Vraagje waar nog mensen wel een antwoord op zouden willen.
en even een samenvatting van alles wat hiervoor al over gepost is geweest.
Ik ben op zoek naar een Goede CAI voor emn Mini Cooper S Cabrio Automaat
Voor mij zijn de prestaties zowat het belangrijkste, op de 2de plaats komt toch wel het budget en de 3de plaats de installatie (makkelijk, moeilijk.) en op de 4de plek is het geluid.
Wie kan me helpen met het uitzoeken van de voor mij perfecte CAI.
Welk (open) sportluchtfilter (CAI) voor een Cooper S?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
ik heb zelf een cai van M7 en ben er erg happy mee.
Koppel onderin is iets toegenomen, montage was ik in een uurtje of twee mee klaar en het geluid is ongelofelijk, de compressor is nu heel goed te horen, zeker als er ook nog een kleinere pulley opzit.
Zeker zo indrukwekkend als een milltek

Koppel onderin is iets toegenomen, montage was ik in een uurtje of twee mee klaar en het geluid is ongelofelijk, de compressor is nu heel goed te horen, zeker als er ook nog een kleinere pulley opzit.
Zeker zo indrukwekkend als een milltek




- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
wat zou dat geven in combinatie met de milltek, en hoeveel heb je hem betaald?kamiel schreef:ik heb zelf een cai van M7 en ben er erg happy mee.
Koppel onderin is iets toegenomen, montage was ik in een uurtje of twee mee klaar en het geluid is ongelofelijk, de compressor is nu heel goed te horen, zeker als er ook nog een kleinere pulley opzit.
Zeker zo indrukwekkend als een milltek![]()
![]()
![]()
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
bedoel je kwa vermogen samen met de milltek? ik heb van de milltekt nooit iets kwa vermogen gemerkt, maar de M7 cai heb ik zeker gemerkt dat voor het koppel onderin een stukje beter is geworden.
Ik heb hem toen gekocht met een M7 groupsbuy voor geloog ik iets van 200euro
Ik heb hem toen gekocht met een M7 groupsbuy voor geloog ik iets van 200euro
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
heb je ook nog een fototje van de M7 CAI?
De milltek heb ik toch wel het gevoel dat hij iets sneller is bij het optrekken, als je er echt op let dan wel.kamiel schreef:bedoel je kwa vermogen samen met de milltek? ik heb van de milltekt nooit iets kwa vermogen gemerkt, maar de M7 cai heb ik zeker gemerkt dat voor het koppel onderin een stukje beter is geworden.
Ik heb hem toen gekocht met een M7 groupsbuy voor geloog ik iets van 200euro
heb je ook nog een fototje van de M7 CAI?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
om die te installeren moet je een gat snijden in het achterste paneel? of zit er een vervangingspaneel bij?
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Bericht
Wat Voor Sportluchtfilter R53 ???
Binnen nu en korte tijd wil ik een sportluchtfilter aanschaffen voor mijn R53 ..
Wat kan ik het beste nemen , denk aan merk , inleg of juist een open filter ..
Ik heb mijn R53 pas en heb me helemaal nog niet verdiept in dit soort dingen ..
Wie wel en kan mij een goede tip geven ??
Thanks
Gr B.C
Wat kan ik het beste nemen , denk aan merk , inleg of juist een open filter ..
Ik heb mijn R53 pas en heb me helemaal nog niet verdiept in dit soort dingen ..
Wie wel en kan mij een goede tip geven ??
Thanks
Gr B.C
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Open filter:
Voordeel: mooier compressorgeluid.
Nadeel: meer warme lucht van de motorruimte, beetje minder vermogen.
Gesloten filter:
Voordeel: minder warme lucht vanuit de motorruimte.
Nadeel: minder compressor geluid.
Er zijn gesloten filters die optimaler gebruik maken van het tussenschot naar de ruimte onder de voorruit. De M7 vervangt zelf dit tussenschot.
Dit type filter combineerd de voordelen van de gesloten en open filters:
Geen warme lucht en toch lekker veel compressorgeluid.
Enkele populaire filters op een rij (zeker geen compleet overzicht):
M7 (normaliter met niet-doorzichtige bovenkant)

Alta
(wie heeft er een NewMINIclub gallery foto van dit filter?)
GTT, wat minder gangbaar geworden:

Wat exotischer; Gruppe M carbon box uit Japan:

Een leuke mod is deze aanpassing van het standaard filter voor meer geluid en koude lucht:

En dan zijn er nog de aftermarket inlegfilters van b.v. K&N en Green in de bestaande box.
Hier merk je qua geluid en vermogen niet zo veel van.
Voordeel: mooier compressorgeluid.
Nadeel: meer warme lucht van de motorruimte, beetje minder vermogen.
Gesloten filter:
Voordeel: minder warme lucht vanuit de motorruimte.
Nadeel: minder compressor geluid.
Er zijn gesloten filters die optimaler gebruik maken van het tussenschot naar de ruimte onder de voorruit. De M7 vervangt zelf dit tussenschot.
Dit type filter combineerd de voordelen van de gesloten en open filters:
Geen warme lucht en toch lekker veel compressorgeluid.
Enkele populaire filters op een rij (zeker geen compleet overzicht):
M7 (normaliter met niet-doorzichtige bovenkant)

Alta
(wie heeft er een NewMINIclub gallery foto van dit filter?)
GTT, wat minder gangbaar geworden:

Wat exotischer; Gruppe M carbon box uit Japan:

Een leuke mod is deze aanpassing van het standaard filter voor meer geluid en koude lucht:

En dan zijn er nog de aftermarket inlegfilters van b.v. K&N en Green in de bestaande box.
Hier merk je qua geluid en vermogen niet zo veel van.
Onze sponsors