Mini-pech

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2010, 22:26

chill-es schreef:Heb het nog even nagevraagd en de radiator was/is niet lek. Vandaag weer super lekker gereden. Hij is nu nog sneller dan voorheen als Works met BAR software! Johnny, wanneer gaat die airstrip in Drachten weer open :wink:

Nog even mijn complimenten voor Beek, ze hebben heel goed mee gedacht en al mijn vragen met veel geduld beantwoord. Het resultaat mag er wezen :hap
Wou jij tegen mij sprinten Gilles?

Volgens mij begint de sprint in Drachten ergens in juni volgens mij.
Als er meer van bekend is,dan hoor je dat van mij.
Kunnen we daar even mooi gaan kijken 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2010, 16:36

OMG! Ik stond gisteren alweer langs de weg, met een mini die niet meer op het gas reageerde... >:( Emissie- en stabiliteitscontrole lampjes gingen aan.
Kon de mini wel weer starten maar de toeren werden afgeknepen naar 0 en dus ging de motor weer uit.

Weggesleept naar de Dealer (BMW Assen dit keer) en weer aan de leenauto.
Diagnose: sensor drukgroep is kapot bij inlaat spruitstuk. Hoop morgen weer mijn mini terug te krijgen als het meezit. :'(
GreyCooperS
Forum Junky

26 jan 2010, 16:44

:? dude..je blijft wel bezig he...bummer!!

Succes maar weer..
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jan 2010, 16:46

Tsjonge, je hebt wel pech zeg!! :(
Hoop echt voor je dat dit het laatste is en dat je daarna weer een lange tijd kunt genieten van je MINI.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2010, 12:08

Drukgroepsensor (inlaat spruitstuk) vervangen en storingen gewist, de mini rijdt weer. Betrap mezelf er wel op niet meer zoveel vertrouwen te hebben in de mini... Hij/zij zal zichzelf opnieuw moeten gaan bewijzen (het zijn soms net mensen).

Door de Beeksoftware in combi met de Catcams nokkenas en 15%pully knalt de ASC er wel vaker in doordat de wielen makkelijker spinnen, dit ingrijpen gaat soms vrij abrupt. Kan dit ook schadelijk zijn? (Heb dit na de reparatie (nog) niet uitgeprobeerd maar was daarvoor wel zo)

Misschien een domme vraag maar de Beeksoftware kan niet gewist zijn door de storingen te wissen toch?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2010, 21:26

chill-es schreef:Drukgroepsensor (inlaat spruitstuk) vervangen en storingen gewist, de mini rijdt weer. Betrap mezelf er wel op niet meer zoveel vertrouwen te hebben in de mini... Hij/zij zal zichzelf opnieuw moeten gaan bewijzen (het zijn soms net mensen).

Door de Beeksoftware in combi met de Catcams nokkenas en 15%pully knalt de ASC er wel vaker in doordat de wielen makkelijker spinnen, dit ingrijpen gaat soms vrij abrupt. Kan dit ook schadelijk zijn? (Heb dit na de reparatie (nog) niet uitgeprobeerd maar was daarvoor wel zo)

Misschien een domme vraag maar de Beeksoftware kan niet gewist zijn door de storingen te wissen toch?
Storing wissen is alleen storing uit het geheugen halen. Als ze een software update hebben gedaan dan ben je de beek software kwijt.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2010, 21:57

Dat staat niet op de rekening dus dat zal wel niet...
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2010, 21:54

Software nog intact :D

Hoe kan ik in de gaten houden of mijn nieuwe coolfan goed blijft werken en de radiator niet opnieuw verstopt raakt, zijn daar tips en trucs voor?

Hoe vaak vervangen of vullen jullie koelvloeistof bij?

Ik ga alles doen om nog lang te genieten van mijn nieuwe motor :rijden
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 feb 2010, 22:02

Ik denk dat je erg veel pech hebt gehad met de verstopte radiator.

Je kan een Scangauge installeren zodat je de exacte watertemperatuur kan aflezen. Maar daar zit geen alarm op dus dan moet je gewoon vaak kijken. Iets wat ik trouwens wel vaak doe in beide Mini's want je weet maar nooit.
Maar oververhitten gaat heel erg snel als de koelvloeistof stroom om de één of andere reden stopt heb ik gemerkt toen mijn compressor kapot ging. Maar de keren dat ik zonder olie zat en geen koelvloeistof stroom is er gelukkig niets gebeurd.

De kans dat wat jij hebt gehad nog een keer gebeurd bij dezelfde Mini is natuurlijk erg klein.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2010, 22:42

Misschien nog een olietemperatuur meter plaatsen :wink:
Is nog belangrijker dan de watertemperatuur.
PS. goed te horen dat alles weer in orde is!
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2010, 22:56

Olietempmeter heb ik, kijk er nu vaak op. Heb je ook nog iets aan de standaard motortemp meter of is het dan al te laat?

@Berthill: wat merk je als de compressor stuk gaat, zijn er nog tekenen vooraf? Ik heb nl nog een prefacelift, nu met een 15%cravenspeed pully. Stopt de koelvloeistof stroom als de compressor stuk gaat? Of andersom?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2010, 19:40

chill-es schreef:Olietempmeter heb ik, kijk er nu vaak op. Heb je ook nog iets aan de standaard motortemp meter of is het dan al te laat?

@Berthill: wat merk je als de compressor stuk gaat, zijn er nog tekenen vooraf? Ik heb nl nog een prefacelift, nu met een 15%cravenspeed pully. Stopt de koelvloeistof stroom als de compressor stuk gaat? Of andersom?
De waterpomp wordt via de compressor inwendig met tandwielen aangedreven. Wat wel eens gebeurd is dat de keeringen in de compressor lek gaan zo wordt dan de olie uit het deel met de tandwielen gezogen.En als die tandwielen geen olie meer hebben draait de boel stuk. Als de compressor bij stationair draaien geluid maakt is er wat loos :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”