225/35/18 banden??
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- flyguy
- Enthousiast
Bericht
Re: 225/35/18 banden??
Ik reed zonder problemen met 225/35R18 maar de mijne was niet verlaagd. Denk niet dat je veel ruimte over houdt...
- Gnoekie
- 4 op een rij!
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met die bandenmaat gaat er ook gelijk 10km van je topsnelheid afMaaij schreef:225/35/18 is te doen maar je moet wel de juiste ET waarde hebben.
Hartge/Alpina verkoopt 7.5x18 velgen ET43 met 225/35/18 banden, maar of dat ook onder een verlaagde MINI past?

- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb al een tijdje de maat 225/35/18 gemonteerd, i.c.m. verlagingset (schroefveerset) en met verzwaarde end links (voor en achter) en aluminum rear control arms voor optimale instelling. Normaal kan je achter de camber niet instellen van de mini of een beetje op de bevestigingsbouten (afhankelijk van bouwjaar), met deze rear control arms wel tot max +4 graden en -4 graden. De banden lopen niet aan tenzij er wat zwaar spul achter in de bak ligt en dan nog alleen met behoorlijke oneffenheden in de weg. Dat een keer meegemaakt. Als je de mini echter iedere dag gebruikt en vaak belasting op de achteras heb kan het een probleem zijn. Zelf geen last van omdat het gezinnetje voor dagelijks gebruik ook nog wat anders heb.
Rob
Rob
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Bedankt voor de infoRob schreef:Ik heb al een tijdje de maat 225/35/18 gemonteerd, i.c.m. verlagingset (schroefveerset) en met verzwaarde end links (voor en achter) en aluminum rear control arms voor optimale instelling. Normaal kan je achter de camber niet instellen van de mini of een beetje op de bevestigingsbouten (afhankelijk van bouwjaar), met deze rear control arms wel tot max +4 graden en -4 graden. De banden lopen niet aan tenzij er wat zwaar spul achter in de bak ligt en dan nog alleen met behoorlijke oneffenheden in de weg. Dat een keer meegemaakt. Als je de mini echter iedere dag gebruikt en vaak belasting op de achteras heb kan het een probleem zijn. Zelf geen last van omdat het gezinnetje voor dagelijks gebruik ook nog wat anders heb.
Rob

Onze sponsors