Berthil schreef:Geen idee eigenlijk. Binnenkort ga ik wellicht naar Beek om de Mini weer eens uit te lijnen omdat ik aan de hoogte en camber heb zitten draaien, het gewicht neem ik dan ook mee. Ideeën zijn altijd welkom maar om nu nog veel weg te kunnen halen zal moeilijk zijn.
Ik heb al kunststof motorkap, achterklep en deuren in bestelling maar dat zal wat voor de winter worden om te vervangen.
Tevens is iemand een carbon zonnedak aan het maken, eventueel ga ik dat ook in het dak zetten.
De GP aluminium achterwielophanging kan ook maar is prijzig t.o.v. het aantal kilo's.
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Kan je niet makkelijk de gehele dashboard constructie weghalen en zelf 1tje maken in iets lichtgewicht, want de bovenkant van het dash is heel zwaar en als je dat nu in een carbonnen plaat kan maken of in kunststof dan win je wel een kilo of 2, er zijn nog onderdelen waar je wel wat op kwijt kan, je hele dakplaat eraf en een carbonnen of kunsstoffen in de plek, maar dat is echt extreem en lexaan ramen? als je dit gaat optellen zit je toch makkelijk (samen met je deuren, kofferdeksel en motorkap) al snel op 100 kilo. ik denk dat je onder het dash ook nog wel enkelebuizen hebt steken ivm de airco die eruit kunnen. het beste wat je kan doen is eens in de auto gaan zitten en denken wat heb ik niet nodig, en ff je ogen toedoen en denken wat er onder die buitenkant zit. onder je dash moeten echt nog stukken zijn die je niet nodig hebt???
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dashboard zal wel het allerlaatste zijn wat er uit gaat.
Zonder een fatsoenlijk dashboard kom ik denk ik niet meer door de keuring. Het metalen frame van het dashboard draagt bij aan de stevigheid van de auto en de stuurkolom zit er ook aan vast. Als je dat weghaalt moet je toch weer een buis ervoor in de plaats lassen en dan is het grootste gewichtsvoordeel weer weg.
De Lexan ruiten worden meegenomen als ik de deuren en achterklep in kunststof heb. Dan ga ik bekijken hoe stevig alles is. Voor de keuring mag ik kunststof deuren en Lexan ruiten hebben dus dat is geen probleem. Door de ronding in de achterste zijruiten van de Mini zijn die moeilijk te vervangen door Lexan. Ik heb er wel oplossingen voor gezien à la R56 maar mooi was het niet.
Zonder een fatsoenlijk dashboard kom ik denk ik niet meer door de keuring. Het metalen frame van het dashboard draagt bij aan de stevigheid van de auto en de stuurkolom zit er ook aan vast. Als je dat weghaalt moet je toch weer een buis ervoor in de plaats lassen en dan is het grootste gewichtsvoordeel weer weg.
De Lexan ruiten worden meegenomen als ik de deuren en achterklep in kunststof heb. Dan ga ik bekijken hoe stevig alles is. Voor de keuring mag ik kunststof deuren en Lexan ruiten hebben dus dat is geen probleem. Door de ronding in de achterste zijruiten van de Mini zijn die moeilijk te vervangen door Lexan. Ik heb er wel oplossingen voor gezien à la R56 maar mooi was het niet.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonder rolkooi (met zijbescherming) niet aan te raden maar gelukkig zit die erinFred schreef:Is het echt de moeite om kunststof deuren en motorkap te steken? Zoveel lichter zal het nu toch ook niet worden. Ik zou denk ik de indruk hebben dat het allemaal niet erg stevig meer is ...

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
DF dagje Zandvoort
He Berthil, neem dat blauwe ding een keer mee op een DF race dagje.. as. dinsdag hebben de DF-ers het hele circuit de hele dag..
Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zandvoort ben ik eerlijk gezegd een beetje op uitgekeken.
Ik wil er eigenlijk pas weer rijden als de Mini alle gewichtsbesparende wijzigingen heeft ondergaan.
Tot die tijd ligt voor mij de uitdaging bij de Ring omdat ik daar qua rijden zelf ook nog kan groeien.
Ik ben trouwens momenteel bezig om een geheel dak van de Mini in wit carbon te verkrijgen.
Prijs is goed en ik durf het wel aan om mijn dak er uit te gaan boren
Zal wel een project worden voor de winter neem ik aan.
Re: DF dagje Zandvoort
Je bedoeld misschien komende donderdag?Ferdinand schreef:He Berthil, neem dat blauwe ding een keer mee op een DF race dagje.. as. dinsdag hebben de DF-ers het hele circuit de hele dag..
Zandvoort ben ik eerlijk gezegd een beetje op uitgekeken.
Ik wil er eigenlijk pas weer rijden als de Mini alle gewichtsbesparende wijzigingen heeft ondergaan.
Tot die tijd ligt voor mij de uitdaging bij de Ring omdat ik daar qua rijden zelf ook nog kan groeien.
Ik ben trouwens momenteel bezig om een geheel dak van de Mini in wit carbon te verkrijgen.
Prijs is goed en ik durf het wel aan om mijn dak er uit te gaan boren

Zal wel een project worden voor de winter neem ik aan.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
wit carbon? Nog nooit gezien, maar staat vast fantastisch. Heb je toevallig een plaatje Berthil?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb geen plaatje van het dak want het bestaat nog niet.
Iets heel speciaals dus maar even kijken waar het heen gaat.
Sommige mensen beloven veel maar als het er op aan komt word er niet geleverd.
Dit terwijl ik wel de prijs wil betalen die men vraagt.
Wit carbon bestaat in ieder geval wel.

Iets heel speciaals dus maar even kijken waar het heen gaat.
Sommige mensen beloven veel maar als het er op aan komt word er niet geleverd.
Dit terwijl ik wel de prijs wil betalen die men vraagt.
Wit carbon bestaat in ieder geval wel.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
dat ziet er goed uit zeg. Ik wist niet dat je carbon in verschillende kleuren kon krijgen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat staan straks.
MINI Dubman '07 PureSilver

Onze sponsors