'MINI-killer' van Audi: de A1

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2010, 00:00

Niet helemaal mee eens Peter, ik denk toch dat de miniclub behoorlijk representatief is voor de gemiddelde newmini rijder.

Mini is een icoon, iets wat mensen aanspreekt al is het alleen al vanwege de hele geschiedenis. Audi maakt goede auto's maar hebben niet zo'n pakkende geschiedenis of uitstraling. Audi zal dit simpelweg nooit kunnen evenaren, ook al zouden ze een mini clone de wereld in gooien.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2010, 00:30

Klopt, maar als ik zie hoe de A1 gisteren een behoorlijk item was in RTL boulevard dan zijn ze er toch heel hard mee aan de slag om de A1 op een andere wijze te positioneren in de markt. Tuurlijk is de historie van Audi veel minder pakkend dan MINI. Maar het wordt ook verder niet als apart merk in de markt gezet en zal dus nooit een 'brand' opzich worden zoals MINI dat is.

De BMW en Audi historie zijn waarschijnlijk wel weer redelijk vergelijkbaar. Mijn kennis van BMW is minimaal maar Audi heeft toch een schitterend verleden qua sportiviteit met het hele Quattro verhaal.

Ik vind het wel leuk om zo een beetje te sparren over de voors en tegens van de nieuwe 'MINI killer'.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2010, 00:44

Daar ben ik het wel mee eens Peter, Audi heeft een onwijs goede geschiedenis in het rallyracen door de quattro aandrijving. Maar daarom zeg ik, dat zijn meer de echte techniekfreaks die dit weten te waarderen waar het bij mini meer emotie is, en emotie, "looks" worden door iedereen ervaren/gezien, waar techniek en alles wat onder de kap ligt alleen "gezien" wordt door de autofreaks onder ons.
Daarom zie ik nooit en te nimmer een mini killer ontstaan, ook geen audi.

Daarentegen zou een auto met genoeg potentie een mini-killer te zijn de design-afdeling bij mini natuurlijk wel op scherp zetten, en dat is altijd goed :D

Discussieren is zeker leuk, ik ben ook maar een individu en hoe meer verschillende meningen des te leuker zo'n forum is :D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mar 2010, 06:06

Alleen al vanwege het kwaliteits verschil met de Mini was het voor ons wellicht een leuke vervanger voor de A3 want we hebben geen grote wagen nodig. Jammer genoeg is de prijs in Duitsland wel interessant maar verpest de BPM het hier weer helemaal. Vgl de dealer hier komt ie pas in september ... proefritje gaan we zeker maken.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2010, 12:03

ohjeee... :?

me moeder vind dit een heel leuke auto... zou ze wel willen hebben... :| :roll:

hopelijk trekt het nog bij aangezien er halverwege mei een mini op de stoep staat voor dr...
waar ze nog niks van af weet...
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2010, 12:33

De A1 sportback die ik op het autosalon heb zien staan vond ik anders wel vet, alleen jammer dat de straatversie zo'n afgekookte versie is ...

Afbeelding

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

12 mar 2010, 12:41

:shock:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2010, 14:08

waar moet ik bestellen !
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2010, 00:51

Bij Peter (toch?) :wink:

Of anders gewoon niet! :P

Met S-line is ie wel een stukkie dikker, maar moet hem eerst in het echt zien :wink:
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2010, 11:03

ik zie het nog niet gebeuren!

dan zou ik nu dus smeken bij me vader om een A1? ( in plaats van MINI )
als het een MINI killer zou zijn

Mini heeft gewoon veel meer style :mrgreen: ( en niet overstyled! )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2010, 11:06

Sorry, vind 'em uitermate saaaaaaaaaaai...... :slapen
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

14 mar 2010, 11:11

mushrop schreef:Sorry, vind 'em uitermate saaaaaaaaaaai...... :slapen
X2...

..A6 en hoger is nog te doen, maar anders :{
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MY00
4 op een rij!
4 op een rij!

14 mar 2010, 11:57

peter schreef:Wacht maar tot ik ze op "mijn manier" in de showroom heb staan!

Wordt waarschijnlijk geen alternatief voor de huidige newMINIclub rijder maar voor veel MINI rijders is het waarschijnlijk een geweldig alternatief! Laat ik het zo zeggen, voor de meeste niet zwaaiende MINI rijders is de A1 helemaal goed. Die hebben meer met imago dan met de dynamische rij-eigenschappen. En het imago van Audi is volgens mij TOP!
Denk dat Peter een heel goed statement hier neerzet. Voor de clubleden zal een A1 niet een vervanger zijn voor haar of zijn Mini, maar voor de yup die wil laten zien hoe hip ie wel niet is, zal dit zeker een goede vervanger zijn. Deze willen niet gezien worden in een DS3 of MiTo. En denk maar dat Audi wel met een paar leuke motoren en onderstellen komt die zich minimaal kunnen meten met een Cooper S.

De DS3 valt me in het echt heel zwaar tegen.
Maar de MiTo in het wit met mooie zwarte of grijze velgen is echt een beauty om te zien. Verder komt er nu de Alfa Romeo Giulietta en als men deze goed geprijsd neergaat zetten zullen er hier denk ik ook wel genoeg voor zwichten.
Groetjes,

René
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 apr 2010, 19:20

Prijs vanaf 17.500 euris

Terug naar “Kletshoek”