

SPECS
Regels in het blauw zijn zaken die nog gekocht moeten worden!
Regels in het normale wit zijn al gekocht
2005 Cooper S R53 - JCW package - Black II
ENGINE
Blok boren, honen en opbouwen met nieuwe pakkingen, O-ringen, seals etc
Nieuwe oliepomp
Standaard krukas gebalanceerd
Mahle Motorsport krukaslagers
RMW drijfstangen made by Molnar
ARP overmaat drijfstangbouten
ARP kopbouten en moeren
ARP nokkenasbout
Wiseco zuigers met 8,5:1 compressieverhouding
ATI superdamper 2% krukaspulley gebalanceerd
MiniMighty carterpan met oliecentrerende schotten
TTV 5,5 kg vliegwiel gebalanceerd
Helix Autosport 4 Puck Racekoppeling met steviger bak-lager
Thumper TPR2R ported & polished cilinderkop met 2,3 en 1,9 mm grotere uitlaat en inlaatkleppen
Crower klepveren, Titanium retainers, custom stalen locks & Bronzen klepgeleiders
CatCam 1320 "1320469"
Cooper waterpomp, dynamo, peilstok en riemspanner
KAVS Motorsport 63 mm gasklephuis
Inlaatspruitstuk gepoort-matched door Thumper, doorgewerkt door MiniMighty en met 0,5 ltr vergroot
Bosch Motorsport 1000cc injectoren
Nortech Performance Custom Turbo-spruitstuk
Borg Warner EFR 6258 Turbo
K&N RX4950 X-Stream luchtfilter
NGK BCR8ES bougies
Custom Front Mount Intercooler setup by 1320 MINI & ProAlloy
Custom Alu Radiateur & Ventilator by 1320 MINI & Pro Alloy
3,5 Bar MAP sensor
Pre-Facelift versnellingsbak 6 speed
Quaife sperdifferentieel
Driveshaftshop 475 pk aandrijfassen
RMW 13-rij oliekoeler zonder thermostaat, met stalen leidingen en druksensor draad
82 gaden thermostaat
Custom 3 inch downpipe en uitlaat by 1320MINI (Borla einddemper en Magnaflow Sports-cat voor APK)
Airco Delete
Specialist Components Standalone ECU met Two-Step Launch Control
ECU map by 1320MINI
SUSPENSION
22 mm achterstabilisatie stang
Voorste stabilisatiestang delete
Cobra EVO-R Coilovers met camberplaten en pillowball rear topmounts
Whiteline Pillowball Endlinks verstelbaar aan de achterzijde
Hardrace Control Arms Pillowball variant twee sets
R56 Aluminium draagarmen
Onasled Racing Pillowball achterste draagarmsteunen geomtriewijzigend
Whiteline voorste draagarmbussen met 0,5 gr Castor
Powerflex Black series onderste motorsteun-bussen
Powerflex Black series versnellingsbaksteun-bussen
Superflex stuurhuis-rubber
Vibra Technics motorsteun race-variant
Rally design Stud & Nut conversie
Condor Speed Shop Stuurpomp-delete
WHEELS/BRAKES
Konig Wideopen 15 inch, 8J breed - ET +25
Toyo T1R - Maat 205/50/15
R53 JCW brakes - stock achterklauwen rood geverfd
Nitrac 8 groove remschijven
Carbotech XP10 voorste blokken, Carbotech XP8 achterste blokken
HEL stalen remleidingen in transparant rood
EXTERIOR
JCW GP voorbumper
JCW GP sideskirts
JCW GP achterbumper
Orranje GP spoiler & One Spoiler
Cooper motorkap
Orciari scuttlevents
Rear wiper delete glaasje
Bosch Aerotwin ruitenwissers
Cooper Scuttles met witte knippers
Facelift Halogeen koplampen
Cooper tankklepje
Gespoten gewrapte deurgrepen/koplampringen
Chroom delete in Facelift achterlichten
Beltline plakken
INTERIOR
Volledig gestript interieur
Panelen weggeslepen die overbodig zijn
Binnenzijde BlackII gespoten
CAE Shifter met rode knop
OMP WRC suede wheel
Draadboom uitgesorteerd en in rode hulzen gelegd
Lancaster Rally Sports UK Rolkooi
Sparco Corsa stoelen vast op de vloer gezet
OMP 802 6-punt gordels in het rood
Race Technology Dash2 & DL1 datalogger met GPS
Innovate MTX Olie Temp en drukmeter
Custom vloerplaten met griptape
Pedalen met griptape
Chrono pack centrale klok
BUILD STORY with PICS
Blok van de auto zoals gekocht, was goed kapot..


Daarom het motorblok er maar uitgetrokken, en flink aan de klus geslagen aan de binnenkant;



Draadboom uit elkaar gehaald, en overbodige draad eruit geknipt..

Bergje kabels

Wederom gesorteerd

Dichtgetaped en in de tas gestoken

Oude wrap helemaal verwijderd, en met de slijptol overbodig metaal uit de carrosserie geslepen




Blok opbouwen!



Blok in elkaar, hoofdlagers erin, sproeiers gecontroleerd en ook op de plaats gezet



Crank erin, laatste lagers erop en smeermiddel er tussen



Zuigers erin, alle cilinders zijn op maat geboord voor de zuigers, gezien de individuele verschillen



Drijfstangen geplaatst, sproeiers gechecked - niks raakt, dus carter kan erop



Neuwe crankseal, vliegwiel erop, studs in het blok. Gehele draaiende massa is gebalanceerd



Laatste keer kop ontvetten, daarna erop samen met de nokkenas, tuimelaars etc



Oliehuis met vers filter, RMW olieplaat en timing staat goed



82* thermostaat in zn huisje, lektest is 10% op alle cilinders zonder nog in te rijden dus wordt nog beter!
Oliepomp ,ATI krukaspulley en kleppendeksel kan erop en moor is klaar!



Na even twee maanden niks gedaan te hebben nu weer verder gegaan met opbouwen, achterste subframe met 22 mm stabi er weer onder gehangen, hardrace arms gemonteerd, benzinetank terug onder de auto, cooper tankklepje erin, achterste draagarmen met onasled pick ups eronder, Whiteline endlinks, remklauwen met schijven, blokken en leidingen achter gemonteerd en de Cobra schokbrekers met pillowballs op hun plek gezet








Subframe aan de voorzijde de stabilisatiestang verwijderd, Whiteline draagarmbussen erin geperst met 0,5 gr Castor, Superflex stuurhuisrubber gemonteerd, fusees weer op de plaats gezet, Stuurpomp delete gemonteerd - subframe is klaar voor er weer terug onder te gaan!