
Auto filmpjes topic
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Damn
That's loud!

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- WoK
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
http://www.autogespot.com/movies/mini.html
Met een gangetje van 70 km/u rijden we de snelweg op. Vlot wisselen we naar de derde baan en zien we naast ons een duimpje omhoog gaan. Het enige wat er eigenlijk nog moet gebeuren is het gaspedaal naar de bodem trappen en de bestuurder trakteren op het lekkere geluid wat uit de twee uitlaatdempers komt van de Mini. Waarom dan de reactie? Zo bijzonder is een Mini toch eigenlijk niet… Toch is de Mini waar wij mee op pad zijn, in Connaught Green met zwarte velgen en witte striping, een opvallende auto die behoorlijk wat aandacht krijgt. We hebben het over de Mini John Cooper Works World Championship 50 Edition.
Het is de eerste keer dat we met een auto als deze op pad zijn. Jullie worden op zich al behoorlijk verwend met rijtesten van onder andere een Nissan GT-R, een Aston Martin DB9 en niet te vergeten ons bedrijfsbezoek aan Wiesmann Manufaktur te Dülmen, Duitsland. De Mini is wat dat betreft toch een andere categorie. Dan hebben we het natuurlijk over vermogen en de prestaties. Als we kijken hoeveel exemplaren er van deze editie gemaakt zullen worden dan is de Mini toch een enorm interessante auto. BMW zou aanvankelijk 250 exemplaren van deze versie maken maar inmiddels is dit aantal verhoogd tot 500 door de toegenomen interesse en dat is nog steeds minder dan de racegeoriënteerde Mini Cooper Works GP. Deze Mini heeft ook te maken met de racerij, maar dan is het meer gericht op de geschiedenis van het merk. Het was namelijk in 2009 dat het vijftig jaar geleden was dat John Cooper de constructeurstitel behaalde in de Formule 1. Tevens vierde Mini in 2009 haar vijftigste verjaardag. Twee redenen dus om een speciale en prijzige editie van de Cooper op de markt te brengen. Er zullen volgens BMW Nederland zo’n tien exemplaren op Nederlands kenteken gezet worden.
Vanwaar dan dat duimpje? Het was niet de eerste reactie die we kregen tijdens een dagje rijden met de Mini. Dit kleine beestje is een opvallende verschijning in het verkeer namelijk. Er rijden genoeg vrouwelijk getinte Mini’s rond in Nederland voorzien van allerlei hippe kleuren. Deze Mini is voornamelijk een stoere en mannelijke versie. De kleur Connaught Green is dezelfde kleur die de F1 wagen van John Cooper had in 1959 toen hij zijn titel binnen sleepte. Trendy zijn de zwarte achttien inch velgen die de mannelijke uitstraling van de bolide verder voltooien. De grill en spatborden zijn zwart gemaakt en diverse andere accenten van de auto zijn van carbon fiber. Verder krijgt de auto witte strepen over de motorkap en is ook het dak wit. Om spotters en andere autoliefhebbers ervan op de hoogte te brengen dat je te maken hebt met een bijzondere Mini tref je een handtekening aan op de motorkap en vindt je aan weerszijden van de auto bij de spatborden het productienummer van de auto aan. Wij waren op pad met nummer 129. In het interieur is het voornamelijk de kleur zwart die domineert samen met rood. Wederom zijn enkele onderdelen van plastic vervangen door het sportieve carbon fiber.
Wat kan deze speciale Mini dan wanneer je er mee de weg op gaat? Behoorlijk wat! Dankzij de modificaties, waaronder sterkere zuigers en een aangepaste turbo, die John Works heeft verricht aan de 1.6 liter viercilinder levert de auto een keurige 211 pk. Daarmee is hij niet sneller dan een Ferrari maar met een sprint van 6,5 seconden naar de 100 km/u ben je sneller dan menig weggebruiker. De topsnelheid van de Mini bedraagt 238 km/u. Mocht je niet tevreden zijn met deze prestaties dan zou je altijd nog richting een tuner kunnen gaan om meer vermogen te krijgen.
Dan rest natuurlijk het belangrijkste, het rijden. Mini’s hebben altijd bekend gestaan om hun briljante wegligging. Bij deze Mini is het niet anders. De auto ligt als een anker op de weg. Ondanks de voorwielaandrijving is het een heerlijke auto om door bochten te sturen. Wanneer je deze auto hebt leren kennen zal hij je verwennen. Aanremmen voor de bocht, insturen en vervolgens weer rustig opbouwend naar vol gas de bocht uit accelereren om je daarna weer klaar te maken voor de volgende bocht. Het zou zo maar een scenario kunnen zijn wanneer je aan het rijden bent door de mooie omgeving van de Eifel in Duitsland. Het sturen in de auto gaat lekker direct en je voelt dan ook precies aan hoe en waar de auto heen gaat.
De sportieve Mini houdt er wel van dat het gas ingetrapt wordt. Hij snort lekker als een kat wanneer je in de lagere toeren zit. Maar eenmaal wat hoger in de toeren geklommen begint het gebrul als een tijger los te komen, helemaal wanneer je de Sport-knop hebt ingedrukt. Dit is de knop die ervoor zorgt dat de buurt je niet dankbaar zal zijn als je 's ochtends vroeg wegrijdt, de uitlaten worden namelijk volledig open gezet. Deze knop zorgt er naast de minder vriendelijke buurt tevens voor dat het gaspedaal wat sportiever reageert. De heren bij John Works hebben dus geen half werk afgeleverd met deze Mini en er zeker een stoere mannelijke auto van gemaakt.
Iets wat aan deze auto's vaak verkeerd beschreven wordt is de prijs. Auto's van importeurs worden meestal met alle mogelijke opties volgestopt om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Zo ook de Mini die wij meekregen van BMW Nederland. De totaalprijs voor dit model was 60.000 euro, maar dit is inclusief alle mogelijke opties die bij Mini aan te vinken zijn. De Mini John Cooper Works World Championship 50 Edition is namelijk al vanaf 51.000 euro verkrijgbaar! Dan is hij ook al redelijk compleet qua opties. Maar waarom zou je voor de John Cooper Works World Championship 50 Edition als je voor 38.000 euro een John Cooper Works kunt krijgen. Heel simpel! Deze auto is een gelimiteerde sportauto waarmee je het heerlijk naar je zin kan hebben in de bergen of gewoon in de stad. Dat laatste is waar je deze auto waarschijnlijk het meest zal tegen komen aangezien we in Nederland geen bergen hebben.
Met een gangetje van 70 km/u rijden we de snelweg op. Vlot wisselen we naar de derde baan en zien we naast ons een duimpje omhoog gaan. Het enige wat er eigenlijk nog moet gebeuren is het gaspedaal naar de bodem trappen en de bestuurder trakteren op het lekkere geluid wat uit de twee uitlaatdempers komt van de Mini. Waarom dan de reactie? Zo bijzonder is een Mini toch eigenlijk niet… Toch is de Mini waar wij mee op pad zijn, in Connaught Green met zwarte velgen en witte striping, een opvallende auto die behoorlijk wat aandacht krijgt. We hebben het over de Mini John Cooper Works World Championship 50 Edition.
Het is de eerste keer dat we met een auto als deze op pad zijn. Jullie worden op zich al behoorlijk verwend met rijtesten van onder andere een Nissan GT-R, een Aston Martin DB9 en niet te vergeten ons bedrijfsbezoek aan Wiesmann Manufaktur te Dülmen, Duitsland. De Mini is wat dat betreft toch een andere categorie. Dan hebben we het natuurlijk over vermogen en de prestaties. Als we kijken hoeveel exemplaren er van deze editie gemaakt zullen worden dan is de Mini toch een enorm interessante auto. BMW zou aanvankelijk 250 exemplaren van deze versie maken maar inmiddels is dit aantal verhoogd tot 500 door de toegenomen interesse en dat is nog steeds minder dan de racegeoriënteerde Mini Cooper Works GP. Deze Mini heeft ook te maken met de racerij, maar dan is het meer gericht op de geschiedenis van het merk. Het was namelijk in 2009 dat het vijftig jaar geleden was dat John Cooper de constructeurstitel behaalde in de Formule 1. Tevens vierde Mini in 2009 haar vijftigste verjaardag. Twee redenen dus om een speciale en prijzige editie van de Cooper op de markt te brengen. Er zullen volgens BMW Nederland zo’n tien exemplaren op Nederlands kenteken gezet worden.
Vanwaar dan dat duimpje? Het was niet de eerste reactie die we kregen tijdens een dagje rijden met de Mini. Dit kleine beestje is een opvallende verschijning in het verkeer namelijk. Er rijden genoeg vrouwelijk getinte Mini’s rond in Nederland voorzien van allerlei hippe kleuren. Deze Mini is voornamelijk een stoere en mannelijke versie. De kleur Connaught Green is dezelfde kleur die de F1 wagen van John Cooper had in 1959 toen hij zijn titel binnen sleepte. Trendy zijn de zwarte achttien inch velgen die de mannelijke uitstraling van de bolide verder voltooien. De grill en spatborden zijn zwart gemaakt en diverse andere accenten van de auto zijn van carbon fiber. Verder krijgt de auto witte strepen over de motorkap en is ook het dak wit. Om spotters en andere autoliefhebbers ervan op de hoogte te brengen dat je te maken hebt met een bijzondere Mini tref je een handtekening aan op de motorkap en vindt je aan weerszijden van de auto bij de spatborden het productienummer van de auto aan. Wij waren op pad met nummer 129. In het interieur is het voornamelijk de kleur zwart die domineert samen met rood. Wederom zijn enkele onderdelen van plastic vervangen door het sportieve carbon fiber.
Wat kan deze speciale Mini dan wanneer je er mee de weg op gaat? Behoorlijk wat! Dankzij de modificaties, waaronder sterkere zuigers en een aangepaste turbo, die John Works heeft verricht aan de 1.6 liter viercilinder levert de auto een keurige 211 pk. Daarmee is hij niet sneller dan een Ferrari maar met een sprint van 6,5 seconden naar de 100 km/u ben je sneller dan menig weggebruiker. De topsnelheid van de Mini bedraagt 238 km/u. Mocht je niet tevreden zijn met deze prestaties dan zou je altijd nog richting een tuner kunnen gaan om meer vermogen te krijgen.
Dan rest natuurlijk het belangrijkste, het rijden. Mini’s hebben altijd bekend gestaan om hun briljante wegligging. Bij deze Mini is het niet anders. De auto ligt als een anker op de weg. Ondanks de voorwielaandrijving is het een heerlijke auto om door bochten te sturen. Wanneer je deze auto hebt leren kennen zal hij je verwennen. Aanremmen voor de bocht, insturen en vervolgens weer rustig opbouwend naar vol gas de bocht uit accelereren om je daarna weer klaar te maken voor de volgende bocht. Het zou zo maar een scenario kunnen zijn wanneer je aan het rijden bent door de mooie omgeving van de Eifel in Duitsland. Het sturen in de auto gaat lekker direct en je voelt dan ook precies aan hoe en waar de auto heen gaat.
De sportieve Mini houdt er wel van dat het gas ingetrapt wordt. Hij snort lekker als een kat wanneer je in de lagere toeren zit. Maar eenmaal wat hoger in de toeren geklommen begint het gebrul als een tijger los te komen, helemaal wanneer je de Sport-knop hebt ingedrukt. Dit is de knop die ervoor zorgt dat de buurt je niet dankbaar zal zijn als je 's ochtends vroeg wegrijdt, de uitlaten worden namelijk volledig open gezet. Deze knop zorgt er naast de minder vriendelijke buurt tevens voor dat het gaspedaal wat sportiever reageert. De heren bij John Works hebben dus geen half werk afgeleverd met deze Mini en er zeker een stoere mannelijke auto van gemaakt.
Iets wat aan deze auto's vaak verkeerd beschreven wordt is de prijs. Auto's van importeurs worden meestal met alle mogelijke opties volgestopt om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Zo ook de Mini die wij meekregen van BMW Nederland. De totaalprijs voor dit model was 60.000 euro, maar dit is inclusief alle mogelijke opties die bij Mini aan te vinken zijn. De Mini John Cooper Works World Championship 50 Edition is namelijk al vanaf 51.000 euro verkrijgbaar! Dan is hij ook al redelijk compleet qua opties. Maar waarom zou je voor de John Cooper Works World Championship 50 Edition als je voor 38.000 euro een John Cooper Works kunt krijgen. Heel simpel! Deze auto is een gelimiteerde sportauto waarmee je het heerlijk naar je zin kan hebben in de bergen of gewoon in de stad. Dat laatste is waar je deze auto waarschijnlijk het meest zal tegen komen aangezien we in Nederland geen bergen hebben.
- Rickster
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Harmelen
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Stance Nation Dodge Charger SRT8
niet een onwijze fan van amerikaanse auto's maar vind dit wel echt dik!!!
niet een onwijze fan van amerikaanse auto's maar vind dit wel echt dik!!!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
hoi coen bedankt voor de aanvullende uitleg. Het verklaart veel van dat filmpje, en laten we hopen dat het goed afgelopen is. Krijg er een bijzonder naar gevoel van...
coendek schreef:dit is mijn collega gebeurd op de A12... vrachtwagens moeten dan RUSTIG afremmen en niet vol in de ankers gaan anders vliegt ie over de kop
maar tjeez.. wat scarry!
hoi coen bedankt voor de aanvullende uitleg. Het verklaart veel van dat filmpje, en laten we hopen dat het goed afgelopen is. Krijg er een bijzonder naar gevoel van...

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
dit soort dingen gebeuren doordat mensen nog even snel voor een vrachtwagen willen uitvoiegen of invoegen, het liefst hard remmend. Zeker tankwagens kunnen hier niet voor uitwijken, want die gaan dan gelijk op z'n kant (en dan heeft de vrachtwagenchauffeur het weer gedaan)... Ik rem nooit voor plotseling uit/invoegende auto's. Ik ram liever een auto in z'n zijkant en duw 'm een tijdje voor me uit, dan dat ik 50 ton brandstof op z'n kant leg en mezelf en een hele hoop meer mesen in gevaar breng. Plus dat degene die zich voor m'n vrachtwagen langs gooit er zelf voor kiest en dus ook de consequenties maar moet dragen.Marcel Always Open schreef:coendek schreef:dit is mijn collega gebeurd op de A12... vrachtwagens moeten dan RUSTIG afremmen en niet vol in de ankers gaan anders vliegt ie over de kop
maar tjeez.. wat scarry!
hoi coen bedankt voor de aanvullende uitleg. Het verklaart veel van dat filmpje, en laten we hopen dat het goed afgelopen is. Krijg er een bijzonder naar gevoel van...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
totaal begrijpelijk dit Rob!!
lijkt me schijt irritant, als je eindelijk op gang bent op de snel weg, en dan weer moet afremmen voor zo'n mafkees
en daarbuiten inderdaad ook nog het gevaar van even uitwijken met 50 ton brandstof....
mushrop schreef:dit soort dingen gebeuren doordat mensen nog even snel voor een vrachtwagen willen uitvoiegen of invoegen, het liefst hard remmend. Zeker tankwagens kunnen hier niet voor uitwijken, want die gaan dan gelijk op z'n kant (en dan heeft de vrachtwagenchauffeur het weer gedaan)... Ik rem nooit voor plotseling uit/invoegende auto's. Ik ram liever een auto in z'n zijkant en duw 'm een tijdje voor me uit, dan dat ik 50 ton brandstof op z'n kant leg en mezelf en een hele hoop meer mesen in gevaar breng. Plus dat degene die zich voor m'n vrachtwagen langs gooit er zelf voor kiest en dus ook de consequenties maar moet dragen.
totaal begrijpelijk dit Rob!!
lijkt me schijt irritant, als je eindelijk op gang bent op de snel weg, en dan weer moet afremmen voor zo'n mafkees

- MartinG
- Bijna verslaafd
- Locatie: Omgeving Utrecht
Onze sponsors