Mijnheer, u bent wel héél kritisch... ***HORROR verhaal***

schade herstellen;

Peiling eindigde op 19 apr 2010, 21:25

wees blij als het wat uitgedeukt is en vanaf een afstandje dezelfde kleur heeft
1
3%
zet de MINI in de zon, in de shaduw en controlleer elke cm² of er geen fouten in zitten
33
94%
geen mening. tis en blijft een gebruiksvoorwerp
1
3%

Totaal aantal stemmen: 35
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijnheer, u bent wel héél kritisch... ***HORROR verhaal***

09 apr 2010, 21:25

OK, een verhaaltje:

Onlangs wouden de ramen van m'n MINI niet meer dicht blijven. Telefonisch geraakte het niet opgelost dus moesten we naar de garage. Op de parking van de garage reed iemand tegen onze MINI. Resultaat; deuk en kras in bestuurders portier en achterpaneel. Netjes de papieren geregeld en dacht dat het geen zorgen zouden worden. We waren duidelijk in ons recht.

De MINI ging binnen bij onze dealer.Tevens gevraagd mijn JCW deur sierlijsten te vervangen door het nieuwste model (door mij aangeleverd). Hij zou 3 dagen weg zijn. Na 2 dagen kregen we telefoon dat hij klaar was. Of we de vervangwagen wilden inleveren en onze wagen ophalen. (We hadden een Citroën C2 gekregen als vervangwagen. doodskist)
Bij afhaling zag mijn vrouw al dat er fouten in het lakwerk zaten, en toen we 's avonds samen keken stelde we vast dat op het portier héél veel stofdeeltjes in de lak zaten, en dat mijn deurdrempels helemaal bekrast waren door schroevendraaiers met het verwijderen van de oude sierlijsten. Tevens was één van de nieuw geplakte sierlijsten doormidden gebroken...

De dealer op de hoogte gesteld en een nieuwe afspraak gemaakt om samen de schade te bekijken, en hem opnieuw te repareren. Een 1 serie vervangwagen gekregen..

'S avonds telefoon dat ie klaar was. Wij naar ginds:
putjes in lak van deur + één van de deurdrempels was met een kwast bijgeschilderd. Tevens zag ik dat ze de raamlijst van het achterpaneel verwijderd hadden met een schroevendraaier (waarschijnlijk dezelfde scherpe als van m'n deurlijsten)... dikke kras erin.

Opnieuw geklaagd en samen met hoofd carrosserie de zaak bekeken. Hij vond dat ik wel héél Kritisch was...
Nu, hij is op dit moment opnieuw in repair en heb een nette 3 serie als vervangwagen.

Het knaagt aan me. Als iemand anders mijn wagen beschadigd, dan verwacht ik dat dit onzichtbaar hersteld wordt. Als dat te kritisch genoemd wordt gaat mijn rughaar toch omhoog staan (figuurlijk gesproken)

interessant detail (wat ik niet eens wist): men besteed blijkbaar de carrosserie uit. ze doen het niet zelf.

wat denken jullie ? zouden jullie ook zo kritisch zijn, of stel ik me echt aan ?
Laatst gewijzigd door snans op 30 apr 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
GreyCooperS
Forum Junky

09 apr 2010, 21:32

STEALERS :evil:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
shopalicious
Be Mini
Be Mini

09 apr 2010, 21:33

Mijn mening:
Schade moet gewoon netjes hersteld worden. Dat betekent in mijn ogen niet dat er daarna meer krassen dan voorheen op staan.
Dat het herstel wordt uitbesteed mag dan zo zijn, dan moet daarvoor een partij worden gevonden die een hoge mate van kwaliteit biedt.
Misschien tijd voor een second opinion? Ik zou afgaan op mijn gevoel en pas rusten als je tevreden bent.

Maar zoals ik al zei, dat is mijn bescheiden mening.

In ieder geval succes met de verdere afhandeling
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2010, 21:35

Kritisch zijn en zeker als het niet door je eigen schuld is. Ook al laten ze het uit besteden aan een schadebedrijf horen ze het goed te herstellen zodat je tevreden bent. Voor wat betreft het lakwerk moet het gewoon netjes gespoten te zijn zonder rare dingen er in.

Wagen is duur genoeg en je laat de dealer niet je mooie bezit beschadigen want bij inruil (ooit) weten ze die punten dan ook te vinden. Dus gewoon kritisch zijn en niet snel je eisen bij stellen.
Kees en Annet
Racende reporter

09 apr 2010, 22:27

Wij zijn ook te KRITISCH volgens de dealer.
Bij 1 schade aan de BMW zijn we 4X terug geweest. En toen was ie eindelijk redelijk gerepareerd.

Bij de Mini hetzelfde verhaal.
Ook 3 keer terug.

Maar ze weten daar hoe moeilijk :s wij zijn.
Het moet gewoon goed gemaakt worden punt. :evil:

Dus lekker blijven zeuren tot het allemaal helemaal top in orde is. :lol:

Annet
Afbeelding
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2010, 22:34

Inderdaad,gewoon doorgaan tot je zelf tevreden bent. :wink:
Ik heb het 16 jaar terug gehad met een Corrado waar een fietser tegen aan gereden was toen ik aan het vissen was.
Ook 4x opnieuw gespoten,en nog was ik niet tevreden.
Door alle ergenis de auto maar verkocht :oops:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 apr 2010, 23:32

Je hoort er gewoon niets meer van te zien :evil: en sterker nog vaak is het nog mooier als dat het was en zeker geen stofjes enz.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2010, 23:38

ik zou zeker blijven terug gaan tot je tevreden bent...
Te kritisch kan je nooit zijn op je trots....
je krijgt trouwens wel steeds leukere leenauto's mee... als het nog ff duurt krijg je een X6 mee van ze :P niet dat je daar echt vrolijk van word, maar als het dan eindelijk goed is, is het het waard :P
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 apr 2010, 11:23

Verschrikkelijk!

Als ze een wagen als deze moeten repareren, dan moet hij er als nieuw uitzien achteraf.

Blijkbaar kunnen heel wat dealers mooi krassen maken met schroevendraaiers. Ik snap toch echt niet hoe dit mogelijk is... waar is het respect voor iemand anders' auto gebleven bij die monteurs...
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2010, 13:14

vanmorgen de MINI opnieuw gaan afhalen.

't is een trieste dag.

De vorige schade is deels bijgewerkt. Echter, waar de putjes in de lak van het portier zaten hebben ze flink gepolijst, alleen...je blijft de putjes toch nog wat zien. OK, daar kan ik me wel overzetten.
De sierlijsten in de deurdorpels zijn ook netjes nu.

maar; er is een lakfout/blutsje in het achterpaneel bestuurderszijde.

Ik heb laten vaststellen en noteren, en zal maandag maar eens met de juridische dienst van mijn verzekering bellen.

daarbij mijn hooikoorts, én het feit datk vandaag niet mee naar beek kon waar ik normaal software ging laten installeren omdat een defecte sensor niet tijdig gerepareerd is geraakt, maakt dat ik niet bepaald vrolijk ben vandaag :s
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2010, 17:01

Toevallig nog foto's ? Ben wel benieuwd nu..
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2010, 18:17

Ik snap je volledig. Je hebt ook helemaal gelijk. Het kan gewoon wel perfect en als dit vakmensen zijn dan zouden zij het ook perfect moeten kunnen, maar misschien zijn zij zelf niet kritisch genoeg. Ik zou me schamen als ik hun was. Het is hun vak en dan tot zoveel maal toe geen vakwerk afleveren. Ze kunnen dan toch moeilijk trots op zichzelf zijn?
Laatst gewijzigd door Sepp op 12 apr 2010, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2010, 15:37

Deniz schreef:Toevallig nog foto's ? Ben wel benieuwd nu..
Helaas, heb verschillende keren geprobeerd, maar krijg het niet duidelijk zichtbaar op foto. het steeds reflectie
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2010, 16:35

Desnoods een keer een second opinion door een andere expert ?
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2010, 16:49

kwiebje schreef:Desnoods een keer een second opinion door een andere expert ?
das het plan nu :wink:

Terug naar “Exterieur”