Automaat ja of nee?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2010, 12:43

Gash schreef:Wicked's eigenlijke vraag ging over de betrouwbaarheid van een automaat, maar om hem nu een 6 jaar oude, handgeschakelde Mini met 230pk aan te raden......? 8)
Maar die JCW met 230pk heeft iig een versnellingsbak die niet kapot gaat..... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
victor-almere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 jan 2010, 09:16

hoi, ik rij zelf een mini cooper cvt uit 2002. inderdaad een oude mini is erg storingsgevoelig, maar met de cvt nog geen enkel probleem. (stuurhuis/stuurbekrachtiging, airbaglampjes, ruitensproeiers etc allemaal al moeten vervangen). overigens kun je de cvt ook handmatig schakelen..... aangezien ik veel snelweg kilometers maak, prijs ik me gelukkig met mijn cvt in de files. de cruise control zorgt er ook nog eens voor dat ik niet teveel incassobriefjes krijg :P succes met je zoektocht enne een mini koop je om te rijden en niet om bij dealers te gaan staan voor een inruilprijs........
Wicked
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 jan 2010, 09:38

Victor bedankt voor je reactie. Inmiddels besloten om naar een facelift model opzoek te gaan.
Brullie
4 op een rij!
4 op een rij!

01 feb 2010, 08:03

Hmm, een Cooper (S) met automaat???.... :O
Is persoonlijk. ik zelf zou geen automaat willen. ik heb zelf een S (staat te koop) met een soepele 6 bak en er gaat niets boven het schakelen!! Het valt en staat met goed warm rijden en onderhoud of een automaat een lang leven beschoren is....ook een schakelbak trouwens!! Na aanschaf van mijn eigen Cooper S, heb ik direct alle olieen vervangen dus ook van de bak! Nou dat was geen overbodige luxe! De bakolie was echt aan vervanging toe. Vieze grijze massa geworden. kennelijk heel vaak korte ritjes gemaakt? Geen idee waardoor dit kwam...zoals gezegt, de onderhoud history is uiterst belangrijk en of alle olieen op tijd zijn vervangen...
Succes met het maken van een keuze!!

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”