KW 1 schroefset, welke maat spacers?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
KW 1 schroefset, welke maat spacers?
Heeft er iemand ervaring met KW versie 1 schroefset met 18" OEM-velgen (R105)? Ze zitten er nu onder, maar het loopt aan
. Welke maat spacers kan ik het beste gebruiken? De banden moeten niet buiten de wielkassen komen te liggen, maar net genoeg (of iets meer), zodat het niet meer aanloopt.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou 5mm spacers nemen. Wielbouten kruislings gelijkmatig vastzetten om de wielen zo gecentreerd mogelijk te krijgen.
Succes
5mm spacers bestaan niet met centreerringen. Die zijner pas vanaf 12mm.mikkie23 schreef:Ik heb ook 5mm, maar heb 17inch s-spokes. Dat werkt prima en idd geen andere bouten nodig. Let wel op dat je spacer neemt met centreer ring, ik heb nu zonder en voel een lichte trilling in het stuur!
PS: weet jij ook welke ET waarde jij hebt en hoe breed je wiel is?
Ik zou 5mm spacers nemen. Wielbouten kruislings gelijkmatig vastzetten om de wielen zo gecentreerd mogelijk te krijgen.
Succes
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou de oplossing in de schroefset zoeken. Misschien iets minder laag zetten zodat de stelring niet meer tegen de band komt. Als je spacers gebruikt onder de 12mm hebben ze geen centreerring dit zou ik niet doen. Hierdoor certreert het wiel niet goed meer en krijg je last van onbelans in het wiel. Veel mensen denken dat het wiel wel centreert op de wielbouten dit is niet zo!
Oké, dacht dat het in de wielkast aanliep.Cannuccia schreef:Maar het loopt nu aan(binnenkant band tegen schroefset)
Ik zou de oplossing in de schroefset zoeken. Misschien iets minder laag zetten zodat de stelring niet meer tegen de band komt. Als je spacers gebruikt onder de 12mm hebben ze geen centreerring dit zou ik niet doen. Hierdoor certreert het wiel niet goed meer en krijg je last van onbelans in het wiel. Veel mensen denken dat het wiel wel centreert op de wielbouten dit is niet zo!

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
ik had met de OEM 7J wielen een 16 mm spacer met centreerring en langere bouten...daar kun je prima mee zakken...en idd een 12 mm of kan ook prima
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Michael,
5 mm spacers hebben wel centreering aan naafzijde,maar hebben geen wielcentreering,maar dat is ook niet nodig.
5 mm spacers hebben wel centreering aan naafzijde,maar hebben geen wielcentreering,maar dat is ook niet nodig.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Werner,
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de 5 mm spacers geen wielcentrering hebben.
Bovendien worden de wielen bij 5 mm spacers nog voor een groot gedeelte op de OEM naaf gecentreerd.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de 5 mm spacers geen wielcentrering hebben.
Bovendien worden de wielen bij 5 mm spacers nog voor een groot gedeelte op de OEM naaf gecentreerd.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alleen is de OEM naaf licht conisch net als de binnenkant van je velg en als je daar dan een spacer van 5mm tussen doet dan vallen de conische naaf en velg niet meer netjes in elkaar en dus centreert ie niet of nauwelijks meer, toch Werner?!
Onze sponsors