Stadslicht vergelijking (Philips, PIAA en standaard)

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

Stadslicht vergelijking (Philips, PIAA en standaard)

24 mei 2006, 01:22

Even wat foto's gemaakt van verschillende stadslichten die ik thuis heb liggen. Het oranje knipperlicht is vervangen voor chromen knipperlichten.

gebruikte lichten:
- Standaard
- Philips Blue Vision W5W 3400K
- PIAA H-263 High Intensity Super LED

Misschien interessant voor mensen die in de toekomst hun stadslichten willen vervangen :)

Links PIAA, rechts Phillips blue vision (zonder flits)
Afbeelding

Links PIAA, rechts Phillips blue vision (met flits)
Afbeelding

Links standaard, rechts Phillips blue vision (zonder flits)
Afbeelding

Links standaard, rechts Phillips blue vision (met flits)
Afbeelding

Close up PIAA lichten (ik vind het iets te blauw, vergeleken met de halogeenlicht)
Afbeelding

Close up Philips lichten (Past mooi bij de halogeenlichten)
Afbeelding
Afbeelding

De standaard lichten (Erg geel licht)
Afbeelding
Afbeelding

Blue vision wanneer deze uit staat (blauw lampje te zien, chroom knipperlicht)
Afbeelding

PIAA wanneer deze uit staat (wit lampje en chroom knipperlicht)
Afbeelding

Verpakking
Afbeelding

Foto's van het licht zijn moeilijk met de camera te maken. De verschillen kan je nu wel een beetje zien. De PIAA zijn in de werkelijkheid iets minder blauw en de standaard en Philips zijn iets witter dan op de foto's. Verschillen is wel ongeveer gelijk.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 mei 2006, 01:51

Je hebt er wel werk van gemaakt, mooi gedaan!

Het is moeilijk om de stadslichten goed te krijgen, ik ben ook al van standaard naar blue vision naar PIAA naar blue vision naar angels eyes gegaan, en ik wil nu wittere en fellere lampen leds in de angels eyes want ze zijn té blauw :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2006, 10:29

Goed werk! De verschillen zijn goed te zien.

Welke zou je nemen bij de eerste generatie standaard Xenon verlichting van de Cooper S?
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2006, 11:26

intressant !

vind die van philips precies het mooist (witst)
blauwig past niet bij mijn hot_orange

weet iemand toevallig ook welke normale lichten beter licht geven, zonder blauwe schijn ?
ook die van philips mss ?
wil al lang andere lampjes, maar geraak er niet uit. wil ook van de eerste keer diegene die ik wil (moeilijk hé :lol: )

dus, witte heldere lampjes zonder (te)blauwe schijn, moet staan bij mijn hot_orange

tips welkom :wink:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2006, 11:28

Ik vind de philips lampjes ook het mooiste bij jou mini! :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

24 mei 2006, 12:59

CooperS-indiblue schreef:Goed werk! De verschillen zijn goed te zien.

Welke zou je nemen bij de eerste generatie standaard Xenon verlichting van de Cooper S?
Ik weet eigenlijk niet hoe de 1ste generatie xenon eruit zien. Bij de facelift zal ik zeker voor de PIAA gaan.
De standaard stadslichten (als je xenon hebt) zijn echt veel te geel. Ziet er niet echt goed uit. Verschil is gewoon te groot. :)
snans schreef:intressant !

vind die van philips precies het mooist (witst)
blauwig past niet bij mijn hot_orange

weet iemand toevallig ook welke normale lichten beter licht geven, zonder blauwe schijn ?
ook die van philips mss ?
wil al lang andere lampjes, maar geraak er niet uit. wil ook van de eerste keer diegene die ik wil (moeilijk hé :lol: )

dus, witte heldere lampjes zonder (te)blauwe schijn, moet staan bij mijn hot_orange

tips welkom :wink:
Ik heb Powerbulb lichten erin zitten. zie http://www.powerbulbs.co.uk/
Voor de normale lichten Powerblue en voor grootlicht Powerplus.
Ben er erg tevreden over.

De Powerblue geven een iets witter licht dan de Powerplus (glaasjes zijn lichtblauw. Niet te zien als ze erin zitten of je moet er met je gezicht voor staan)
De Powerplus geven wel meer licht (heel helder, maar iets geler licht)

Zal vanavond maar even wat foto's maken van de verschillen.
kwiebje schreef:Ik vind de philips lampjes ook het mooiste bij jou mini! :)
Vind ik ook. Daarom heb ik de Philips er weer in gedaan. De PIAA staan nu in de verkoop.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2006, 01:57

En Maaij, wat heb je er intussen inzitten. Heb je PIAA setje er nu inzitten, normaal licht is prima, wel minder zicht, maar vind het beter rijden. De stadlichten zie ik niks van terug. Morgen even je andere setje testen. Denk wel dat je de stadlichten van phillips bluevision nog gebruikt. Gezien deze bij mij nog wit zijn in het doosje.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 sep 2006, 02:11

@Raymond.
Als het goed is moet je ook een setje Philips Blue vision stadslichten hebben. Deze zijn idd blauw. Volgens mij zit deze in de verpakking van de PIAA. Ik gebruikt deze momenteel (de PIAA zoals op de foto).
Ik zal hier eens kijken of ik de blue vision nog ergens kan vinden.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2006, 13:42

Maaij schreef:@Raymond.
Als het goed is moet je ook een setje Philips Blue vision stadslichten hebben. Deze zijn idd blauw. Volgens mij zit deze in de verpakking van de PIAA. Ik gebruikt deze momenteel (de PIAA zoals op de foto).
Ik zal hier eens kijken of ik de blue vision nog ergens kan vinden.
Of idd hetzelfde setje wéér opnieuw kopen, mis nog twee voor grootlicht :D. Grapje natuurlijk. Schrok eerst van de gift. Dacht dat je twee setjes van elk aan me overhandigde. Voelde me al redelijk bezwaard dat ik het zomaar in ontvangst nam. Gelukkig is het dus maar een setje, nu ben ik alleen dankbaar :mrgreen:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 sep 2006, 13:46

De Philips Blue Vision zat er wel tussen? Weet het zelf niet meer :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2006, 14:03

Maaij schreef:De Philips Blue Vision zat er wel tussen? Weet het zelf niet meer :)
Uhm, ik had in de PIAA doosjes wel lampen. dus ik denk dat dat de powerbulbs & de Phillips stadslichten zijn.
Wat bedoel je trouwens bij de vergelijking hierboven met en zonder flits?
Kleur bevalt me echt, stadlampen zie ik persoonlijk weinig verschil. Contrastverschil ik ook groot. Maar gegeven ........... Dus dat doen we ook niet ;)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

10 sep 2006, 00:11

Raymond schreef:
Maaij schreef:De Philips Blue Vision zat er wel tussen? Weet het zelf niet meer :)
Uhm, ik had in de PIAA doosjes wel lampen. dus ik denk dat dat de powerbulbs & de Phillips stadslichten zijn.
Kleur bevalt me echt, stadlampen zie ik persoonlijk weinig verschil. Contrastverschil ik ook groot. Maar gegeven ........... Dus dat doen we ook niet ;)
De bluevision zijn blauw (blauwe lampen). Verschil moet goed te zien zijn. Met flits bedoel ik de flits van mijn camera :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2006, 02:33

Maaij schreef:
Raymond schreef:
De bluevision zijn blauw (blauwe lampen). Verschil moet goed te zien zijn. Met flits bedoel ik de flits van mijn camera :)
Haha, owke.

Nee, heb idd een setje h7 lampen blauw van buitenkant. En stadlichten idem. Verders veel doosjes met gewone lampen. Moest waarschijnlijk even aan het licht wennen. Ben wel te spreken over de blauwe verlichting. Vind ze persoonlijk minder ver schijnen dan mijn oude witten. Went vanzelf weer. Stadslichten zijn nog gewoon wit, ondanks het blauwe randje om de lampkes heen. Maar ach, maakt het genieten 's nachts er niet minder op.:D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2006, 11:14

Ik heb voor de liefhebber een setje Philips Blue Vision W5W 3400K liggen uit mijn, vandaag ingeruilde MINI. Lampjes hebben 2,5 maand in de MINI gezeten.
Afbeelding
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

18 okt 2006, 17:00

Jemig wat een gepriegel..
Wat is de beste manier om het onderste schroefje van de unit los te krijgen? :|
MINI: SIZE IS DECEPTIVE

Terug naar “Exterieur”