Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky

24 apr 2010, 00:23

Wow...gaaf man, Carbon dakje en dan ook nog wit 8)

Die rood / oranje kleur in het filmpje van XL is ook dik, maar past minder bij je auto...wel gave kleur (voor Rob ofzo >) )
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2010, 19:37

Met al het strippen van onderdelen, hoeveel weegt je MINI nu Berthil?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 apr 2010, 20:37

Weet ik niet, ik moet nog een keer gaan wegen bij de stort of Beek :)
sukijohn
One wheel wonder
One wheel wonder

28 apr 2010, 21:07

Berthil,

Kun je niet op de weegbrug bij DSM? :lol:
Daar wegen ze de vrachtwagens toch ook altijd?

John
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 apr 2010, 22:20

Ik denk dat die per 5 kg (of misschien wel meer) weegt.
Die bij de stort weegt per kg dus is wat nauwkeuriger :)
En anders bij het uitlijnen bij Beek.
iDarkDesign
Transformer

28 apr 2010, 23:34

Je kan hem ook ff op de postweegschaal rijden. Heel veel meer weegt ie toch niet meer!

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 mei 2010, 02:59

Het was weer een leuk dagje naar de Ring (maar niet heus).

Ik was vandaag vrij laat daar door files e.d. maar had nog een uur om even lekker te knallen. Alleen een paar druppeltjes regen op de voorruit dus dat viel mee. In de vijfde ronde bij Wipperman (na Pflanzgarten) zit er een langzame Hollander voor me in oud model Corolla met achter mij een dikke Porsche in Gulf kleuren.

Ik had snelheid genoeg om de Hollander in te halen maar die had mij denk ik niet gezien want die kwam ineens naar links terwijl ik er naast zat. Om een botsing te vermijden moest ik met 140 km/h door het gras en dat vond de splitter niet fijn. Die is finaal doormidden gebroken waarna ik hem zag opstuiteren in mijn achteruitkijkspiegel. Daarbij heeft die de Aero voorbumper totaal om zeep geholpen. Gelukkig kon ik op eigen gelegenheid redelijk normaal de Ring afkomen al was het wel met wat sleepgeluiden van de restanten van de splitter. Een splitter en bumper zijn wel te vervangen, het had veel erger af kunnen lopen.

Na verwijderen van de restanten van de splitter maar naar richting huis gedraaid maar ik ben niet ver gekomen. Een paar kilometer verder acculamp aan dus ik dacht dat de splitter misschien de dynamo beschadigd had. De Scangage gaf 11,5 volt aan (en een normale watertemperatuur want daar heb ik steeds op gelet) dus ik denk die laadt misschien nog een beetje bij, ik probeer maar naar huis te komen en kijken hoe ver ik kom. Even later allerlei foutmeldingen, noodloop en stuurbekrachtiging uit en ietsje verder helemaal niets meer. Gelukkig kom ik hem net op een parkeerplaats krijgen. Daar zag ik al snel dat de multiriem verdwenen was maar ook een vers oliespoor en olievlekken onder auto. De motor was erg heet geworden dat de blauwe rook ervan af sloeg en zelfs bij de kleppen vreemde geluiden maakte. Foute boel dus. Kennelijk had de splitter ook de multiriem beschadigd bij het afbreken met dit allemaal als gevolg.

Een multieriem had ik gelukkig bij me dus ik denk ik bel de ANWB/ADAC en dan komen die wel en dan zetten we er de riem op en kijken we of er verdere motorschade is. Intussen had ik de auto een meter naar achteren geduwd om te kijken of er weer nieuwe olievlekken op de straat zouden komen. Na drie uur wachten kwam er eindelijk iets van de ADAC maar dat was geen reparatiewagen maar meteen een sleepauto. Bij het op de sleepauto takelen van de auto zag ik geen nieuwe olievlekken op straat. Hopelijk dus puur toeval dat er die dag een auto was gestopt met veel olielekkage. Nog eens 2 uur later en 350 Euro armer ben ik dan eindelijk thuis.

Morgen maar meteen zo'n stang bestellen om de multiriemspanner weg te drukken zodat ik de riem kan vervangen en dan gaat die stang in het vervolg mee naar de Ring ondanks het extra gewicht. Ik heb de Mini ook even gestart en meteen was het geluid van de kleppen weg toen die weer olie van normale temperatuur kreeg. Er is alleen een metaalachtig geluid te horen maar ik denk dat dat de spanner is die tegen de krukaspulley aangedrukt zit. Ik zie ook geen 'mayonaise' in de oliedop dus misschien valt het allemaal mee.

Alleen een multiriem vervangen en ergens een nieuwe Aero bumper en de Blauwe is hopelijk weer inorde. Bovendien een flinke les geleerd: alleen inhalen als iemand zijn knipperlicht uit heeft ten teken dat ik er voorbij kan. Er valt namelijk niets te winnen op de Ring, alleen te verliezen.

Trouwens, ik heb vandaag ook geluidscontrole gehad aan de Ringpoort. Ik moest de motor op 3500 toeren houden en kwam tot 98 db. Gelukkig 2 db onder de norm :)
Tevens heeft men de hele auto gecontroleerd en na wat verstellen van gordel en de opmerking dat ik meer schuim aan de kooi moet plakken mocht ik weer verder. En ik moet bij de dealer het vanzelf sluiten van de deuren uitschakelen. Als ik eens een ongeluk heb en zelf de deur niet open kan doen dan kan men mij er niet uithalen. Een goed punt denk ik.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 07:06

Hoop voor je dat het bij deze schade blijft!
Natuurlijk is inhalen op eigen risico maar zo'n niet-spiegelende rijder (wilde hier een andere kwalificatie neerzetten :evil: :wink:) had de Blauwe bijna echt pijn gedaan!
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 08:29

Balen man! :( Ongeluk blijft in een klein hoekje zitten..
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 08:52

Damn Berthil that suck's !!!
Ik hoop voor je dat je niet meer schade hebt dan dat je nu zegt ...
Wat een lullo zeg , tuurlijk was het weer een Ollander ..
Succes met herstellen ..
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2010, 08:58

Da's balen zeg!!! Gelukkig valt het allemaal nog mee. succes met de reparatie!
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2010, 09:16

Zonde man!! Maar het gaat vast allemaal wel weer goed komen
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 mei 2010, 09:19

hopelijk valt het mee :roll: succes Berthil :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2010, 09:28

Balen Berthil, gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen en valt de schade aan de blauwe op zich mee.

Suc6 met het herstel!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

01 mei 2010, 09:39

Het hoort bij racen en op de ring rijden (vandaar dat ik het niet durf) , maar het blijft zonde, zeker wanneer je er zelf geen aandeel in hebt en goed oplet...

...succes met de reparaties en idd...de tip om de deurvergrendeling er af te halen is wel een goeie... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”