18"winterbanden(runflat)?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

10 okt 2006, 20:47

Ik zou voor banden niet naar de dealer gaan, meestal te duur en beperkte keuze. In een jaarlijkse winterbandentest voeren de michelin pilot alpine en de continental wintercontact meestal de lijst aan.
Hier staat nog een setje overigens (is nog dealer advies ook! :mrgreen: )

-edit- net nog even gezocht en de pirelli's komen ook zeer goed uit de test -edit-
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2006, 06:54

flyguy schreef:Ik zou voor banden niet naar de dealer gaan, meestal te duur en beperkte keuze. In een jaarlijkse winterbandentest voeren de michelin pilot alpine en de continental wintercontact meestal de lijst aan.
Hier staat nog een setje overigens (is nog dealer advies ook! :mrgreen: )

-edit- net nog even gezocht en de pirelli's komen ook zeer goed uit de test -edit-
Dank je flyguy 8) . Is die prijs van ~ 200 Euro voor 4 complete wielen ?
Ben geen deskundige op E-bay.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 okt 2006, 09:34

Lijkt me dat 200€ per wiel is. Anders is het toch wel even iets te goedkoop als je bedenkt dat de banden die erop zitten alleen al een 180€ per stuk kosten !

Wij hebben overigens ook onze winterbandjes via markplaats gevonden en hebben een setje s-spokes met winterbanden op de kop getikt :)
Afbeelding
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

11 okt 2006, 14:56

Nee hoor er staat toch "Winterkomplettradsatz" als in complete set. Je moet hier dus wel op bieden, het is niet kopen voor de prijs die er nu staat.
Wie bij het sluiten van de veiling het hoogste bod heeft wint/koopt de set voor die prijs. De prijs is nu laag maar de verstandige/wijze ebayers bieden pas in de laatste minuut van de veiling (anders drijf je de prijs alleen maar op). Je hebt wel een goede kans dat de prijs niet heel erg oploopt omdat het maar een 3 dagen veiling is en dus niet veel mensen deze veiling zullen spotten, behalve degene die iedere dag ebay zitten.
Als je nog niet bij ebay zit moet je op ebay.nl effe account aanmaken en dan de laatste minuten voor de veiling pas gaan bieden. Je hebt ook een soort autobod functie, die stel je in op een max bedrag dat je wilt bieden en dan bied je automatisch iedere keer dat iemand anders bied 1 euro boven zijn/haar prijs tot je max bod is bereikt (ook hier kun je het beste mee wachten tot het einde van de veiling). Wel op refresh blijven drukken want de laatste minuut schiet vaak de prijs omhoog (heb zelf een keer in de laatste 3 seconden gewonnen :mrgreen: ).
Oppassen natuurlijk met betalingen e.d. maar meestal kun je aan iemand zijn 'rating' wel zien of het betrouwbaar is of niet. Met cash betalen bij ophalen kun je natuurlijk niet fout gaan (deze velgen liggen wel helemaal bij hamburg in de buurt).
Tot zover de cursus ebay voor beginners :mrgreen:
Succes!
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

11 okt 2006, 15:02

En nou niet met z'n allen gaan bieden, het moet voor miniboard natuurlijk wel een koopje blijven :mrgreen: (en er staan nog genoeg velgen en andere leuke mini dingen op ebay.de)
Hier bv nog een setje
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

11 okt 2006, 16:50

Hamburg? :shock: Daar rijd je wel een tankje of 3 op leeg... :mrgreen:
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

11 okt 2006, 23:34

Verzenden wordt ook aangeboden geloof ik, maar dat zal voor 4 velgen met banden (ook) niet goedkoop zijn vermoed ik. Het hangt natuurlijk van het hoogste bod af maar ik denk dat je met het ritje (of het verzenden) nog steeds stukken goedkoper uit bent dan in NL.
Heb recentelijk links gepost van 18inch hartge en replica gp velgen die voor zeer schappelijke prijzen waren verkocht (800 euro of minder met nieuwe banden). Het blijft dus meestal wel de moeite waard. Zelf zocht ik altijd in de buurt van de grens zodat ik geen dagtrips nodig had om iets leuks op te halen. Ben ook een keer naar hamburg gereden maar toen had ik een gebruikt setje 18inch gekocht die nieuw 2249 euro kostten. Ik had ze voor 'maar liefst' 575 euro dus dat was met het ritje met een leaseauto op kosten van baas (niet de mijne :mrgreen: ) wel waard.
Verder ooit gekocht via ebay; dakvlag 19 euro (ja negentien! toen 250 bij dealer), originele nieuwe mini verstralers 50 euro (en hella's voor 150). S-spokes nieuw (toen nog zeldzaam en duur) voor 785 (jaar later voor 850 in NL verkocht :mrgreen: ) en nog wat andere spulletjes voor weinig. Voor zover mijn betoog over ebay.de (nog steeds niet overtuigd :? :wink: )
Dat 2e setje ligt dichterbij (als het de plaats Menden in de buurt van Dortmund is) maar vanwege de langere duur van de veiling denk ik dat die op een hogere prijs zullen uitkomen.
Laatst gewijzigd door flyguy op 12 okt 2006, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2006, 00:02

@flyguy:

bedankt voor de spoedcursus E-bay :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”