Berthil,
jeetje wat een verhaal zeg en dan denk ik niet eraan wat allemaal nog had mis kunnen gaan.
Veel succes met het herstel van de blauwe en ik hoop dat alles nog meevalt.
Tof, dat hij overigens zo goed door de keuring is gekomen en dat men je nog goede bruikbare tips mee gaf.
Succes en nog veel plezier met je blauwe.
John
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wel balen Berthil, maar zoals je zegt is dit wel een goede les....
Ik weet dat jij anders in elkaar zit dan ik, maar op een gegeven moment zou ik een beetje overmoedig worden omdat "het altijd goed gaat". Nu ben je ff wakker geschud en zal je in de toekomst, als het steeds harder en harder gaat, net ff scherper zijn op dit soort situaties. Want in de toekomst als het net ff 5 of 10km/h harder gaat op dat punt had het heel anders af kunnen lopen.
Succes met de reparatie en hopelijk blijft het bij een bumper en spiltter.
groet,
Peter
Ik weet dat jij anders in elkaar zit dan ik, maar op een gegeven moment zou ik een beetje overmoedig worden omdat "het altijd goed gaat". Nu ben je ff wakker geschud en zal je in de toekomst, als het steeds harder en harder gaat, net ff scherper zijn op dit soort situaties. Want in de toekomst als het net ff 5 of 10km/h harder gaat op dat punt had het heel anders af kunnen lopen.
Succes met de reparatie en hopelijk blijft het bij een bumper en spiltter.
groet,
Peter
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
zow, wat een verhaal zeg..
als ik toch blauwe damp zie en n plek olie onder de auto beginnen mn zweetklieren goed zn werk te doen zeg...
wel jammer dat ze dan ook meteen met een sleepwagen ipv service wagen komen... maar goed, je bent heelhuis thuis en de mini lijkt niet al te ernstig gehavend te zijn...
zoals je zelf al zegt t had n stuk erger kunnen zijn...
Jelle
als ik toch blauwe damp zie en n plek olie onder de auto beginnen mn zweetklieren goed zn werk te doen zeg...
wel jammer dat ze dan ook meteen met een sleepwagen ipv service wagen komen... maar goed, je bent heelhuis thuis en de mini lijkt niet al te ernstig gehavend te zijn...
zoals je zelf al zegt t had n stuk erger kunnen zijn...
Jelle
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Gelukkig ben je heelhuids ervan afgekomen, en je weet nu precies je limiet.
Het is niet voor niets de meeste gevaarlijkste circuit ter wereld.
In mijn ronde (afgelopen keer) zag ik precies hetzelfde voor me gebeuren met een motorrijder, die bijna met 100km/u naast zijn fiets mee rende in het gras.
dat ging ook maar net goed.

Gelukkig ben je heelhuids ervan afgekomen, en je weet nu precies je limiet.
Het is niet voor niets de meeste gevaarlijkste circuit ter wereld.
In mijn ronde (afgelopen keer) zag ik precies hetzelfde voor me gebeuren met een motorrijder, die bijna met 100km/u naast zijn fiets mee rende in het gras.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er komt in ieder geval geen splitter meer op gezien de schade die die teweeg heeft gebracht.

Het glaasje van de angel eye zat nog ergens klem dus die heb ik nog
Nieuwe bumper met smalle roosterje is besteld.
Met 385 Euro valt het op zich mee al moet de bumper nog gespoten worden wat vast niet goedkoop zal zijn.
Ik kan dus nu zeggen dat er wat onderdelen van de Blauwe in het gras van de Ring liggen
Hopelijk zijn de brake ducts uit Engeland er ook als de bumper klaar is, kan ik er meteen de dremel weer in zetten
Alleen jammer dat Mini die hendel om de riemspanner weg te drukken niet wil leveren.
Daar zal ik dus op een andere manier aan moeten komen.

Het glaasje van de angel eye zat nog ergens klem dus die heb ik nog

Nieuwe bumper met smalle roosterje is besteld.
Met 385 Euro valt het op zich mee al moet de bumper nog gespoten worden wat vast niet goedkoop zal zijn.
Ik kan dus nu zeggen dat er wat onderdelen van de Blauwe in het gras van de Ring liggen

Hopelijk zijn de brake ducts uit Engeland er ook als de bumper klaar is, kan ik er meteen de dremel weer in zetten

Alleen jammer dat Mini die hendel om de riemspanner weg te drukken niet wil leveren.
Daar zal ik dus op een andere manier aan moeten komen.
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonde van bumper en splitter! Gelukkig heb je het tot een goed einde kunnen brengen en niet beginnen slippen door de brute reactie/ gras...
Hopelijk blijft de schade hierbij, maar op de ring gaan blijft een risico. Ik ben er ook zeker van dat je er je verstand bijhoudt, je limieten opzoeken op zo'n circuit is niet de slimste zet, is al wel vaker gebleken.
Mss moet je zelf es een flexibele splitter maken
Hopelijk blijft de schade hierbij, maar op de ring gaan blijft een risico. Ik ben er ook zeker van dat je er je verstand bijhoudt, je limieten opzoeken op zo'n circuit is niet de slimste zet, is al wel vaker gebleken.
Mss moet je zelf es een flexibele splitter maken

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gelukkig valt de schade inderdaad nog mee zo te lezen, had vele malen erger kunnen zijn, ook met jou natuurlijk.
Zonde van de Blauwe, maar ik denk / weet zeker dat deze weer beter / sterker terugkomt
Zonde van de Blauwe, maar ik denk / weet zeker dat deze weer beter / sterker terugkomt

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had niet in moeten halen tot hij duidelijk zijn knipperlicht naar rechts uit had gedaan en ruimte had gemaakt. Ik zie het als een fout van mij die voorkomen had kunnen worden als de Corolla goed had uitgekeken maar daar mag je op de Ring niet van uitgaan. De schade op hem proberen te verhalen zou denk ik niet fair zijn.
Ik heb me op laten jagen door een hele dikke Porsche GT3 RS in Gulf livrei die achter me zat. De volgende keer wacht zo iemand ook maar even. Die Corolla heeft recht om zijn ronden te rijden op de Ring zonder direct aan de kant te moeten vliegen op stukken waar dat moeilijk is, net zo goed als ik er recht op heb om mijn rondes te rijden en niet meteen aan de kant moet vliegen voor dikke Porsches als dat niet mogelijk is.
Ik heb me op laten jagen door een hele dikke Porsche GT3 RS in Gulf livrei die achter me zat. De volgende keer wacht zo iemand ook maar even. Die Corolla heeft recht om zijn ronden te rijden op de Ring zonder direct aan de kant te moeten vliegen op stukken waar dat moeilijk is, net zo goed als ik er recht op heb om mijn rondes te rijden en niet meteen aan de kant moet vliegen voor dikke Porsches als dat niet mogelijk is.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zwaar balen Berthil.
Ben destijds ook naar die riem(ont)spanner op zoek geweest.
Weet zijn naam niet meer en ben te lui om het op te zoeken maar hij werkt bij die schokbrekerfabrikant in Valkenswaard en heeft destijds ook die verbredingsringen laten draaien.
Hij was destijds bezig om zelf zo'n ding bij zijn werkgever te laten maken en ik heb hem daarvoor nog wat oude onderdelen gestuurd.
De eerste versie was te zwak maar wellicht heeft ie nu een goede ?
Klaas kon hem destijds niet leveren en Timmermans wilde er ook niet aan.
Ben destijds ook naar die riem(ont)spanner op zoek geweest.
Weet zijn naam niet meer en ben te lui om het op te zoeken maar hij werkt bij die schokbrekerfabrikant in Valkenswaard en heeft destijds ook die verbredingsringen laten draaien.
Hij was destijds bezig om zelf zo'n ding bij zijn werkgever te laten maken en ik heb hem daarvoor nog wat oude onderdelen gestuurd.
De eerste versie was te zwak maar wellicht heeft ie nu een goede ?
Klaas kon hem destijds niet leveren en Timmermans wilde er ook niet aan.
Onze sponsors