R53 PW JCW (OEM+)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

09 mei 2010, 01:47

werner schreef:Met 11% puly is 240PK echt onmogelijk :wink: Of je moet het maximale toerental op kunnen schroeven naar 8000 toeren. Maar dan krijg je weer last van te veel warmteontwikkeling in het inlaattraject :wink:
Jimmy kwam aan 230 maar had ook een 15% puly dacht ik, en dat is dan echt de max :lol:
Even uit zijn topic gevist:
jimmysx schreef: Ik had er al een 11% Works pulley inzitten en heb die niet laten vervangen omdat ik eerst even wilde kijken of het zonder ook ging. En het gaat prima kan ik melden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Die Cat Cams vind ik echt een goede aanwinst in de configuratie die ik al had! :lol: :lol: :lol:
Maar hij had inderdaad 'maar' 230PK en 250NM op 7500 toeren.

Ik vraag me echter wel af of het nog veel nut heeft om later nog mijn kop te laten bewerken, gezien ik met mijn huidige setup al aan de 240PK's zit. Ik zit te overwegen om alleen te investeren in een goede Water to Air IC. Iets als dit:

Afbeelding

@Jelle:
Ik snap die tweede zin niet, maar als de bank bij Beek niet klopt, dan vraag ik me af hoeveel PK's ik op de bank bij Fasttech krijg :) Ik gok 260 dan, gezien jou 250PK's :lol:

@Fred:
Klopt, maar hij zal nooit snel genoeg zijn voor je oude One :shock: Dat ding is echt een monster, een echte S killer! :wink:

@Rob:
Dan laten we tegen die tijd ooit wel weer beide onze sturen herbekleden :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 mei 2010, 01:56

Deniz schreef:@Rob: Dan laten we tegen die tijd ooit wel weer beide onze sturen herbekleden :)
:icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 mei 2010, 01:58

Ik vermoed dan toch dat er een probleem zit bij mijn catalysator. Ik heb met een vergelijkbare setup 225pk op de bank. Vorig jaar mei had ik 220pk zonder de 17% pulley en de cat cams. Dit terwijl de mini wel veel sterker aanvoelt met de pulley en cam. Het lijkt er dus op dat de pk's het afgelopen jaar wat terug zijn gelopen want 5pk winst op papier met een pulley en een nokkenas is te weinig... Zeker omdat ie wel veel sterker voelt.

Komende maandag ff checken bij Beek.
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

09 mei 2010, 02:08

Wie heeft toen de run uitgevoerd Peter? Ik hoop niet Pieter (met alle respect) :P Eerste keer dat Pieter mijne op de bank had gezet kwam er bij mij namelijk ook 220PK uit (das was toen wel zonder 17% pully), ook dat was te laag. Tijdens die run was Pieter al bij 6000 toeren gestopt met meten. Hij gaf later ook gewoon aan dat hij het gewoon k*t vindt om de runs op de bank uit te voeren :)

Ghistbert is daar echt de juiste man voor, heeft mijn software meteen ook iets aangepast.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 mei 2010, 02:13

Ghizmo heeft de runs gedaan. Maar komende week gaat hij er nog eens kritisch naar kijken. Ben benieuwd... Hoe loopt de jouwe stationair? Kakt de motor ook behoorlijk in net na het starten als de motor koud is?
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

09 mei 2010, 02:26

Toevallig in de tussentijd niet bij de dealer geweest voor een beurt o.i.d., waarbij ze de software mogelijk hebben gerest?

En ja, stationair loopt ie inderdaad niet 'soepel' zoals normaal, maar dat komt door de agressievere nokkenas. Hij valt iig niet uit (al lijkt dat soms bijna wel zo) :) Maar dat kun je anders ook wel (hopelijk ergens volgende week) zien als ik bij je langs kom voor de velgjes.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

09 mei 2010, 05:08

Heb je een idee wat de afr(air to fuel ratio) nu is?

Wordt dit eigenlijk gemeten bij Beek?
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

09 mei 2010, 10:02

Even je topic niet in de gaten gehouden...... :shock: Dat zijn hele mooie waardes op de bank bij Beek :icon_top: !!

Ik ben benieuwd hoe je velgen eruit gaan zien, anthraciet lijkt mij wel een gave kleur of gun metal 8) .
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

09 mei 2010, 11:05

cooperke s schreef:Heb je een idee wat de afr(air to fuel ratio) nu is?

Wordt dit eigenlijk gemeten bij Beek?

De uitlaatgassen worden gemeten, hieraan kunnen ze zien of hij niet te arm/ te rijk staat.

@Deniz de cilinderkop flowen en grotere kleppen heeft zeker zin.
Het kost wel relatief veel voor de uiteindelijke extra winst.
De motor voelt hierdoor in het hele toerengebied supersterk aan en het maximale vermogen wordt ook eerder bereikt.
Hierdoor heb je weer minder last van de warmte ontwikkeling.
Zie mijn grafiek met GP koeler 15% pully, aangepaste cilinderkop met catcam nokkenas en milltek uitlaat en MTH spruitstuk.
Let wel het vermogen is in KW :lol:
Afbeelding
Ook kan de motor nog iets armer gezet worden (door de grotere uitlaatkleppen is de warmte eerder weg) wat weer ten goede komt voor het verbruik.
Laatst gewijzigd door werner op 09 mei 2010, 11:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

09 mei 2010, 11:34

Zo'n dikke auto Deniz..
Helemaal compleet 8) 8)
Steven
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 288
Lid geworden op: 02 feb 2009, 22:50

09 mei 2010, 13:13

Dikke waardes Deniz!!

Ik weet nog goed toen ik met je wagen reed, dat ging toen al goed vooruit! :D

We zouden is een sprintje moeten houden he :P
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7216
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

09 mei 2010, 13:30

mooi stuurke deniz toch goed dat je het gedaan hebt.. nieuw bekleden dat ding en dan komt het helemaal goed..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

09 mei 2010, 15:22

Idd lekker stuurtje..ik zou lekker het alcantara eerst oprijden...voelt echt lekker aan...daarna idd leer erop en heb je weer een nieuw stuurtje :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

11 mei 2010, 12:54

Thanks guys,

Gisteravond, met dank aan Walter en zijn prachtige cam. Klik voor groot!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is ie fotogeniek he :P 8)
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

11 mei 2010, 13:01

:icon_top:

Terug naar “Show your ride”