Graag hulp bij schade Mini

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Graag hulp bij schade Mini

23 feb 2010, 14:12

Met de afgelopen jaarwisseling hebben ze ons weer "aangenaam" verrast. 's morgens 1 jan lopen we naar onze mini, en we schrokken ons kapot. Grote deuk in het dak. :( Het lijkt wel of iemand op het dak heeft gestaan. De verzekering vergoed natuurlijk wel, omdat hij all-risk verzekerd is. Wel gaat mijn no-claim korting 7 tredes omlaag!!?? Het valt onder vandalisme, er is nl. geen tegenpartij. We hebben voor de zekerheid wel aangifte gedaan. het waarborgfonds betaald alleen bij schade door een ander voetuig. En dat is natuurlijk een beetje moeilijk te bewijzen met een deuk in het dak. Overigens wat laat deze post, maar ik ben 6 weken op zakenreis geweest. De dakplaat is los van de versterking aan de binnenzijde. Dit betekend dat de hemelbekleding er uit moet! :( . Hierdoor zal het schade bedrag behoorlijk oplopen, en is zelf betalen, niet echt aan de orde denk ik. Hier 2 fotos van de schade:

Afbeelding
Afbeelding

Als het dak gespoten moet worden, zou het ook een andere kleur kunnen zijn. De velgen moeten nog opnieuw gepoedercoat worden. Dit is nog een garatiegeval. Zou dus ook een andere kleur kunnen zijn. Graag heb ik tips van jullie wat te doen in dit geval? Ik kan de mini natuurlijk laten repareren zoals hij nu is, maar het zou ook anders kunnen. Onderstaand de fotos hoe het nu is, en hoe het zou kunnen. Wat vinden Jullie? Zwart dak, spoiler en spiegelkappen met strepen op de motrorkap of wit laten? Alle tips en meningen zijn welkom.

Afbeelding
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2010, 14:17

hemel er zelf uithalen.. via de achterbak eruit.. dan restylen.. moet niet te gek zijn...

dan spuiten :D
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2010, 14:24

Wat een stelletje %$#%^#@! :evil: :evil:
Omdat je nu de keuze hebt zeg ik: zwart dak, spoiler en spiegelkapjes. Rood met zwart is zo veel dikker!

Succes met de afwikkeling hiervan!
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

23 feb 2010, 14:28

Spuiten lijkt mij niet nodig, volgens mij kan een goede restyler dat wel eruit halen/drukken/wippen
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

23 feb 2010, 14:38

Glenn-DUB schreef:Spuiten lijkt mij niet nodig, volgens mij kan een goede restyler dat wel eruit halen/drukken/wippen
Misschien wel, maar het probleem is dat de hemelbekleding er toch uit moet, hoe dan ook. De dakplaat is los van de versterking, en moet weer worden vastgezet. Het spuiten kan dan wel aannemelijk gemaakt worden. Dus de kleur is te bepalen.

Het gaat erom dat als de kosten hoger zijn dan een +/- 500 euro, (Dit is wat de verzekering mij voorrekend wat het mij uiteindelijk kost) het voordeliger is om het aan de verzekering op te geven. Ik denk dat de kosten gauw een 1000 to 1500 euro zijn en misschien wel meer.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

23 feb 2010, 14:43

coendek schreef:hemel er zelf uithalen.. via de achterbak eruit.. dan restylen.. moet niet te gek zijn...

dan spuiten :D
Coendek, je bedoeld zelf de hemel eruithalen, en dan zelf uitdeuken? Als je dat bedoeld, dat zal niet gemakkelijk zijn. Er moet nl. weer spanning komen op de dakplaat. Nu zwiepert hij op en neer als de deur dichtgaat. Ik denk toch dat dit werk is voor een proffessional. Niet???
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2010, 14:45

neeeee niet zelf uitdeuken!! hahaha nee maar tijd is geld.. en je hemel demonteren is wel ff werk maar GOED te doen.. als je dat nou gewoon zelf doet.. scheelt weer!!

hahaha nee ZKER niet zelf restylen :lol: !!! :s :s :s :s
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2010, 14:49

als je toch al door de verzekering laat betalen maakt het demonteren van de hemel ook niet meer uit.
coendek
Stoepsleutelaar

23 feb 2010, 14:51

klopt maar als je het zelf zou kunnen doen.. en daarmee 7tredes zou kunnen besparen.. why not :D
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2010, 14:56

ten eerste: zeer genaaid natuurlijk! wat een trieste figuren om een auto zo toe te takelen.

Wat de keus betreft: Ik vind je mini zoals hij nu is (wit dak, lichte velgen) best stijlvol. Ziet er gewoon lekker uit. Daarentegen is rood met zwart ook aangenaam... aan mij heb je dus niet zoveel want ik vind dat met een rode mini zowel zwart als wit er erg dik uit ziet :D
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

23 feb 2010, 15:10

Ik zou dan toch voor de verzekering gaan en zwart dak,.. nice
(heb je ook weer iets anders, weet je waarvoor de 7 tredes goed voor waren) :wink:
MaVaEe
Koeien-teller

23 feb 2010, 15:15

Zwart dak en spiegels is wel erg gaaf op je MINI! 8)
Afbeelding
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2010, 19:15

Dak fixen kost ongeveer iets meet dan 1000 euro..
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 feb 2010, 23:02

Kleur dak veranderen heeft wel gevolgen voor inruilwaarde als je hem ooit bij een MINI dealer wilt inruilen. Want die dealers willen alles zoveel mogelijk in de af-fabriek staat terugzien. Of dat nou mooier of minder mooi is, maakt niet uit.

Stel dat je een andere kleur zou kiezen dan de standaardkleuren zwart, wit of rood, (bijvoorbeeld je vindt zilver een mooie combi) dan maak je de auto praktisch onverkoopbaar. Ik ga ervan uit dat dit niet echt gaat gebeuren.

De extra kosten voor 7 treden terug kun je toch op een of andere manier bij het Waarborgfonds claimen? Zal niet voor 100% zijn, maar toch een deel?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 feb 2010, 09:28

Marcel Always Open schreef:Kleur dak veranderen heeft wel gevolgen voor inruilwaarde als je hem ooit bij een MINI dealer wilt inruilen. Want die dealers willen alles zoveel mogelijk in de af-fabriek staat terugzien. Of dat nou mooier of minder mooi is, maakt niet uit.

Stel dat je een andere kleur zou kiezen dan de standaardkleuren zwart, wit of rood, (bijvoorbeeld je vindt zilver een mooie combi) dan maak je de auto praktisch onverkoopbaar. Ik ga ervan uit dat dit niet echt gaat gebeuren.

De extra kosten voor 7 treden terug kun je toch op een of andere manier bij het Waarborgfonds claimen? Zal niet voor 100% zijn, maar toch een deel?
Bij het waarborgfonds kun je alleen schade aangebracht door een ander voertuig claimen. Dit moet ook bewezen worden door middel van getuigen. Vandalisme wordt niet vergoed door het waarborgfonds. Een ingedeukt dak komt niet door een ander voertuig.

De kleur van de auto veranderd overigens niet. Ik weet ook niet of de kleur van het dak in de gegevens of kenteken staat.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”