Ok, ik heb het volgende probleem. Ik heb voor op de achterkant van mijn MINI een vervangend embleem, maar nadat ik het originele MINI logo eraf had kwam ik meteen een probleem tegen. De bolling van de achterkant. Het vervangend embleem is kaarsrecht en niet te buigen (gietijzer). Dit weet ik omdat ik dit al eens met een ander exemplaar geprobeert heb en deze door midden heb gebroken (met de blote hand!..... nadat ik eerst een mm had gebogen in een bankschroef). Dus het embleem zelf buigen is geen optie. (Het MINI embleem is overigens gewoon plastic meuk.)
Eerst bedacht ik me om met een stukje MDF de ruimte tussen het embleem en de auto op te vullen, maar om dat goed te doen gaat het embleem te ver naar buiten staan. Om het passend te maken is MDF daar niet het goede materiaal voor.
Ik heb nog wel een ander idee in m'n hoofd met klei en epoxy plastic en whatnot, maar misschien dat iemand hier nog praktische (en mooi af te werken) oplossingen heeft?
iDD
Embleem probleem.
- flyguy
- Enthousiast
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDD
Re: embleem probleem.
Nope, gaat niet. Het embleem is aan de displaykant geëmailleerd.flyguy schreef:Embleem eerst verhitten en dan buigen?
iDD
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dan inderdaad maar kaal. Kaal is ook leuk!kwiebje schreef:Zou het gewoon kaal houden...
Idd....een andere smaak dan IDD

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Het embleem is maar 3 mm dik en de bolling aan de top en onderkant zijn groter dan 3 mm
iDD......... toch bedankt
iDD......... toch bedankt
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Als je het weglaat, geven ze je wel advies de achterklep helemaal over te laten spuiten anders krijg je kleurverschil. Bij mij was een putje lak af en het was niet mogelijk het kleine stukje alleen te spuiten, dus hebben ze heel de achterklep gedaan

R56 Still fun but easier to live with
- Demelza
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Dit heeft niet te maken met verschil tussen origineel en imitatie? Of heb je geen imitatie embleem maar een origineel?
Als het een originele is, misschien de dealer bellen hoe zij het doen?
Als het een originele is, misschien de dealer bellen hoe zij het doen?
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Haha, nee het is geen MINI embleem. (ook geen ander autoembleem).
iDD...... waarom het ene MINI embleem vervangen met het andere?!
iDD...... waarom het ene MINI embleem vervangen met het andere?!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors