Het importeren van een Mini uit Duitsland

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2010, 19:31

Idd Ron, goed bezig! :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2010, 19:51

Even mijn data (als je het grotendeels van te voren plant)

15 januari auto uit gaan zoeken en in de deal een 5 daags export kenteken gevraagd
21 januari MINI opgehaald
22 januari RDW keuring en belastingdienst zonder afspraak (zorgen dat je op tijd er bent)
25 januari e-mail ontvangen en gelijk spoedbetaling (geen extra kosten gezien so far)
30 januari kentekenbewijs met de post binnen gekregen. Helaas was zaterdagmiddag de kentekenplaatboer gesloten. :cry:
1 februari kenteken (met opgelegde letters laten maken, klaar terwijl u wacht :wink:)
NaamRon
One wheel wonder
One wheel wonder

05 feb 2010, 19:06

Oke, bedankt,

Zoals Ries het heeft gedaan gaat natuurlijk nog sneller,( zonder afspraak, en op het export kenteken) ik heb dit ook overwogen, maar wist niet precies hoe het werkte bij RDW, en moet dan s'morgens vroeg door de coentunnel ( keuringsstation Amsterdam ) en dat valt niet mee ( altijd flinke file ).

Misschien nog een tipje, laat hem niet APK keuren bij RDW, bij ons werd de auto afgekeurd, omdat de koplamphoogte verstelling het niet deed ( bij 1 lamp) en de stand niet goed was, ik heb vandaag de auto laten keuren bij APK keuringsstation, deze zou als na afstelling van de koplampen, bleek dat het afstelsysteem ( knopje aan de binnenkant van de auto waarmee je de koplampen in hoogte kan verstellen ) niet zou werken, de schakelaar even zou verwijderen, dit was niet nodig, nadat de koplampen keurig afgesteld waren ( best lastig, omdat de koplampen met de kap mee omhoog gaan ) de electrische afstelsysteem keurig werkte, en de auto dus gewoon goedgekeurd werd.

Ze doen bij het RDW dus helemaal niets aan je auto, hij moet gewoon helemaal goed zijn, het is dus niet zo dat ze de koplampen even goed zetten, als blijkt dat deze iets te hoog/laag staan, de auto wordt in dit geval afgekeurd.

Succes voor diegene dit dit ook van plan zijn.
MaVaEe
Koeien-teller

05 feb 2010, 19:19

Maandag ben ik aan de beurt. Ik hoef geen APK laten doen omdat mn auto een bouwjaar heeft van eind 2007 en ik het makkelijker vind om mn auto in de zomer te laten keuren ivm vakantie.

Wie weet vanaf hoelaat je terecht kunt bij de RDW?
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2010, 19:37

MaVaEe schreef:Maandag ben ik aan de beurt. Ik hoef geen APK laten doen omdat mn auto een bouwjaar heeft van eind 2007 en ik het makkelijker vind om mn auto in de zomer te laten keuren ivm vakantie.

In Venlo ging ie om 8:00 open maar zorg dat je er dan toch 45 min van te voren bent.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 feb 2010, 23:25

Ries schreef:
MaVaEe schreef:Maandag ben ik aan de beurt. Ik hoef geen APK laten doen omdat mn auto een bouwjaar heeft van eind 2007 en ik het makkelijker vind om mn auto in de zomer te laten keuren ivm vakantie.

In Venlo ging ie om 8:00 open maar zorg dat je er dan toch 45 min van te voren bent.
en je komt er het vreemdste gespuis tegen dus niet schrikken......
fjbrands
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 feb 2010, 12:14

Hallo,

Wij hebben een mini duitsland bij de dealer gekocht. Welke papieren van de dealer ben ik nodig om de auto te kunnen importeren?
Indien je het weet zou ik graag een exacte specificatie van de papiernamen weten zodat ik dit aan de dealer kan doormailen
Ik ga de auto vrijdag/donderdag ophalen en en laat hem direct keuren in groningen. van het traject houd ik jullie op de hoogte

alvast bedankt
Mini Cooper 2003 zwart xenon/leer/schuifdak in aantocht!!!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2010, 12:56

COC en Fahrzeugbrief
fjbrands
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 feb 2010, 20:12

Heren bedankt voor de tips, vrijdag opgehaald en gekeurd, nu het kenteken nog

Dit is em... Foto's bij de garage....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fjbrands
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 feb 2010, 20:14

ter info

6 februari gekocht
10 februari afspraak voor keuring bij RDW gemaakt voor de 12e feb
12 februari auto opgehaald, direct door naar RDW, auto gekeurd douane papieren ingeleverd alles akkoord nu wachter op afrekening..

ik hou jullie op de hoogte
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 feb 2010, 21:10

hier mijn ervaring met de invoer (geen mini by the way)

9 feb auto opgehaald in DL
10 feb rdw
15 feb na 15u email gekregen van BD

de rest volgt nog (hopelijk snel :dansen )
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
MaVaEe
Koeien-teller

15 feb 2010, 21:14

Bij mij:

6 Feb MINI opgehaald
8 Feb RDW
10 Feb Belastingdienst email betaald voor 15:00
Nu wachten op het kenteken (Hoop morgen :D )
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

16 feb 2010, 15:00

En dus niet vandaag dus ik ga weer hopen op morgen! :mrgreen:

Edit: Ongeduldige ik heb maar eens gebeld met de RDW en het kentekenbewijs was gisteravond geprint en gaat vandaag op de post. Jammer genoeg mocht ze mijn kenteken niet telefonisch doorgeven... >:( :() maar nu hoop ik natuurlijk weer dat ie er morgen wel is! :mrgreen:
Afbeelding
NaamRon
One wheel wonder
One wheel wonder

16 feb 2010, 19:04

Wachten duurt lang he :mad:

Nou succes !!!

Bij jij nu in het rijke bezit van 2 Mini's ???
MaVaEe
Koeien-teller

16 feb 2010, 19:50

Jazeker! :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”