Hoi allen,
zijn er onder de NewMiniClubbers ook duikers die actief zijn?
Sabine en ik hebben het afgelopen jaar ons PADI open water brevet gehaald en gaan in mei naar Egypte om de advanced cursus te doen. Nu willen we ook wle spullen zelf aanschaffen maar we zouden hier graag een paar betrouwbare tips krijgen. (en niet alleen de tips van verkopers in de winkel)
Mini Duikers
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Mini Duikers

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ga in juni het PADI open water duikbrevet halen op St. Eustatius en ben bezig de PADI theoriecursus nu door te nemen.
Ik heb alleen nog maar een paar proefduiken gedaan dus weet er nog niet veel van afgezien van het feit dat het verstandig is een eigen goed passende duikbril mee te nemen. Ik ken wel iemand die alle denkbare duikbrevetten heeft en les geeft maar die rijdt geen Mini
Wat ik van hem begrepen heb is dat je Duikers hebt en mensen die duiken.
Ik behoor bijna tot de laatste categorie
Ik heb alleen nog maar een paar proefduiken gedaan dus weet er nog niet veel van afgezien van het feit dat het verstandig is een eigen goed passende duikbril mee te nemen. Ik ken wel iemand die alle denkbare duikbrevetten heeft en les geeft maar die rijdt geen Mini

Wat ik van hem begrepen heb is dat je Duikers hebt en mensen die duiken.
Ik behoor bijna tot de laatste categorie

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Open water, Advance, rescue en medical al zo'n 12 jaar op zak. Ergens over de 150 duiken al. (na 50 gestopt met loggen) Duik nog graag. Laatste duik is in het Malawi meer geweest (nachtduik EXACT zoals te zien is in Planet Earth) Daarvoor zeer veel op Bonaire, Curacao en ook Egypte gedoken. Gek genoeg nog nooit in NL.
Eigen gear ook gehad, maar dat is allemaal inmiddels naar de haaien. Probleem van eigen gear is dat je het ook altijd moet meeslepen en onderhouden. Dat is een zeer grote tas vol zeer zware spullen. Eigen duikbril is een must, maar de rest is prima te huren eigenlijk.
Verder heb je eigenlijk niet meer nodig dan advanced. Ik geloof niet in al die specialties.
iDD
Eigen gear ook gehad, maar dat is allemaal inmiddels naar de haaien. Probleem van eigen gear is dat je het ook altijd moet meeslepen en onderhouden. Dat is een zeer grote tas vol zeer zware spullen. Eigen duikbril is een must, maar de rest is prima te huren eigenlijk.
Verder heb je eigenlijk niet meer nodig dan advanced. Ik geloof niet in al die specialties.
iDD
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bril, vonnen en snorkels hebben we al. De ene zegt echter dat we eerst een jacket en ademautomaat moeten aanschaffen en een snder zegt weer eerst een pak. Ook wij hebben in warm water (Thailand) leren duiken en denken er nog niet aan om in het koude donkere water in Nederland te gaan duiken. Ik denk dat we daarmee ook tot de categorie "mensen die duiken" behoren. Ik heb er niet zo veel problemem mee om geld uit te geven maar kan niet alles in één keer aanschaffen.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ben nog steeds in overweging om het te gaan leren , want een proefduik is zeer goed bevallen...
Dank voor de tips over bestemmingen , want iedereen zegt altijd dat je naar Egypte moet maar ik vind die regio (Egypte en omgeving) niks aantrekkelijk. Zijn er ook verschillen in risico's in die andere bestemmingen?
Ik zoek een bestemming waar ik kan duiken en kan snorkelen, en er moet ook nog ander leuks te doen zijn want ben geen "op-het-strand-bakken" type.
Dank voor de tips over bestemmingen , want iedereen zegt altijd dat je naar Egypte moet maar ik vind die regio (Egypte en omgeving) niks aantrekkelijk. Zijn er ook verschillen in risico's in die andere bestemmingen?
Ik zoek een bestemming waar ik kan duiken en kan snorkelen, en er moet ook nog ander leuks te doen zijn want ben geen "op-het-strand-bakken" type.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht
wij hebben het geleerd op Pi Pi in Thailand maar dat is ff te ver weg om daar geregeld terug te gaan. Nu gaan we medio mei naar Sharm el Sheik in Egypte. Ik heb me laten vertellen dat het daar fantastisch duiken en snorkelen is. Je kunt zelfs vanuit het hotel via een grote steiger de zee in om te snorkelen en te duiken. Eind mei kan ik je laten weten of het wat is daar.
Groet,
Hans

Marcel,Marcel Always Open schreef:Ben nog steeds in overweging om het te gaan leren , want een proefduik is zeer goed bevallen...
wij hebben het geleerd op Pi Pi in Thailand maar dat is ff te ver weg om daar geregeld terug te gaan. Nu gaan we medio mei naar Sharm el Sheik in Egypte. Ik heb me laten vertellen dat het daar fantastisch duiken en snorkelen is. Je kunt zelfs vanuit het hotel via een grote steiger de zee in om te snorkelen en te duiken. Eind mei kan ik je laten weten of het wat is daar.
Groet,
Hans

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Zelf heb ik gemengde gevoelens bij Sharm El Sheik. Het is op zichzelf wel leuk duiken, maar vond het niet zo bijzonder als in de caribbean. Het grootste nadeel van Egypte echter is dat zodra je de lucht in egypte inademt je aan de schijterij bent. En dat is echt niet lekker (ook niet tijdens het duiken). Grootste pluspunt zijn natuurlijk wel de lionfish! (koraalduivels)
Wat ik ook echt kan aanraden is Zanzibar. Een erg relaxt eiland met lekker eten en ook nog wat cultuur. Goed te combineren met Tanzania.
Op Bonaire duiken is het aller gemakkelijkste van waar ik tot nu toe ben geweest. Je loopt de zee in vanaf de kust en je hangt boven een koraal. De kust is altijd naar boven en je hoeft er niet te hannessen met een boot oid.
Het schijnt dat je in Den Bosch een put hebt die heel diep is waar je in totale duisternis kan duiken. Dat wil ik nog wel eens doen. Nachtduiken kan ik sowieso heel erg aanraden.
iDD
Wat ik ook echt kan aanraden is Zanzibar. Een erg relaxt eiland met lekker eten en ook nog wat cultuur. Goed te combineren met Tanzania.
Op Bonaire duiken is het aller gemakkelijkste van waar ik tot nu toe ben geweest. Je loopt de zee in vanaf de kust en je hangt boven een koraal. De kust is altijd naar boven en je hoeft er niet te hannessen met een boot oid.
Het schijnt dat je in Den Bosch een put hebt die heel diep is waar je in totale duisternis kan duiken. Dat wil ik nog wel eens doen. Nachtduiken kan ik sowieso heel erg aanraden.
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Qua snorkelen is het mooiste wat ik gezien heb in Eilat en dan niet bij de hotels maar richting de grens met Egypte. Daar loop je zo het water in en je ziet prachtige dingen. Zanzibar ben ik ook geweest, daar zijn de mooiste stranden die ik tot nu toe gezien heb maar je moet daar wel wat varen om wat te zien. Minder koraal dan Eilat maar wel weer hele mooie vissen. In Costa Rica heb ik ook even genorkeld (Manuelle Antionio), ook niet zo veel koraal maar wel mooie vissen.
Eilat was tot nu toe het mooiste.
Dat heb ik ook gehoord over Sharm el Sheik. Het is een kuntsmatige wand bij het hotel maar je ziet daar precies hetzelfde als je met de boot de zee op gaat.H en S schreef:Nu gaan we medio mei naar Sharm el Sheik in Egypte. Ik heb me laten vertellen dat het daar fantastisch duiken en snorkelen is. Je kunt zelfs vanuit het hotel via een grote steiger de zee in om te snorkelen en te duiken.
Qua snorkelen is het mooiste wat ik gezien heb in Eilat en dan niet bij de hotels maar richting de grens met Egypte. Daar loop je zo het water in en je ziet prachtige dingen. Zanzibar ben ik ook geweest, daar zijn de mooiste stranden die ik tot nu toe gezien heb maar je moet daar wel wat varen om wat te zien. Minder koraal dan Eilat maar wel weer hele mooie vissen. In Costa Rica heb ik ook even genorkeld (Manuelle Antionio), ook niet zo veel koraal maar wel mooie vissen.
Eilat was tot nu toe het mooiste.

- areemst
- One wheel wonder
Bericht
Ik ben afgelopen november ook weer naar egypte geweest om te duiken maar dan naar dahab ipv sharm.
En ga in mei weer.
Als ik jullie was zou ik een eigen masker en snorkel aanschaffen, en eigenpak is nooit verkeerdm
De rest zou ik gewoon lekker huren, is niks mis mee!
Ik neem meestal alleen snorkel en masker en pak mee, de rest laat ik lekker thuis.
Maar dat is ook meer uit luiheid,heb geen zin om met de spullen te zeulen.
Als jullie tijd overhebben zou ik zeker een duiktripje naar de blue hole en the belss maken.
Is een goed uur rijden vanuit sharm.en er gaan elke dag wel groepen heen vanuit sharm.
Ik heb trouwens open water + advanced en nitrox.
Straks in mij ga ik denk ik maar eens m'n rescue diver cert halen.
Word wel eens tijd namelijk.
(Slechte kwaliteit lucht heb ik nog nooit last van gehad in egypte,is denk ik ook een kwestie van de juiste duikschool uitzoeken)
Veel duikgenot toegewenst.
En ga in mei weer.
Als ik jullie was zou ik een eigen masker en snorkel aanschaffen, en eigenpak is nooit verkeerdm
De rest zou ik gewoon lekker huren, is niks mis mee!
Ik neem meestal alleen snorkel en masker en pak mee, de rest laat ik lekker thuis.
Maar dat is ook meer uit luiheid,heb geen zin om met de spullen te zeulen.
Als jullie tijd overhebben zou ik zeker een duiktripje naar de blue hole en the belss maken.
Is een goed uur rijden vanuit sharm.en er gaan elke dag wel groepen heen vanuit sharm.
Ik heb trouwens open water + advanced en nitrox.
Straks in mij ga ik denk ik maar eens m'n rescue diver cert halen.
Word wel eens tijd namelijk.
(Slechte kwaliteit lucht heb ik nog nooit last van gehad in egypte,is denk ik ook een kwestie van de juiste duikschool uitzoeken)
Veel duikgenot toegewenst.
- areemst
- One wheel wonder
Bericht
Oh en trouwens, egypte als vakantie land?
Dikke nee voor mij hoor! Eten is niet je van het.
Hygiene is beneden peil. En ik vind het overal eigenlijk maar een zooitje!
Het is gewoon een zandbak waar weinig te doen is!
Maar als pure duikbestemming hoort egypte echt heel hoog in de top!
Ook als je een fanatieke windsurfer of kitesurfer ben kun je hier helemaal losgaan
Aangezien er altyd een goede wind staat!
Maar als pure duikbestemming hoort egypte echt heel hoog in de top!
Ook als je een fanatieke windsurfer of kitesurfer ben kun je hier helemaal losgaan
Aangezien er altyd een goede wind staat!
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben naar Dahab geweest om te surfen 6 dagen tussen de windkracht 5 en 6. Dat is overigens wel een uitzondering. Alles kapot gevaren. Dutch destroyers. Ben daar ok wel gaan snorkelen. Had met basis uitrusting meegenomen ooit in dienst wel een ster gehaald. (geen padi).
Is echt super.
Is echt super.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben al twee keer geweest en niet één keer ziek geworden.
Even opletten waar je wat eet/drinkt al is het op een cruiseschip goed want daar heeft men verplicht een UV installatie aan boord om het water te ontsmetten of men doet alles met flessenwater (sla wassen e.d.).
Hier reis 2 en hier reis 1.
Overigens tijdens deze reis niet gedoken maar had om sommige plekken wel gekund.
Maar ik ben het wel met je eens dat sommige hotels op duiklokaties er een potje van maken maar dan moet je ook puur voor het duiken gaan en je aan de rest niet storen (al is dat moeilijk als je onder water net naar de WC moet
).
Even OT maar daar klopt dus helemaal niks van maar je moet natuurlijk niet in Hurghada op het strand gaan zitten.areemst schreef:Oh en trouwens, egypte als vakantie land?
Ik ben al twee keer geweest en niet één keer ziek geworden.
Even opletten waar je wat eet/drinkt al is het op een cruiseschip goed want daar heeft men verplicht een UV installatie aan boord om het water te ontsmetten of men doet alles met flessenwater (sla wassen e.d.).
Hier reis 2 en hier reis 1.
Overigens tijdens deze reis niet gedoken maar had om sommige plekken wel gekund.
Maar ik ben het wel met je eens dat sommige hotels op duiklokaties er een potje van maken maar dan moet je ook puur voor het duiken gaan en je aan de rest niet storen (al is dat moeilijk als je onder water net naar de WC moet

Onze sponsors