ja maar ik heb de grotere injectoren ook he ;-)
en niet zomaar de JCW injectoren :-p
die en mijn CAI die het echt geweldig blijft doen. iedereen is tegen mijn CAI maar als je gaat kijken naar de hoeveelheid lucht hij geeft en aal welke temp. hij sluit mooi af in de kap en dat maakt het dat hij niet veel warme lucht trekt.
Beek Auto Racing grafieken topic!
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
De injectoren zijn het probleem nog niet, de inspuithoeveelheid is bij mij nog minder dan geheel standaardShadow_Breaker schreef:ja maar ik heb de grotere injectoren ook he ;-)
en niet zomaar de JCW injectoren :-p
die en mijn CAI die het echt geweldig blijft doen. iedereen is tegen mijn CAI maar als je gaat kijken naar de hoeveelheid lucht hij geeft en aal welke temp. hij sluit mooi af in de kap en dat maakt het dat hij niet veel warme lucht trekt.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Grotere injectoren worden over het algemeen niet geplaatst omdat ze de hoeveelheid benzine beter kunnen aanvoeren.
De Mini motor komt tot 280 PK niet snel benzine tekort met de standaard injectoren.
In Engeland stapt men nu allemaal over op Bosch 550cc injectoren.
Dat is flink overgedimensioneerd qua hoeveelheid maar de gedachte is dat deze injectoren een betere spuitnevel hebben doordat ze 6 spuitopeningen hebben en dus de benzine beter verdelen.
De grotere injectoren worden niet alleen om de (geringe) vermogenwinst gemonteerd maar allen rapporteren een zuiniger verbruik met de overgedimensioneerde injectoren.
Kijken of ik op 261 Pk uitkom
De Mini motor komt tot 280 PK niet snel benzine tekort met de standaard injectoren.
In Engeland stapt men nu allemaal over op Bosch 550cc injectoren.
Dat is flink overgedimensioneerd qua hoeveelheid maar de gedachte is dat deze injectoren een betere spuitnevel hebben doordat ze 6 spuitopeningen hebben en dus de benzine beter verdelen.
De grotere injectoren worden niet alleen om de (geringe) vermogenwinst gemonteerd maar allen rapporteren een zuiniger verbruik met de overgedimensioneerde injectoren.
Misschien dat ik ook nog een keer naar Beek ga voor de 550 injectoren met bijbehorende software.Mynestuned schreef:FAQ:
1) Why they ONLY recommend the JCW 380cc back in the days (The Time before MYNES)?
Answer: One of the main reasons why they only recommended 380cc back in the days was b/c there wasn't much of a choice out there. Also, the tuners at that time can scale the 380cc injectors b/c they simply copy the tables from the JCW rom, but if they are not able to scale the 440, let alone the 550s. With other tuners, they simply enlean the entire fuel map to 'compensate' for the larger injectors.
2) Why did people start using the 550cc all of a sudden?
Answer: We started out testing the larger injectors and found the 550cc to be optimal for a wide range of applications. From Stage I & II mods to E85 to turbo conversions, these Bosch OE 550s can handle the job.
3) Will my car idle or run without getting a proper tune?
Answer: Most likely NO. Your ecu needs to be scaled properly prior to starting your car on these new injectors. Unless you have a tuner who can tune this for you, it's not recommended for a self-installer. This is NOT a DIY job.
4) How will these injectors affect my gas mileage?
Answer: Believe it or not, a lot of our customers have reported increased gas mileage after installing these injectors (some customers have succumed to the 'lead-foot' syndrom so that really decrease the fuel economy).
5) Do i get more power out of these injectors?
Answer: They have a more precise spray pattern with 6 nozzles thus atomizes better; and from the tuning aspect, they are more precise and easier to control and are able to provide the fuel that your engine needs at higher RPM... which means your car is not starving for fuel thus it can run more smooth and make more power at the higher RPM range.
6) What kind of power gains from these injectors?
Answer: The typical WHP gain is around 4 to 5...
Kijken of ik op 261 Pk uitkom

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
Je zou er zeker over moeten kunnen en idd 5a6pk winnen zou mooi zijn als je net evenveel haalt. Vergeet niet dat ik maar tot 7000rpm geraak en jij geraakt nog verder.
Dus jij moet normaal 1 a 2 pk meer halen zo.
Dus jij moet normaal 1 a 2 pk meer halen zo.
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht

@Berthil misschien kun je voor de blauwe beter de extremere nokkenas nemen
Dan kan de huidige nokkenas in de zwarte
Ja, alleen de originele krukaspoelie heeft er demping(rubber ring) in zitten. Dit zorgt er voor dat de distributie langer heel blijftdenizg schreef:Waarom ligt die er weer af dan? Hogere slijtage?werner schreef:Berthil heeft de 103% krukaspoelie er nier meer op dus zal nu op zo'n 245pk zitten![]()
15pk met alleen andere injectoren lijkt me niet haalbaar.

@Berthil misschien kun je voor de blauwe beter de extremere nokkenas nemen

Dan kan de huidige nokkenas in de zwarte

- DrAtomic
- Be Mini
- Locatie: Haarlem
Bericht
Hier de link: http://www.minitorque.com/forum/f647/fa ... -r53-7992/
Heeft Beek hier al mappings voor of zouden die nog gemaakt moeten worden?
Of nog beter verkoopt Beek ze al? Zo niet weet iemand waar ze te krijgen zijn?
Geloof dat dit ze zijn: http://www.fiveomotorsport.com/import-h ... temid=1155
Wat mij erg triggerde in dit verhaal is het verbeterde brandstof verbruik. 480km op een tank; ik teken ervoor!
Berthil schreef:Grotere injectoren worden over het algemeen niet geplaatst omdat ze de hoeveelheid benzine beter kunnen aanvoeren.
De Mini motor komt tot 280 PK niet snel benzine tekort met de standaard injectoren.
In Engeland stapt men nu allemaal over op Bosch 550cc injectoren.
Dat is flink overgedimensioneerd qua hoeveelheid maar de gedachte is dat deze injectoren een betere spuitnevel hebben doordat ze 6 spuitopeningen hebben en dus de benzine beter verdelen.
De grotere injectoren worden niet alleen om de (geringe) vermogenwinst gemonteerd maar allen rapporteren een zuiniger verbruik met de overgedimensioneerde injectoren.
Misschien dat ik ook nog een keer naar Beek ga voor de 550 injectoren met bijbehorende software.Mynestuned schreef:FAQ:
1) Why they ONLY recommend the JCW 380cc back in the days (The Time before MYNES)?
Answer: One of the main reasons why they only recommended 380cc back in the days was b/c there wasn't much of a choice out there. Also, the tuners at that time can scale the 380cc injectors b/c they simply copy the tables from the JCW rom, but if they are not able to scale the 440, let alone the 550s. With other tuners, they simply enlean the entire fuel map to 'compensate' for the larger injectors.
2) Why did people start using the 550cc all of a sudden?
Answer: We started out testing the larger injectors and found the 550cc to be optimal for a wide range of applications. From Stage I & II mods to E85 to turbo conversions, these Bosch OE 550s can handle the job.
3) Will my car idle or run without getting a proper tune?
Answer: Most likely NO. Your ecu needs to be scaled properly prior to starting your car on these new injectors. Unless you have a tuner who can tune this for you, it's not recommended for a self-installer. This is NOT a DIY job.
4) How will these injectors affect my gas mileage?
Answer: Believe it or not, a lot of our customers have reported increased gas mileage after installing these injectors (some customers have succumed to the 'lead-foot' syndrom so that really decrease the fuel economy).
5) Do i get more power out of these injectors?
Answer: They have a more precise spray pattern with 6 nozzles thus atomizes better; and from the tuning aspect, they are more precise and easier to control and are able to provide the fuel that your engine needs at higher RPM... which means your car is not starving for fuel thus it can run more smooth and make more power at the higher RPM range.
6) What kind of power gains from these injectors?
Answer: The typical WHP gain is around 4 to 5...
Kijken of ik op 261 Pk uitkom
Hier de link: http://www.minitorque.com/forum/f647/fa ... -r53-7992/
Heeft Beek hier al mappings voor of zouden die nog gemaakt moeten worden?
Of nog beter verkoopt Beek ze al? Zo niet weet iemand waar ze te krijgen zijn?
Geloof dat dit ze zijn: http://www.fiveomotorsport.com/import-h ... temid=1155
Wat mij erg triggerde in dit verhaal is het verbeterde brandstof verbruik. 480km op een tank; ik teken ervoor!
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
Ik ben vandaag naar knokke gereden +100km en ik heb een gemiddeld verbruik van 6l/100km en heb nog een heel stukje stad gereden daar.
Het verbruik is echt sterk gedaald. Van 13l/100km naar 6 is een super verbetering.
Het verbruik is echt sterk gedaald. Van 13l/100km naar 6 is een super verbetering.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
- Locatie: Lint
Bericht
Ik ben de nieuwe kop nog aan het inrijden maar heb al een paar keer eens versnelt echt geweldig, maar ik heb 120 a 130 gereden en een beetje file. Vergeet niet dat mijn 6de langer is dan die van een manuele bak ;-)
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Hiermee kunnen ze gelijk zien of alles goed werkt. Ook kunnen ze dan je uitlaatgassen meten om te zien of hij in elk toerental goed staat afgesteld.
Als je die dag de software er op laat zetten kun je daarna gelijk op de testbank.wildeke schreef:hallo
na heel wat lezen op deze topic ben ik wat verward..![]()
![]()
als zij bij beek op 10 april mijn sofware gaan aanpassen dan zullen ze daar gewoon die andere sofware op zetten .kan mijn mini daardoor slechter rijden ? kan een "slechte of geen" afstelling kwaad voor de motor?
Hiermee kunnen ze gelijk zien of alles goed werkt. Ook kunnen ze dan je uitlaatgassen meten om te zien of hij in elk toerental goed staat afgesteld.
Onze sponsors