VDO meters

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
iDarkDesign
Transformer

06 okt 2006, 12:07

PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 okt 2006, 17:32

Heb ze toch maar genomen :roll: . Het blijft gewoon een afwijking die metertjes hobby :D . Hoe warm wordt de olie bij jullie metertjes??
Bij mij na ongeveer 30 min oid zo'n 100gr en daar blijft ie dan ook constant staan.

Gr,

PP
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 okt 2006, 18:57

Dus je hebt de MINI extra instrument set genomen?

Voordat ik een oliekoeler had zat die ook op zo'n 100 graden, echter op de snelweg bij tempo 150/160 klimt de temperatuur naar 110 graden of hoger als het buiten ook 30+ is.

Sinds ik de oliekoeler er op heb zitten is de temperatuur 15 graden lager, en bij continu flink doortrekken en hoge snelheden (zoals op Zandvoort en de Ring) 110 à 115 graden. Zonder oliekoeler liep dat naar 130 graden wat te warm is.
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

instrumentenset

24 okt 2006, 20:25

Heb zelf ook de instrumentenset waar ik regelmatig op kijk :shock:

Olietemperatuur zit bij mij ook op 100 C :? vond het vrij hoog.
Volgens insiders is het wel normaal :)

groeten Bas

succesen veel :rijden
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

24 okt 2006, 23:50

Ik ben ook de gelukkige bezitter van die metertjes van Mini. ik heb alleen de olie temp. links laten zetten ivm de schakelpook die er anders in het zicht vaak voor zat. Die Volt meter geloof ik wel..... :D
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2006, 13:22

Zo zien ze er bij mij nu uit

Afbeelding

Ik vind alleen dat juist mijn been voor de olietempmeter zit die bij mij links zit. Ik kan de voltmeter juist beter zien nu. Inderdaad gaat bij mij de olietemp naar 100 a 105 graden en blijft daar vast staan. Ook op de snelweg bij continue 140. Als ik me niet vergis heeft de S toch ook een oliekoeler??

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 okt 2006, 15:19

Daarom heb ik ook de olietemp rechts zitten, zo staat het trouwens ook in de inbouw-instructie van MINI.

De S heeft rechtsonder een hele kleine warmtewisselaar (van KTM) die met koelwatervloeistof de olie een beetje koelt. Als de motor opwarmt en de koelvloeistof warm wordt (wat al snel is) is dat dus niet meer echt effectief. Juist net als de motor koud is koelt de warmtewisselaar het meest, omgekeerde wereld. Bovendien plakt de warmtewisselaar tegen het blok aan dus die warmt ook nog eens lekker mee op met het blok.

Deze warmtewisselaar is bij mij vervangen door plaat met olieslangen die de olie niet meer door de warmtewisselaar transporteert maar naar een externe luchtgekoelde koeler. De waterslangen zijn gewoon doorverbonden zodat er weer een gesloten systeem ontstaat. Ik heb er ook een oliethermostaat bij laten zetten want anders duurt het bij een koude motor langer voor de olie op temperatuur is. De extra oliekoeler wordt dus alleen ingeschakeld als het echt nodig is.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2006, 16:10

Zijn ze gemakkelijk om te wisselen. Is het een kwestie van uit het plastic houdertje trekken en omwisselen en weer in houder duwen. Dat zou wel fijn zijn. Kan ik het zo zelf even doen.

Gr,

PP
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

25 okt 2006, 18:02

Volgens mij wel > heb het zelf niet gedaan > maar ik kan me herinneren dat het destijds de uitleg was.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2006, 18:19

mmm heb met gekeken, maar het lukt niet zo 123 hoor/ De meters zitten goed vast evenals het houdertje. Ik kan ook niet de schroeven zien waar ze aan vast zitten. Iemand goede tips???
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 okt 2006, 19:52

Ze zijn er ook in gegaan dus er uit gaan zal ook wel kunnen, alles wordt ongemonteerd geleverd aan de dealer.

De hele middenconsole moet los anders kom je niet bij de twee schroeven aan de achterkant van de meterhouder waarmee deze vast zit op de middenconsole. Ik heb de boel zelf al een keer los gehad om de Extra Lihgting Kit uit Amerika te monteren.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2006, 13:49

Heb ff zitten kijken. Onder de bekerhouders zitten 2 schroeven, maar dan krijg je de ondermiddenconsole er nog niet uit. Hij zit achter ook nog ergens vast. Moet je voor de metertjes nog meer demonteren om erbij te kunnen komen en waar zitten de schroeven voor de achterkant van de ondermiddenconsole.

Gr,

PP
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 okt 2006, 21:41

Het zwarte stukje plastic waar de spiegelverstelling in zit kun je er zo uit trekken, daaronder zitten nog twee schroeven. Om de hele console er af te halen moeten wel alle stekkers er af en de ring waar de versnellingspookmantel ook.
Wel even opletten met aandraaien van de 4 schroeven, niet te vast want ze draaien maar in plastic en zijn zo doorgedraaid.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2006, 21:57

Dat van dat afdekkapje van de spiegels en stoelverwarming dacht ik idd ook, maar hoe moet dat kapje er dan vanaf. De knoppen houden het kapje tegen zodat je m niet omhoog kan trekken. Heb er 5 min aan lopen trekken, maar had nog geen succes :? . Want ik neem aan als die console er uit is dat je zo bij de meters kan en ze los schroeven :oops: nog niet echt handig met de mini :oops:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 okt 2006, 00:36

Hij moet er toch echt uit kunnen. Bij mij trek ik hem met mijn handen er zo uit. Misschien zijn bij jou de draadjes wat kort en moet je de stekkers van de stoelverwarming en spiegelverstelling er van af trekken, of kom je daar zelfs niet bij?

Terug naar “Interieur en audio”