Rammelende vering

De 2e generatie vanaf 2006
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 feb 2010, 14:26

Ik heb toevallig net de auto even opgekrikt om te kijken of ik iets kon vinden dat niet in orde was.
Alles zag er goed uit, niets los of vervormd.
Toen ik tegen de achterbumper ging kloppen hoorde ik wel wat.
Het bleek het mistachterlicht te zijn.
Als ik achter de bumper het lamphuis vastpakte bleek dat behoorlijk los te zitten.
Ik weet alleen niet of dat normaal is, en ik kan er zo ook niet bij om te zien of de montage van die behuizing wel in orde is.
Kan iemand even voelen bij zijn/haar Cooper R56 of dat ook los zit ?
Je kan er zo bij zonder krik.
Alvast bedankt :D
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2010, 13:10

Heb je nu al een idee wat het was, crossbytje?

Ik ga straks naar de dealer want heb ook nog een probleempje met mijn ramen (die gaan open als de auto op slot staat). Zou dit ook willen aankaarten ;)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 feb 2010, 11:26

Toch maar even langs de dealer gereden, ik had alles wat had kunnen rammelen weggehaald ( zelfs de achterstoelen en bank en achterbumper ) en nog die geluiden.
De chef werkplaats heeft ermee gereden en denkt dat het de rubbers zijn van de stabilisatorstang.
Die kan je makkelijk zelf vervangen, als je het wiel er af haalt kan je er zo bij zei die.

Maar is dat wel zo ? Als je de auto opkrikt en een wiel eraf haalt staat er dan niet veel kracht op die stang ?
Ik durf er niet zo goed aan te beginnen.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 feb 2010, 11:56

Zet je 'm op twee bokjes achter, op het subframe.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2010, 13:13

Bij mij hebben ze de rubbers van de stabi vervangen en nu ben ik de rammel ook kwijt :)

Hebben ze wel in garantie bij de werkplaats gedaan, weet niet hoe dat bij jou zit ;)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 feb 2010, 13:37

Mini Poeper schreef:Zet je 'm op twee bokjes achter, op het subframe.
Thanx, dus als beide wielen van de auto zijn dan staat er geen kracht op de stang ?

Als je me nog even vertelt wat het subframe is dan ben ik helemaal blij :oops:

Ik heb al eens eerder de auto op bokjes willen zetten, maar als ik de auto opkrik ( garagekrik onder het krikpunt )
dan weet ik niet waar ik die bok moet zetten, ik neem niet aan dat ik die overal kan plaatsen.
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2010, 14:25

Gewoon zeker zien dat beiden wielen van de grond zijn, dan hangt die stabi lekker.

Je kan wel aanvoelen waar je een bok kan zetten. Niet onder plastic, maar naar stevige metalen delen zoeken (liefst niet onder invloed van het onderstel :lol: )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2010, 16:12

Mijn Clubman rammelt nu ook als een gek. Zijn dus waarschijnlijk ook de rubbers van de achterstabilisator?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

27 feb 2010, 16:11

Zo, lekker wat gesleuteld vandaag, rubbers vervangen ging makkelijker dan gedacht.
En de rammel is verdwenen :D
Afbeelding
freegate
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 mar 2010, 20:56

Bij mijn mini van augustus 2009. Ook rammelende achteras. Hebben nieuwe rubbers gestoken + nog 2 onderdelen aan de stabilisatorstang.

Wisten blijkbaar van het probleem.

Ben zeer tevreden van mijn garage (Monserez in Kortrijk)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 mar 2010, 21:07

de clubman vervangwagen waarmee ik nu rijd heeft er ook serieus last van, net als van versleten lounge leer, niet functionerende vensters en nog wat rammeltjes in het dashboard. Kwaliteit van die mini's is toch niet je dat...
mikkie23
Be Mini
Be Mini

11 mar 2010, 18:57

Robbee schreef:Zo, lekker wat gesleuteld vandaag, rubbers vervangen ging makkelijker dan gedacht.
En de rammel is verdwenen :D
Wat kosten die rubbers? ik moet er dan maar ook eens mee aan de slag!
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mar 2010, 13:06

Mhm, ik heb tot net altijd gedacht dat dat die rubberen balletjes waren die aan de touwtjes van de hoedenplank hangen. Dit weekend ook maar eens controleren dan. Robbee, enige indicatie van sleuteltijd om die rubbers te vervangen, was het makkelijk?
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

12 mar 2010, 14:00

Ik was in anderhalf uur klaar, maar ik had ook de bekleding in de wielkasten verwijderd en dat was eigenlijk niet nodig.
Moeilijk was het niet, allebei de achterwielen eraf en per rubber 2 bouten.
Kosten 27,- voor de rubbers.

Wel R56, ik weet niet of de constructie heel anders is, ik verwacht het niet.
Afbeelding
Dieseltje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 mar 2010, 14:19

Achter had ik een rammel. Deze is netjes door de dealer verholpen en het bleek de bumper te zijn die rammelde. Als je er met je vuist op tikte dan rammelde het.
Onlangs is de voorkant gaan rammelen links. Ben benieuwd wat dat weer is. Voornamelijk bij rijden over een klinkerweg. In het middenconsole ook een rammel bij ongeveer 2200 / 2300 rpm.(afdekpaneel van alle knopjes) en bovenop het dashboard in de buurt van het ventilatorrooster. Tenslotte rammelt de versnellingspook onder de 1500 rpm. Ik vraag mij wel eens af of de prijs/kwaliteit nog wel helemaal in balans is.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”