Koelvloeistof tankje snel leeg?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2009, 12:46

Onlangs koelvloeistoftankje vervangen, maar ik denk dat het probleem hier niet mee opgelost is. Waar vindt ik een tekening van het thermostaathuis in realoem ? niet bij radiateur in elk geval.

Wie kan me zeggen wat zo'n thermostaathuis kost ? En of het zelf te vervangen is ? en wat de dealer gemiddeld vrraagt om het te vervangen ?

Genoeg mensen bij wie het vervangen is, dus mensen kijk eens op die rekening en post het hier...
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Lek?

10 feb 2010, 21:32

Mijn Mini gister weggebracht om een nieuw koelvloeistof tankje te laten plaatsen, was niet goed meer.. dus de garage vandaag gedaan en na het plaatsen en ontluchten ging de monteur een proefrit maken. Daarna alles nog een keer checken en nou zag hij wat koelvloeistof onder de radiateur liggen(in de bumper) :? na even staan was dat weer weg en opgedroogd. Nou gaat hij morgen alles nog een keer alles checken, maar hij vertelde dat er misschien wel een lekje in de radiateur zit en deze dan vervangen moet worden..

Is er iemand waarbij dit bekend voorkomt of eventueel al een idee heeft?? Zoveel mensen met VEEL Mini kennis hier!

Bedankt alvast :)

Menno
Marcel Always Open
Cabrio-King

10 feb 2010, 21:46

Zoek eens op "thermostaathuis" dat is heel veel besproken.
Lekke koelvloeistoftankje is mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Lekke radiator is ook nog een optie maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Lek?

10 feb 2010, 21:48

Menno schreef:Mijn Mini gister weggebracht om een nieuw koelvloeistof tankje te laten plaatsen, was niet goed meer.. dus de garage vandaag gedaan en na het plaatsen en ontluchten ging de monteur een proefrit maken. Daarna alles nog een keer checken en nou zag hij wat koelvloeistof onder de radiateur liggen(in de bumper) :? na even staan was dat weer weg en opgedroogd. Nou gaat hij morgen alles nog een keer alles checken, maar hij vertelde dat er misschien wel een lekje in de radiateur zit en deze dan vervangen moet worden..

Is er iemand waarbij dit bekend voorkomt of eventueel al een idee heeft?? Zoveel mensen met VEEL Mini kennis hier!

Bedankt alvast :)

Menno
De radiateur lek kan natuurlijk altijd :wink: maar is niet een veel voorkomend probleem.
De tankje's wel, bij de pre facelift.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2010, 21:53

Ja tankje is vervangen.
Thermostaathuis had ik al gevonden maar de monteur zei dat daar niks mis mee was.. de vlek was echt vooraan, zag het bijvoorbeeld bovenop de onderkant van de bumper liggen en op de radiatuer zat een vlekje maar die was alweer weg toen ik bij de garage kwam.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 feb 2010, 22:05

ik heb het ook gehad eerst het thermostaat huis vervangen en een week later de radiateur vervangen :? dus eerst 150 euro en later nog eens 600 euro :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 feb 2010, 22:06

gewoon ff een week aankijken en als die nog leeg loopt ja dan moet je wel :cry: succes ermee en hopen dat het niet hoeft :wink:
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2010, 22:10

Ja zou eigenlijk zondag voor een paar dagen met de MINI naar Parijs gaan maar heb voor de zekerheid al even een andere auto geregeld..
Monteur zei ook dat het misschien allemaal wel mee valt.. maar was vooral benieuwd naar ervaringen of kennis van jullie hier :)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2010, 22:32

Hmm, koelvloeistoflekkage is in ieder geval wel een vrij veel voorkomend probleem bij de MINI. Kijk hier maar eens:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ek&start=0
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

10 feb 2010, 22:53

ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateur :? niet grappig :mad: mijn auto rookte er ook van onder de motorkap vandaan :wink:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
speedy
NMC Legend
NMC Legend

11 feb 2010, 06:33

bij mij ook maar toen was ik vergeten het dopje er op te draaien :oops: :mrgreen:
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

11 feb 2010, 11:31

Mocht de radiateur lek zijn kun je er ook een soort vloeistof in gooien dat die het lek opspoort en zelf dicht maakt. was volgens mij een wit potje met een oranje sticker :?
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 feb 2010, 11:35

BigD schreef:ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateur :? niet grappig :mad: mijn auto rookte er ook van onder de motorkap vandaan :wink:

Greetz BigD
Heb ik ook gehad bij mijn vorige MINI. Ook thermostaathuis vervangen.
Rookte inderdaad ook van onder de motorkap vandaan.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 feb 2010, 12:31

Sepp schreef:
BigD schreef:ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateur :? niet grappig :mad: mijn auto rookte er ook van onder de motorkap vandaan :wink:

Greetz BigD
wij hebben ook een lekke radiateur gehad. en heb viel me op de er af en toe ook rook onder de motorkap vandaan komt. maar het vloeistof niveau daalt niet(kijk elk weekend)
kan het ook zijn dat het gewoon vocht is dat verdampt als de motor op begint te warmen?
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2010, 12:45

sammax schreef:
Sepp schreef:

Greetz BigD
wij hebben ook een lekke radiateur gehad. en heb viel me op de er af en toe ook rook onder de motorkap vandaan komt. maar het vloeistof niveau daalt niet(kijk elk weekend)
kan het ook zijn dat het gewoon vocht is dat verdampt als de motor op begint te warmen?
Hier precies het zelfde gehad :(
MCS 2004

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”