Mijnheer, u bent wel héél kritisch... ***HORROR verhaal***

schade herstellen;

Peiling eindigde op 19 apr 2010, 21:25

wees blij als het wat uitgedeukt is en vanaf een afstandje dezelfde kleur heeft
1
3%
zet de MINI in de zon, in de shaduw en controlleer elke cm² of er geen fouten in zitten
33
94%
geen mening. tis en blijft een gebruiksvoorwerp
1
3%

Totaal aantal stemmen: 35
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2010, 14:38

Vandaag contact gehad met de rechtsbijstand van mijn verzekering. Ze hebben een dossier geopend en binnenkort zal een expert langskomen om het spuitwerk te beoordelen.

fingers crossed
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2010, 18:57

Keep us posted dude.. succes iig
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

12 apr 2010, 19:37

Damn wat irritant!

hoop dat je verzekering het zwaar met je eens is en er werk van gaat maken!

Is de normale gang van zaken dat je verzekering dit nu op gaat nemen met de dealer/hersteller? Of hoe werkt dat?

Succes!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2010, 20:54

als het goed is word ik eerdaags gebeld door het expertise bureau voor een afspraak. of die bij mij thuis doorgaat, of bij de dealer weet ik niet. ik hoop op het eerste want ik heb even geen zin dat de dealer zich er uit gaat praten.

intussen heb ik een blueprint van de mini gedownload en ga ik morgen op mijn gemak (das belgisch hé) netjes opmeten en aantekenen waar ik lakfouten zie.

maakt in ieder geval dat ik goed voorbereid ben als de expert komt, en ik niet door zenuwen of stress een aantal zaken vergeet :mrgreen:
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

17 apr 2010, 13:50

Succes met de schade expert. Volgens mij sta je volledig in je recht.
Overigens heb ik gelukkig goede ervaringen met de dealer (MINI Den Haag). Nadat iemand z'n auto in de linkerzijkant had geparkeerd is de schade zeer goed hersteld, niks van terug te zien :D En ik ben ZEER kritisch.
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!

18 apr 2010, 23:04

succes ermee Snans !! je hebt voor 100 % gelijk en je staat recht in je schoenen... zijn echt stealers soms ja !! dat ze hun eigen fouten niet kunnen inzien is wel jammer!
binekort is meeten maatje ! :wink: hopelijk raakt het opgelost :|
Afbeelding
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2010, 00:44

Dit klinkt zo bekend.... Dealers af en toe zijn t net mensen... laat ik t daarbij houden anders word t onsmakelijk!

MR
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2010, 11:23

Vanmorgen is de expert langs geweest bij mij thuis.
aardige man, recht voor de raap.

Hij heeft de wagen bekeken, en heeft vooral gelet op kleurverschil, eventuele matte plekken en strakheid van het uitdeuken.

dit alles was OK

dan hebben we de lakfoutjes besproken.
hij erkent dat er wel wat stofdeeltjes en foutjes in zitten, maar zegt dat dit juridisch niet gehaald kan worden. blijkbaar is de norm dat lakwerk vanop een afstand van 1mtr wordt beoordeeld. alles wat van daaruit niet zichtbaar is, wordt als "eigen aan lakwerk" beschouwd.

uiteraard was ik behoorlijk teleurgesteld, en zat het me niet lekker.
hij wees er op dat hij wel kon vragen om een 4de keer "bij te werken" maar duidde erop dat de kans op meer foutjes/stof/etc reeël was.

maw, best zo laten.

het is natuurlijk door heel het verhaal van de krassen ed. dat ik extra kritisch ben geworden, en het vertrouwen volledig kwijt was. tel daarbij op dat je zelf weet dat er schade is geweest...

het is altijd zonde, maar het is wat het is.

ik denk dat ik het beter loslaat, en me focus op al het plezier dat de kart me brengt

:rijden
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 apr 2010, 12:10

Andere dealer zoeken geen optie? Andere dealer heeft waarschijnlijk andere schadehersteller, dan maak je dat hopelijk niet nog een keer mee + geen inkomsten meer van jou..
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2010, 20:13

hierbij de vaststelling van de expert, wou het jullie niet onthouden. het is voor interpretatie vatbaar...

Betreft: MINI – JORSSEN

Geachte Heer,

Ik verwijs naar mijn plaatsbezoek van hedenvoormiddag.

Zoals ik U bevestigde heb ik 100% begrip voor Uw ongenoegen dit gezien de voorgeschiedenis van de uitgevoerde herstelling.

Ik noteerde dat de lak van L deur en achtervleugel momenteel strak en glanzend is.
Vanop een afstand van 1m zoals de fabrikanten toepassen is er geen onregelmatigheid noch kleurverschil waar te nemen.

U trok mijn aandacht op een kleine oneffenheid in het spuitwerk onderaan de deur alsmede de afwerking rond de benzinedop dewelke enkel met kritisch oog konden vastgesteld worden.
Ik raadde U aan om geen verdere correcties meer uit te voeren gezien dit m.i. zou verergeren aan de toestand.

U zou mijn visie in beraad nemen en U was bereid dat ik in huidig stadium de hersteller niet contacteer.

Zonder tegenbericht einde van deze week, sluit ik mijn tussenkomst in deze zin af.

Met vriendelijke groeten,

Dat Jorssen op zijn tenen is getrapt dat ik een second opinion heb gevraagd is vandaag wel duidelijk geworden. Ik werd er van op de hoogte gebracht dat mijn fabrieksgarantie is vervallen door het plaatsen van een niet origineel onderdeel, namelijk een K&N luchtfilter.

applausje voor Jorssen Schoten !!

(kzou normaal nog 2 j garantie hebben....)
GreyCooperS
Forum Junky

29 apr 2010, 20:50

snans schreef: Dat Jorssen op zijn tenen is getrapt dat ik een second opinion heb gevraagd is vandaag wel duidelijk geworden. Ik werd er van op de hoogte gebracht dat mijn fabrieksgarantie is vervallen door het plaatsen van een niet origineel onderdeel, namelijk een K&N luchtfilter.

applausje voor Jorssen Schoten !!

(kzou normaal nog 2 j garantie hebben....)
Met excuses voor de dealers op het forum die wel goed werk leveren...maar wat een ongelofelijke eikels daar zeg!! Ik zou bijna zeggen, rij die auto zo de showroom in (via de pui) en neem wat anders...BMW gaat echt ooit giga op zn b*k door dit gebrek aan service.. :?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2010, 06:48

Zou ik hun ervan op de hoogte brengen dat hiermee niet de fabrieksgarantie is vervallen maar dat deze klant voortaan naar een andere dealer gaat!
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2010, 11:05

idd, dat is dan ook gelijk mijn conclusie.

wil het toeval dat een concurrerende garage een splinternieuwe hypermoderne mega-garage aan het bouwen is op wandelafstand :-)

http://www.centrautowijnegem.be/
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2010, 16:47

om helemaal triest te worden !!!!

ga ik vanmiddag met de MINI langs een aanbevolen carrosserie bedrijf om de schade aan de ramen te laten constateren en een afspraak te maken.
Ik laat hem even naar het problematisch lakwerk kijken. hij bevestigd dat het niet het beste lakwerk is dat hij al gezien heeft, en dat vooral rond de benzine dop problematisch is, omdat dat op termijn zal gaan scheuren.

loopt ie eens langs de andere kant en zegt ie: wat is hier gebeurd ?
ik kreeg al rillingen en ga bij hem kijken: blijkt er op het passagiersportier net onder de raamlijst een 3cm² vernis te zijn los gekomen !!!
Er is aan die kant helemaal geen reparatie of dergelijke geweest, althans waar ik van op de hoogte ben. tevens wassen wij de MINI enkel met de hand... dus hoe is dat nu gekomen ? het is een raadsel...

het houdt niet op...
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 mei 2010, 11:17

En ik zou de dealer schriftelijk aansprakelijk stellen.
Alles wat op papier staat kunnen ze noit van zeggen dat je het nooit gemeld hebt.
Zorg ervoor dat je niet in een ja en nee spelletje terecht komt.
Zet eventueel in de brief dat je de schade elders wilt laten repareren als de dealer niet voor een bepaalde datum het netjes heeft gemaakt
Kosten van reparatie elders zullen vanzelfsprekend voor dealer zijn

Terug naar “Exterieur”