Nou... mijn 2e dagje rijden met de Cooper, en ja hoor, ik heb ook zo'n geweldig lampje branden..
Ik had dit topic nog niet gezien en was er gelijk op de terugweg van de RDW mee naar de dealer gereden... eerst 35 euro om uit te lezen, om vervolgens nog niks verder te komen. Het moest 200 euro gaan kosten om het kabeltje te vervangen onder de bestuurdersstoel.
Nou ik ga mooi het soldeerverhaal eerst proberen. Helaas is dat resetten daarna dan zelf niet mogelijk en ben je toch weer afhankelijk van die ^&*dealer.
Airbag lampje
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Zelf solderen is appeltje eitje...gewoon de beide stekkers, geel & blauw (had ik toenertijd gedaan) doorsolderen, krimpkous er omheen en klaar. Voor resetten moet je hier op het forum even naar zoeken. Er is altijd wel iemad die dit voor je kan doen. De behulpzaamheid op dit forum is enorm te noemen!! Naar de dealer is knaken weggooien...
...haal wel eerst je klemmen van je accu los voordat je gaat solderen!!...en laat je achterklep open staan! Als je klemmen los liggen en je gooit je achterklep dicht, krijg je hem niet meer open...gaat electrisch namelijk...of je moet via de achterbank lopen klooien...
Greetz, Hans

Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad.. die behulpzaamheid is hier echt opvallend
Ik kom zelf uit omgeving Nijmegen. Dus een klein ''vluchtje'' richting het zuiden is wel goed te doen.
Eerst even op mijn kenteken wachten... ik zal het in mijn achterhoofd houden. Thnx..

Ik kom zelf uit omgeving Nijmegen. Dus een klein ''vluchtje'' richting het zuiden is wel goed te doen.
Eerst even op mijn kenteken wachten... ik zal het in mijn achterhoofd houden. Thnx..
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Stekkertjes van je stoel nalopen en even aandrukken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, zojuist terug uit de garage waar ik heen moest om in navolging van de grote beurt een beugeltje te laten plaatsen welke niet op voorraad was. Toevallig ging gister m'n airbaglampje branden. Forum nageplozen, het zogenaamde stekkertje wat wellicht los geraakt kan zijn bleek het niet te zijn. Dealer heeft ernaar gekeken en nu is er waarschijnlijk het volgende (hoop dat ik het goed heb, snap het niet helemaal namelijk):
(iets aan?) de minpool van de accu van de klemmen van de airbag (?) is stuk (moet nog nader onderzocht worden maar dit is de voorlopige/waarschijnlijke diagnose) en dan zou er een bepaald onderdeel vervangen moeten worden wat zo'n 200 a 300 euro gaat kosten. Inbouw een klein uurtje...dit heb ik mij laten vertellen. De auto zal dan ook terug gaan voor verder onderzoek en eventueel dus de vervanging van het onderdeel, maar wellicht dat mensen hier dezelfde ervaring hebben gehad/krijgen. " helaas" ga ik vanavond naar sicilië en zal ik pas over een week weer terug zijn. Dan hopelijk een update hier.
(iets aan?) de minpool van de accu van de klemmen van de airbag (?) is stuk (moet nog nader onderzocht worden maar dit is de voorlopige/waarschijnlijke diagnose) en dan zou er een bepaald onderdeel vervangen moeten worden wat zo'n 200 a 300 euro gaat kosten. Inbouw een klein uurtje...dit heb ik mij laten vertellen. De auto zal dan ook terug gaan voor verder onderzoek en eventueel dus de vervanging van het onderdeel, maar wellicht dat mensen hier dezelfde ervaring hebben gehad/krijgen. " helaas" ga ik vanavond naar sicilië en zal ik pas over een week weer terug zijn. Dan hopelijk een update hier.
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij mij was het airbaglampje ooit ook niet meer uit te krijgen. Er is toen een nieuwe (multifunctionele) ring geplaatst. Die is maar een tientje duurder dan een gewone.
Mocht je in de buurt zijn dan wil ik m ook nog wel proberen te resetten.
Anders nog ff een keer langs een andere dealer, kijken wat die zeggen
succes met denken op sicilie
Mocht je in de buurt zijn dan wil ik m ook nog wel proberen te resetten.
Anders nog ff een keer langs een andere dealer, kijken wat die zeggen
succes met denken op sicilie

BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
Ook mijn airbaglampje brandt. Helaas. Ben al naar de dealer geweest, maar het systeem herkende de airbag niet en zodoende konden ze hem niet uitlezen. Ze hadden het erover dat er dan ergens een kabelbreuk kan zijn, en als ze dat allemaal na zouden moeten lopen dat best duur zou kunnen zijn. Afijn, ik las gisteren dit topic over de stekker onder de stoel en ben eens gaan kijken. Kan iemand mij vertellen waar die stekker ongeveer zit? Heb eens onder de stoel gekeken maar zie niet echt iets wat erop duidt dat het de stekkers/snoeren van de airbag zijn.
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Er moeten stekkers onder de stoel zitten, van eventuele stoelairbags, stoelverwarming en de gordelspanners
als je met je hoofd op de bestuurders mat gaat liggen en je kijkt richting de stoel moet je iets kunnen zien/voelen
tip: zaklamp
als je met je hoofd op de bestuurders mat gaat liggen en je kijkt richting de stoel moet je iets kunnen zien/voelen
tip: zaklamp

BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
- temmie
- Leerling Mini lid
Bericht
Hey ik heb nu ook die rode lantaarn branden 
Doet me denken (zonder weemoed) aan m'n Stilo Abarth.... ja Fiat.. en gelukkig lease.. die hebben ze veel gescheld, gevloek ende getier bij de dealert toen ook doorgesoldeerd. Echter bij deze auto ging er een 500W bouwlamp aan tussen de klokken.. Leuk vooral 's nachts.
Ik zal de stekkers er eens onder gaan vervangen.
Mini is echt niet de enige...

Doet me denken (zonder weemoed) aan m'n Stilo Abarth.... ja Fiat.. en gelukkig lease.. die hebben ze veel gescheld, gevloek ende getier bij de dealert toen ook doorgesoldeerd. Echter bij deze auto ging er een 500W bouwlamp aan tussen de klokken.. Leuk vooral 's nachts.
Ik zal de stekkers er eens onder gaan vervangen.
Mini is echt niet de enige...
BMW F11 535D
Mini F54... TBC
BMW E88 120i
Mini Cooper S MY2005
Volvo XC70 D5 Summum MY2007
Mini F54... TBC
BMW E88 120i
Mini Cooper S MY2005
Volvo XC70 D5 Summum MY2007
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors