Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat ik inderdaad niet hout als ondergrond had moeten kiezen maar het was dat of een veel te zware aluminium plaat. Ik had liever een kunststof plaat gehad maar die was niet te vinden in de juiste maat. Een deurpaneel geheel uit carbon was geen optie want ik heb geen mal. Het vacuum wist ik wel maar dat kan alleen met een mal en bovendien is het deurpaneel behoorlijk groot.
Ik wil alleen nog wat eindvleugels voor de Challenge vleugel uit carbon maken aangezien ik met de aluminium eindstukken de ring niet op kom.
Misschien nog de achterste diffuser bekleden met carbon.
Ik ga dus zelf geen deuren e.d. uit carbon maken, dat kan niet zonder mal.
Ik doe mee met een Engelse groupbuy voor een kunststof motorkap, deuren en achterklep maar dat schiet maar niet op.
Ik wil alleen nog wat eindvleugels voor de Challenge vleugel uit carbon maken aangezien ik met de aluminium eindstukken de ring niet op kom.
Misschien nog de achterste diffuser bekleden met carbon.
Ik ga dus zelf geen deuren e.d. uit carbon maken, dat kan niet zonder mal.
Ik doe mee met een Engelse groupbuy voor een kunststof motorkap, deuren en achterklep maar dat schiet maar niet op.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zit nu toch ook al kunststof op de auto zonder kleurverschil?
Zelfs de naderhand gespoten voorste zijschermen.
En de Aero Kit af fabriek gespoten.
Overal zit onder een bepaalde hoek en bepaalde belichting wel een heel klijn beetje kleurverschil maar het valt niet op.
Voor kleurverschil ben ik dus niet zo bang.
Bovendien wil ik wat meer met grote stickers gaan doen als het kunststof er op zit
Zelfs de naderhand gespoten voorste zijschermen.
En de Aero Kit af fabriek gespoten.
Overal zit onder een bepaalde hoek en bepaalde belichting wel een heel klijn beetje kleurverschil maar het valt niet op.
Voor kleurverschil ben ik dus niet zo bang.
Bovendien wil ik wat meer met grote stickers gaan doen als het kunststof er op zit

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De gewichtsvermindering is echt goed te merken.
Omdat de Mini al lichter is gemaakt merk ik qua gewicht het verschil tussen rijden met en zonder alle zijpanelen (dus voor en achter).
De achterste gaan er na de APK keuring ook nog uit maar ik ga het wel met stof bekleden omdat ik niet wil dat de auto er als een sloopauto uit ziet.
Een paar kilo merk je niet maar alle kleine beetjes bij elkaar wel.
Ik heb zelfs de sirene van het alarm er uitgehaald want die is vrij zwaar door de ingebouwde accu
Omdat de Mini al lichter is gemaakt merk ik qua gewicht het verschil tussen rijden met en zonder alle zijpanelen (dus voor en achter).
De achterste gaan er na de APK keuring ook nog uit maar ik ga het wel met stof bekleden omdat ik niet wil dat de auto er als een sloopauto uit ziet.
Een paar kilo merk je niet maar alle kleine beetjes bij elkaar wel.
Ik heb zelfs de sirene van het alarm er uitgehaald want die is vrij zwaar door de ingebouwde accu

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag heb hem weer even uitgelaten na 4 maanden stilstand, alles goed en hij had er zin aan 
De deurpanelen vallen natuurlijk tegen in het daglicht.

Onmogelijk om die geheel glad te krijgen, al na aandraaien van de schroeven ontstaan er golven.

De ene keer denk ik valt mee, de andere keer dat het er niet uitziet en er uit moet.

Misschien ga ik het nog eens proberen met een kunststof basisplaat als ik vergeten ben hoeveel werk het ook alweer was.

Of ik ga deze gewoon overtrekken met stof want het scheelt nog steeds 5 kg in gewicht.

Net uit de winterstalling met nog verroeste remschijven.

De deurpanelen vallen natuurlijk tegen in het daglicht.

Onmogelijk om die geheel glad te krijgen, al na aandraaien van de schroeven ontstaan er golven.

De ene keer denk ik valt mee, de andere keer dat het er niet uitziet en er uit moet.

Misschien ga ik het nog eens proberen met een kunststof basisplaat als ik vergeten ben hoeveel werk het ook alweer was.

Of ik ga deze gewoon overtrekken met stof want het scheelt nog steeds 5 kg in gewicht.

Net uit de winterstalling met nog verroeste remschijven.

Onze sponsors