
Seat Leon FR 1.4 TSI, GESTOLEN :-( :-(
-
Ri
Bericht
Rij ik vrijdagavond om 22:00 uur vanaf de MAC-meet in Breda naar huis, gaan alle lampje branden, verlichting knippert en auto val stil.
Ik denk WTF! Gelukkig stond Paul nog achter mij, en heeft me nog even gezelschap gehouden. THNX!!
ANWB gebeld en bijna een uur moeten wachten zonder kachel, en dat is niet echt warm.
Maar ze hebben me vervolgens super geholpen.
Dynamo was ermee gestopt. Ja, dat kan gebeuren bij 190.000 km.
Met een noodaccu naar huis gereden, en alleen stadslicht aan. Die A59 is dan ineens wel heel donker.
ANWB netjes achter mij aangereden tot aan huis om de noodaccu weer mee te nemen.
Volgende dag acculader erop en naar de garage hier vlakbij gebracht.
Morgen weer klaar met een gereviseerde dynamo.
Ik denk WTF! Gelukkig stond Paul nog achter mij, en heeft me nog even gezelschap gehouden. THNX!!
ANWB gebeld en bijna een uur moeten wachten zonder kachel, en dat is niet echt warm.
Maar ze hebben me vervolgens super geholpen.
Dynamo was ermee gestopt. Ja, dat kan gebeuren bij 190.000 km.
Met een noodaccu naar huis gereden, en alleen stadslicht aan. Die A59 is dan ineens wel heel donker.
ANWB netjes achter mij aangereden tot aan huis om de noodaccu weer mee te nemen.
Volgende dag acculader erop en naar de garage hier vlakbij gebracht.
Morgen weer klaar met een gereviseerde dynamo.
-
Ri
Bericht
Ja, dit is een teken denk ik Maarten
Nu nog een teken van de loterij
Heb nog geluk gehad dat ie niet geheel afgefikt is, want ben vandaag gebeld door de gararge.
De schade is nog iets groter dan alleen de dynamo.
Door kortsluiting in de dynamo is er overspanning naar de zekeringkast gegaan bij de accu.
Daar is het e.e.a. gesmolten van de hitte, dus ook die moet vervangen worden.
De multiriem was zeer slecht, dus nu alles toch los ook die maar meteen vervangen.
Totaal bijna € 600,-
Morgen waarschijnlijk alweer klaar.

Nu nog een teken van de loterij

Heb nog geluk gehad dat ie niet geheel afgefikt is, want ben vandaag gebeld door de gararge.
De schade is nog iets groter dan alleen de dynamo.
Door kortsluiting in de dynamo is er overspanning naar de zekeringkast gegaan bij de accu.
Daar is het e.e.a. gesmolten van de hitte, dus ook die moet vervangen worden.
De multiriem was zeer slecht, dus nu alles toch los ook die maar meteen vervangen.
Totaal bijna € 600,-

Morgen waarschijnlijk alweer klaar.
-
Ri
Bericht
Hij is nog steeds niet klaar.
Er zit nog een storing in de auto. Iets in de Seat neemt zo af en toe spontaan 40 ampere af
De kabel van de dynamo naar de accu wordt dan erg warm.
Waarschijnlijk is daardoor ook de dynamo etc. kapot gegaan.
Ze zijn nu aan het zoeken waar dat vandaan komt.
Hij had een vermoeden dat het van de regelmodule van de airco afkomstig was.
Dit is zwaar klote, want zo'n ding kost wel een paar centen denk ik
Anders maar eens op een sloop gaan zoeken, als dat het is.
Het zit niet echt mee, en zeker in deze tijd zijn dergelijke uitgaven niet gewenst.
Ben in staat om hem in te ruilen, want ben nu al bang voor wat het volgende zal zijn.

Er zit nog een storing in de auto. Iets in de Seat neemt zo af en toe spontaan 40 ampere af

De kabel van de dynamo naar de accu wordt dan erg warm.
Waarschijnlijk is daardoor ook de dynamo etc. kapot gegaan.
Ze zijn nu aan het zoeken waar dat vandaan komt.
Hij had een vermoeden dat het van de regelmodule van de airco afkomstig was.
Dit is zwaar klote, want zo'n ding kost wel een paar centen denk ik

Anders maar eens op een sloop gaan zoeken, als dat het is.
Het zit niet echt mee, en zeker in deze tijd zijn dergelijke uitgaven niet gewenst.
Ben in staat om hem in te ruilen, want ben nu al bang voor wat het volgende zal zijn.
-
Ri
Bericht
Een Seat Ibiza denk ik, en dan misschien wel een op benzine.
Voor de ritten van en naar Eindhoven kan ik ook een dienstauto krijgen.
Maar waarschijnlijk stap ik straks weer in de Leon, en dat rijdt zo lekker, dat ik hem weer hou.
Eigenlijk wil ik er zeker dit gehele jaar nog mee rijden, om nog even reiskostenvergoeding te innen en te kunnen sparen voor een andere. Die TDI moet toch makkelijk 250.000 km kunnen halen zonder al te veel kosten.
Voor de ritten van en naar Eindhoven kan ik ook een dienstauto krijgen.
Maar waarschijnlijk stap ik straks weer in de Leon, en dat rijdt zo lekker, dat ik hem weer hou.
Eigenlijk wil ik er zeker dit gehele jaar nog mee rijden, om nog even reiskostenvergoeding te innen en te kunnen sparen voor een andere. Die TDI moet toch makkelijk 250.000 km kunnen halen zonder al te veel kosten.
-
Ri
Bericht
Zo luitjes, hij is weer helemaal de oude
De spanningsregelaar in de dynamo was gesneuveld, en daardoor teveel vermogen naar de accu.
Smeltzekering heeft zijn werk gedaan, maar zekeringkast was toch beschadigd.
Ze hebben alles nagemeten, en geen vreemde dingen meer gevonden.
Al weer 300 km mee gereden.
Afgelopen weekend toch maar een een rondje gaan doen voor inruil.
Wat schetst mijn verbazing. Bij Volvo € 6.000,- terug en bij Seat € 4.500,-
En daarnaast is een Volvo C30 goedkoper dan een Seat Leon.
Wat ze voor Ibiza diesel durven te vragen gaat echt nergens over.
Verschil met een C30 is echt verwaarloosbaar.
Nu nog maar even goed doorsparen en dan een C30 diesel. Of een MINI Cooper D natuurlijk

De spanningsregelaar in de dynamo was gesneuveld, en daardoor teveel vermogen naar de accu.
Smeltzekering heeft zijn werk gedaan, maar zekeringkast was toch beschadigd.
Ze hebben alles nagemeten, en geen vreemde dingen meer gevonden.
Al weer 300 km mee gereden.
Afgelopen weekend toch maar een een rondje gaan doen voor inruil.
Wat schetst mijn verbazing. Bij Volvo € 6.000,- terug en bij Seat € 4.500,-
En daarnaast is een Volvo C30 goedkoper dan een Seat Leon.
Wat ze voor Ibiza diesel durven te vragen gaat echt nergens over.
Verschil met een C30 is echt verwaarloosbaar.
Nu nog maar even goed doorsparen en dan een C30 diesel. Of een MINI Cooper D natuurlijk

Onze sponsors