Grote beurt Dilemma: Dealer vs Beek

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Grote beurt Dilemma: Dealer vs Beek

27 apr 2010, 00:11

Beste mensen,

Mijn Mini is toe aan een onderhoudsbeurt. (km-service melding bij starten motor) nu is de mini toevallig afgelopen week bij de dealer geweest i.v.m. het uitprogrammeren van de dagrijverlichting, en deze wist mij te melden dat het gaat om een grote beurt welke 450,00 zal gaan kosten (plus natuurlijk eventuele bijkomende kosten)

Nu ben ik student en is voor mij 450 echt héél veel geld maar de Mini moet wel krijgen wat hij verdient en dat is prima onderhoud. Daar wil ik dan ook niet op gaan bezuinigen, immers zal dat ook niet bevorderlijk zijn voor de algehele staat van de wagen.

Echter, tot nu toe (ik heb de mini pas sinds februari, nog nooit onderhoud aan gehad zelf) is de mini altijd dealer onderhouden geweest, dit is ook aantoonbaar. Nu is dit wel een kleine geruststelling voor eventuele volgende kopers, ookal zie ik mezelf deze auto de komende 60 jaar nog niet verkopen, maar toch. "Dealer onderhouden" is toch fijn voor veel mensen. Vond ik ook toen ik hem kocht. geeft toch een stukje vertrouwen in de auto.

Nu zag ik bij Beek dat een zelfde? grote onderhoudsbeurt 315 kost wat dus nogal scheelt. Maar ik heb los van de verhalen die ik hier lees over stages en tuning en dergelijke zelf 0,0 ervaring bij beek. Ik zie op de site wat een grote beurt daar inhoudt:

Met deze inspectie wordt de Mini geheel nagekeken volgens de checklist (zie onder)
De volgende zaken worden vervangen en zitten bij de prijs inbegrepen:
-Motor olie
-Olie filter
-Luchtfilter
-Interieur filter
-NGK Bougies

Is dit precies hetzelfde als een standaard grote beurt bij de dealer? Ik zie wel de checklist maar ik weet niet of dit meer/minder/gelijk is dan de checklist bij een dealer. Lijkt me hetzelfde, maar wil het graag zeker weten.

wat raden jullie mij aan?
Wellicht dat er mensen zijn die ook een grote beurt bij beek hebben laten uitvoeren en/of bij de dealer. graag ervaringen!

Grt
Laatst gewijzigd door Shag op 27 apr 2010, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

27 apr 2010, 00:19

beek is mini specialist...

1-0 voor beek!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 apr 2010, 00:25

Mini dealer is ook mini specialist, 1-1 !? :P
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

27 apr 2010, 00:26

Shag schreef:Mini dealer is ook mini specialist, 1-1 !? :P
helaas heb ik nog weinig dealer gesproken met dezelfde kennis/tempo en kundigheid als bij beek ;-)

1-0 stays :p
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 apr 2010, 00:29

Daar dacht ik dus ook aan.. bij de dealer ben je natuurlijk gewoon een klant, bij beek heb je te maken met mensen die er daadwerkelijk om je auto geven als ik afga op alle verhalen hier. Maar vanwaar dat forse prijsverschil in grote beurt? Ik heb eerder eens bij beek geinformeerd naar hun uurtarief en dat is nagenoeg gelijk als het uurtarief van de dealer. Dat verschil moet toch ergens inzitten lijkt me dan? daarom graag ervaringen mensen! :klap
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 apr 2010, 01:14

Welk uurtarief van de dealer heb je dan want het uurtarief bij Beek is bijna 30 Euro lager dan bij de dealer zo ver ik weet. De dealer hanteert een uurtarief van bijna 100 euro inclusief BTW en Beek wat boven de 70 Euro. Maar misschien zijn er intussen prijsaanpassingen geweest.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 apr 2010, 01:28

90 euro p/uur inc. btw bij beek (info gekregen van klaas zelf op 13 maart j.l.) en 96,- p/uur inc. bij BMW/Mini hier in Nijmegen. scheelt dus maar 6 euro.
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

27 apr 2010, 08:08

Als jij denkt dat een beurt het enige is wat nodig is en niet dat er nog diverse reparaties gedaan moet worden, dan zou ik zeker voor Beek gaan dat scheelt je toch weer €135,- :wink:

Dan is het alleen de overweging om van Nijmegen naar Den Haag te rijden en een (werk-)dag op te offeren.
Soms krijg je bij de dealer gratis een leen auto mee als je in de buurt werkt (in mijn geval dan). Plus dat meestal ook de APK gratis is bij de dealer, ik weet niet of dit ook bij Beek zo is. Dit scheelt ook weer een paar tientjes.

Zou je niet beter kunnen zoeken naar een lokale Bovag garage, om als student je zure centjes uit te sparen? Een Mini is ook maar een gewone auto. :wink: :X
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 apr 2010, 08:14

Beek is natuurlijk een dikke prima! Maar als jij dit doet puur om geld te besparen zal ik ook maar heel langzaam richting Den Haag rijden anders ben je je geld kwijt aan de Shell :lol:
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58

27 apr 2010, 08:51

Maar dan nog steeds....
liever 135 Euri in de tank en plenty of lol, of naar de dealer....weg lol...
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

27 apr 2010, 09:04

Nou ben ik natuurlijk niet geheel onpartijdig, dus zal verder geen loftrompet voor Beek gaan euh...toeteren? :lol:

Enige raad die ik zou willen geven is, zorg voor een goed gevoel bij de dealer waar je de Mini in onderhoud wil geven.

Na mijn debacle's bij BMW Den Haag, waar ze echt de grootste onzin uitkramen over de Mini, breng ik daar echt NOOIT meer een auto naartoe...

Maar een Dealer als bv Renova, waar ze verstand en passie hebben, kun je volgens mij prima je grote beurt laten doen... :wink:

Dus is je dealer dicht bij huis en weten ze wat ze doen, gewoon daar naar toegaan...

...anders gezellig een bakkie komen doen bij Beek :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

27 apr 2010, 09:05

als het om de motor gaat, of onderstel DAN ga je naar Beek. Moet je je ruitenwissers vervangen. Dan ga je naar je dealer :p


iDD
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

27 apr 2010, 09:42

Ik stem voor een extra Beek vestiging in het midden des lands! :mrgreen:
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

27 apr 2010, 09:43

Ik zit dus zelf met exact hetzelfde... ook ik twijfel tussen BMW en Beek.

Ik weet niet wat voor beurt er gedaan moet worden bij m'n MINI, ik moet nog 3500 km, dus bij ca. 80.000km moet hij de beurt hebben. Ik neem aan een grote beurt.
Wat ik zelf nog ook aan mijn MINI gedaan wil hebben is de airco een onderhoudsbeurt laten geven, want als je deze aanzet maakt hij een raar geluid en hij werkt echt niet goed meer.

Mijn MINI is dus bij 70.000 km getuned bij Beek, toen zijn er o.a. al nieuwe bougie's in gekomen, en een nieuwe multiriem tbv de kleinere pully, nieuwe olie, dus dat hoeft met uitzondering van de olie niet vervangen te worden.

De voordelen van Beek zijn, je weet wie er aan sleutelt en wat hij doet (want je kan er zelf bij zijn als je dat wilt). Bij BMW is alles achter gesloten deuren en kan er net zo goed een of ander hulp monteurtje aan je MINI staan kloten... ze weten dus ook totaal niet wat er al aan de MINI gedaan is.

En dat nou allemaal voor het boekje? Ik vraag wel aan Klaas of hij een mooie MINISPEED.NL stempel erin zet. Ik ben dus zelf denk ik meer voor Beek, maar of ze dus ook een airco een beurt kunnen geven weet ik niet (zal vast wel)?

Ik heb nu zelf een koelvloeistof lek bij de MINI, en de tuimelaars moeten bij Beek ook nog vervangen worden, dus ik denk dat ik binnenkort maar weer is een dagje Beek doe om de MINI weer lekker op te frissen.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”