Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 feb 2010, 15:02

Thanks guys!

Ik ben er zelf ook erg blij mee :)
Het gaat steeds meer de goede kant op, en ik ben door de reacties weer aan het twijfelen geslagen over de verlaging, misschien toch maar wel doen ;)
Ik zal deze week eens gaan proberen te pielen met die airbag, maar op de een of andere manier krijg ik dat ding niet los.
Het gaat ook om de R53 3-spaaks, niet de R56 ;) De R56 is idd makkelijker los te krijgen denk ik zo.. Onder welke hoek moet die schroevendraaier er eigenlijk in?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 feb 2010, 15:14

kwiebje schreef:Mooie mini! Veel plezier met aanpassen van je auto en ik hoop je een keer hier in de buurt te spotten met je bolide :D
Vanwaar ben jij precies dan, als ik zo vrij mag zijn :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2010, 16:16

Maarheeze :D
Ossie
The Calendar Guy

14 feb 2010, 18:20

Daveke schreef:Ik zal deze week eens gaan proberen te pielen met die airbag, maar op de een of andere manier krijg ik dat ding niet los.
Het gaat ook om de R53 3-spaaks, niet de R56 ;) De R56 is idd makkelijker los te krijgen denk ik zo.. Onder welke hoek moet die schroevendraaier er eigenlijk in?
Precies zoals ik al schreef, op de tast de inhammetjes voelen en daar zachtjes met een kruiskop indrukken. Je hebt ook een 3-spaak net als ik dus het moet vast lukken. :wink:
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2010, 18:11

Vandaag de chrome ringen gemonteerd, de JVC en nogmaals geprobeerd die airbag los te krijgen, maar hij wil echt niet los en ik wordt er ondertussen echt helemaal gek van! &*%&$-ding!
Pff.. heb ik die HK-enabler besteld, zijn die 2palletjes met al die gekleurde draadjes ook weer eens niet de juiste voor in mijn radio en heeft pa 2 uur staan te solderen om die op mijn bevestiging te zetten, heb ik dat ding ingebouwd, gaat ie wel aan.. geen geluid, niks, cd's, radio, usb, niks produceert iets. De moed zakt me even in mn schoenen!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2010, 13:20

Nu is me vandaag de linkerzijde van de airbag correct ingeklikt en merk ik heel duidelijk dat deze zijde goed vast zit, en de rechterkant dus absoluut niet, maar ik krijg dat ding echt met geen mogelijkheid los :s
Iemand nog heldere ideetjes?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2010, 20:47

Moet je nu eigenlijk met twee schroevendraaiers tegelijkertijd in beide gaten die veer opzoeken of kant per kant? Ik heb nu echt al ettelijke uurtjes zitten prullen, die gaatjes zijn ondertussen ook al waardig wat groter geworden, maar resultaat.. 0
Morgen krijg ik dus mijn kentekenbewijs, maar omdat die airbag niet los wil, en mn toeter het daarom niet doet, kan ik snel rijden dus op mn buik schrijven.. Hmm.. Het is bijna net dat liedje van the Beatles,

Help, I need somebody, help!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mar 2010, 17:29

Techneuten onder ons;

Vanochtend even op en neer naar het werk geweest, ritje van +/- 60 km. Niks aan de hand, S-je liep perfect, trok vlot door en geen problemen. Vanmiddag collega opgehaald thuis en weer naar het werk, na een km of 3-4 na een bocht wat feller opgetrokken (4-5000 rpm) en daarna af moeten remmen voor een opdraaiende auto. Ik merkte dat de auto, bij ingetrapte koppeling zelf gas leek te geven. Zo van 1000 naar 1500 toeren, en dat telkens een kort moment, en daar telkens weer opnieuw herhalend. Bij het eerstvolgende stoplicht de motor stil gelegd en opnieuw gestart waarna hij wederom zelf gas begon te geven. Het motorstoringslampje was ook aan, dus bij een vluchthaven gestopt en gekeken, maar onder de kap niks merkwaardigs gevonden. Dealer gebeld, en op aanraden 10 minuten laten staan zodat het systeem zich evt kon resetten. Opnieuw gestart, wederom probleem. Heel rustig terug naar huis gereden en tijdens het rijden bemerkte ik dat uitlaat meer leek te ploffen en dat er onder het blok ook een plofje leek te komen op onwillekeurige momenten. Thuis in de garage vond ik dat de Mini veel meer lawaai maakte, wat meer leek te janken, en niet zo soepel leek te lopen.
Watertemperatuur was normaal, maar toen ik de motor stopte begon er een ventilator te blazen, waarschijnlijk om het warme blok koud te blazen.. Ik vertrouw het voor geen 5 cent, en vraag me echt af wat ik allemaal kapot heb in het blokje..
De dealer kon me niks vertellen aan de hand van mijn klachten, mn pa dacht aan de koppakking, daarom even met Beek gebeld en die dachten aan een klep of een slang bij de inlaat.. Iemand misschien nog een suggestie, want ik ben wel eens benieuwd wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 sep 2010, 20:29

Goed, al met al heeft het lang geduurd eer het probleem werkelijk naar boven kwam..

Met grote dank aan; Klaas van Beek en Roy Spenkelink heb ik samen met pa het hele blok ondersteboven gehaald, complete distributie vervangen en nog steeds bleef het tikken en rammelen. Het bleek dus dat ik twee drijfstanglagers compleet naar de klote had gereden en mijn blok dus zo goed als afgeschreven was. Ik stond echt op het punt om bij Rhenoy een ander onderblok te halen toen ik de marktplaats-advertentie (thnx BlueCooperS) via dit forum zag staan en uiteindelijk gisteren een Works GP blok heb gekocht.. Wat was ik gisteravond blij als een klein kind!
Inmiddels is pa al druk bezig, in zijn vakantie, om de spullen van mijn blok af te halen en er een Super-GP-blok van te bouwen. De koppeling wordt voor de zekerheid nog even vervangen en daarna begint het motorische gedeelte. De 15% pulley komt erop, Forge IC, MSD coilpack, rode bougiekabels, nieuwe NGK bougies, nieuwe distributieriem en spanner, de BMC CDA met Samco slang en daar wordt tot slot nog een complete Milltek-uitlaatlijn op geschroefd incl spruitstuk. Vanwege de aanhoudende problemen heb ik destijds wat eigen spullen moeten verkopen om alle kosten te kunnen betalen, maar gelukkig kreeg ik nog een cadeautje in de vorm van een Milltek-spruitje :D
Nu vraag ik me alleen af; in dit works GP blok zit dus de Works Cilinderkop, Works supercharger (de gecoate dus..?) en Works injectoren, niet?

TO DO list :
- Blok en uitlaat ombouwen en inbouwen
- Beek software
- Witte achterlichten inbouwen
- 22 mm Sway-Bar monteren
- Facelift stuur inbouwen
- Rear Wiper Delete
- Wipacs op de grill
- JVC autoradio erin (die werkt alleen nog niet mee met HK..)
- Als ik dan tijd overheb ga ik de Berthil mod op die carbon kapjes in het stuur maar eens proberen
- Striping (ideeen..?)

Wishlist:
- Halo stadlichten, Interieur Leds, Knippers in spiegels, Raampjes tinten
- Schroefset, Camber plates en Control Arms
- Nokkenas, Oliekoeler, Motorsteun
- Big Brake Kit
- M7 Ram scoop en Orciari's
- Velgen zijn altijd leuk.. :)
- Sparco JWC stoelen
- Aero voorbumper en skirts
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 sep 2010, 21:25

Klinkt goed met de plannen die je hebt :):)
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 sep 2010, 21:41

Graag gedaan hoor :wink:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 sep 2010, 21:59

Serieus, ontzettend bedankt!
Dit was echt een koopje.. En dan ook nog eens de GP variant :)

Maarre, dit is toch inclusief de gecoate JCW supercharger, JCW cilinderkop en JCW injectoren he?

Kan haast niet wachten om weer te gaan rijden..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 sep 2010, 22:20

heb je straks gewoon een gp in schaapskleren :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 sep 2010, 22:24

Indeed.. :)
Quinten
Be Mini
Be Mini

01 sep 2010, 23:08

echt mooie ride, en wat een dikke velgies!
heb je nog het stuur van de auto toen je hem kocht?

Terug naar “Show your ride”