat ik geen problemen verwacht met uitleg :roll:

Cheers,
Koen
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 23:48

Laat nog wel weten wat het is....

Ik zou niet weten wat, maar dat het niet goed is duidelijk. Leuk weer een rekening :P

Ach ja he auto's...

MR
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 jan 2010, 00:17

Tja, zelf vond ik het snerpen klinken alsof het allemaal een beetje droog is, door misschien het vuil en zout op de weg van afgelopen weken...misschien dat het dan nog allemaal mee valt qua kosten :wink:

Succes morgen!

Greetz,
Koen
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2010, 16:15

Opgelost! BMW Amsterdam heeft me snel en netjes geholpen... Distributieriem/V-snaar en spanner vervangen. Geintje kostte 170 euro, uurtje werk...

Vreemde was wel da ik twee keer op en neer naar huis heb moeten rijden voordat het geluid naar boven kwam. Uiteindelijk was het gelijk duidelijk voor ze en hebben ze het gefixed. Gelijk ff wat dingen gecheckt onder de auto... Kleine roestplekjes op de veren van Coendek, maar niks schrikbarends.

MR
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jan 2010, 16:29

De roestende veren moet je toch even in de gaten houden, bij iemand anders is een 'coendek veer' gebroken.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2010, 16:58

Yup ik zag MaVaEe's foto ;) Ik blijf er opletten.. Monteur riep dat t nog weinig problemen zou geven...

Anders heb Coendek binnenkort een klusje :P

MR
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 feb 2010, 10:28

Ook bij mij is het opgelost!

Altijd prima service bij Ekris Utrecht. Diagnose was snel; het probleem was meteen duidelijk toen ik de auto had gestart... Distributieriem/V-snaar, wieltje en spanner zijn vervangen en de motor bromt weer lekker, zonder bijgeluiden... en alles gelukkig onder de next garantie 8)

Greetz,
Koen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”