Strak bakkie hoor. Benieuwd hoe het er straks uit ziet met getinte ramen.
Vanochtend vroeg richting Den Haag om de Aygo te laten chippen bij Beek. Rond 9 uur was ik er.
Op dat moment stond er nog een splinternieuwe Range Rover op de bank. Deze is gechipt van 270 naar 300pk en van 600 naar 700Nm. Wat een ding!
Toen was het de beurt aan mijn Aygo.
Standaard kwam mijn Aygo op deze testbank tot 58pk. Ik vond dat natuurlijk erg weinig. Maar deze testbank kan 500pk aan. Het vermogen van een Aygo is zo weinig dat de bank niet echt "gemaakt" is voor zo'n auto. Dit is het aantal pk's op de krukas, dus wellicht moet je bij zo'n auto met minder pk verlies aan de wielen rekenen.
Bij Beek testen ze regelmatig standaard auto's voor Autoweek. Toevallig heeft ie een keer een Toyota IQ gehad en deze haalde 56 pk. Dus het zal wel "kloppen".
Uiteindelijk gaat het om het pk verschil van voor en na het chippen. Na de run hebben ze de ECU eruit gehaald om te gaan chippen. Na een uur uitzoekwerk kwam ie met de mededeling dat deze computer nog zo nieuw was, dat ie nog niet de juiste informatie had over deze chip. Net zoals bij de Ringsleutel eigenlijk. Maar hij kent iemand die werkt bij de importeur van Toyota en gaat daar even navragen. Hij heeft bepaalde informatie nodig. Via Toyota kan hij deze krijgen en dan is ie te chippen.
Dus ik ben een beetje teleurgesteld naar huis gegaan. Eerdaags moet ik dus nog even terugrijden en dan kan ie echt gechipt worden.
Uitdraai:
Van AST heb ik een mail gekregen dat er een schroefset op de markt komt. Ik denk dat ik voor deze set ga. Vroeg bij Beek nog of de FK veren/demperset twv 260 euro iets kan zijn, maar hij gaf aan dat die gelijk in de prullebak kan.
De volgende update is dinsdag. Dan ben ik bij ACE (Louis) en worden alle ramen getint![]()
Onze sponsors