Aandachtspunten aanschaf Clubman

MaVaEe
Koeien-teller

Aandachtspunten aanschaf Clubman

30 jan 2010, 16:14

Normaal zoek ik altijd netjes via het forum maar bij deze poging kreeg ik nul op het rekest vandaar mijn vraag hier. ;)

Zoals zovele weten wil ik waarschijnlijk een clubman aanschaffen. Nu zijn er bij bijvoorbeeld de R50/R53 een aantal zwakke punten waar je op moet letten bij aanschaf maar voor de R55 vind ik hier helemaal niks van... :(

Zijn er dus mensen die mij tips kunnen geven om op specifieke dingen te letten? :)
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 jan 2010, 16:35

- Krassen op de achterbumper vanwege het inladen van grote dingen...

- Dieselgeratel op de clubman S , verhuld door de auto alvast een stukje te hebben gereden voordat jij komt kijken.

- Komt de achterbank (2 of driepersoons) ook overeen met de opgaaf op het kenteken? Als er achteraf een 3persoons bank ingeplaatst is, kan dat strijdig zijn met de autopapieren (max. passagiers).

- Gaan de achterdeurtjes soepel open (goed afgesteld?) of knallen ze open? Soms staan ze gewoon slecht afgesteld.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jan 2010, 16:57

- Slecht openen of helemaal niet openen zonnedak, rammels in het zonnedak. Komt pas naar boven als die heet is door de zon.
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2010, 17:25

Specifiek Clubman gerelateerd herinner ik me alleen probleem van Mike (ITSU028) met een lasnaad onder het suicide-deurtje: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ht=#277144

Heb daar zelf geen last van en anderen volgens mij ook niet. Maar kan geen kwaad even goed te kijken.
Volgens mij voor de rest geen specifieke Clubman-zaken.

Panoramadak is altijd een aandachtspunt, niet alleen bij de Clubman.
MaVaEe
Koeien-teller

31 jan 2010, 20:58

Thanks mensen voor jullie input! Alle punten zagen er prima uit en het panoramadak was onlangs zelfs vervangen(inclusief bonnen BMW garage). Niet dat wat zegt natuurlijk maar het blijft natuurlijk gokken met een panoramadak. :)
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jan 2010, 21:00

MaVaEe schreef:Thanks mensen voor jullie input! Alle punten zagen er prima uit en het panoramadak was onlangs zelfs vervangen(inclusief bonnen BMW garage). Niet dat wat zegt natuurlijk maar het blijft natuurlijk gokken met een panoramadak. :)
Dit was voor mij een van de redenen om de MINI bij een erkende BMW/MINI dealer te kopen zodat je EuroPlus hebt en mocht het dak kuren vertonen je naar je een andere dealer kunt.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 jan 2010, 22:04

Ries schreef:
MaVaEe schreef:Thanks mensen voor jullie input! Alle punten zagen er prima uit en het panoramadak was onlangs zelfs vervangen(inclusief bonnen BMW garage). Niet dat wat zegt natuurlijk maar het blijft natuurlijk gokken met een panoramadak. :)
Dit was voor mij een van de redenen om de MINI bij een erkende BMW/MINI dealer te kopen zodat je EuroPlus hebt en mocht het dak kuren vertonen je naar je een andere dealer kunt.
Tis wat met die kwaliteit van "nieuwe" auto's .... heb je het gaspedaal ook getjekt Maarten...voor hetzelfde geld komt er dadelijk een terugroep actie ... :wink: >) :mrgreen: :lol:
Kees en Annet
Racende reporter

31 jan 2010, 23:26

Kijken of hij er mooi uitziet ?? :) (Tour of Tokyo autosalon 2010)

Afbeelding

Afbeelding

Kees :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”