Batterij contactsleutel leeg?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

22 jun 2009, 13:57

ahah.

@Paul:

Ik leef met je mee hoor :D Succes!!!
Afbeelding

>) >) >) >)
Afbeelding
barten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 jun 2009, 19:35

Hoi allemaal , Omdat de sleutel na de auto zo'n 5 uur gebruikt te hebben nog steeds niet reageerde ben ik naar het garage bedrijf gegaan waar m'n mini in onderhoud is { geen dealer }. Die zeiden me dat waarschijlijk 'n nieuwe sleutel besteld moest worden en dat die ingeleerd moest worden zodat ie door de auto herkend werd, wat zij niet konden . Vandaag naar de dealer geweest waar de auto aan 'n diagnoseapparaat uitgelezen werd . Er werden geen fouten ondekt mar de sleutel deed 't wonderbaarlijk weer . De chef werkplaats vertelde dat 't diagnoseapparaat aangesloten was op 'n netwerk wat in verbinding staat met de centrale gegevensopslag bij BMW Munchen en de sleutel weer opnieuw geinitialiseerd heeft. Wat 'n geluk dat de sleutel niet vervangen hoefde te worden en de kosten bleken maar € 17,37 daar hadden ze me mooi mee ge matst
Laatst gewijzigd door barten op 30 jun 2009, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 jun 2009, 21:17

Nou Jos dat is een mazzeltje, snel betalen voordat ze zich bedenken :mrgreen:
Jurgen schreef:Dat is normaal nog iets anders hoor ida. Ik geloof dat het zo is dat als je sleutel 3 maand niet gebruikt gaat deze op non actief gaat. (Voor moest het zijn dat je hem verloren had). Ale zo is het toch bij toyota, ik veronderstel dat het bij de rest van de merken ook zo is, aangezien iedereen toch altijd alles van elkander kopieert :D
dat vind ik wel vreemd. Het principe van de reservesleutel is toch juist dat hij altijd in de kluis ligt totdat hij echt een keer nodig is als de andere sleutel weg is.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

29 jun 2009, 21:30

ja tenzij hij met een afstandbedienig is (die is voor als er twee rijders zijn bijvoorbeeld)
Anders kunnen ze in principe met elke sleutel "makkelijk" de auto terug vinden van wie die is. Gewoon op het knopje drukken en zien welke dat er open gaat. Dan tegen met enkel de sleutel moet je al elke auto apart gaan proberen.
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 14:02

Shit ik heb ook sleutelproblemen :shock: HELLUP.
Auto gaat wel open met sleutel, maar niet meer op slot met de sleutel :? .
De accu moet goed zijn, daar ik genoeg lange ritten gemaakt heb de afgelopen tijd.

Is de accu dood aan het gaan, omdat hij nu de auto wel open kan doen, maar niet meer op slot
of is er iets anders aan de hand??

Wie weet raad. Mijn reserve sleutel ligt nog bij mijn ouders, dus ik kan niet even testen hoe de reserve het doet :oops: .

Hoop dat jullie raad weten, want zonder alarm in amsterdam overnachten vind mijn mini ECHT niet leuk :evil:

Groeten,

PP

EDIT: Net direct na een lange rit kon ik hem welgeteld 1x op slot doen en daarna niet meer.
Open doen blijft gekgenoeg wel werken. Ik snap t niet meer...............
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 14:30

ik zou toch even bij de dealer binnenlopen, dan heb je direct antwoord. Zeker aangezien je niet zonder alarm wilt gaan parkeren..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 14:46

Tja morgen zijn ze natuurlijk dicht, dus dat wordt dan vrijdag pas. Als ze dan wel open zijn :? .
In the mean time, maar hopen dat de sleutel weer gaat leven of dat iedereen er van af kan blijven.

Verder nog mensen met ideeen??
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 15:32

Vandaag gaat niet meer lukken?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2010, 15:58

Melde het instrumentenpaneel dat er iets open staat als je aan het rijden bent?

De auto wil namelijk ook niet slot als deur, motorkap of achterklep niet goed sluit. Misschien is daar een schakelaartje kapot.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 16:05

Toen ik met de mini op BOTS stond deed mijn sleutel het ineens ook niet meer. Is dat wel het oude model dus met batterij, wordt niet geladen of iets dergelijks. Toevalligerwijs kapte de sleutel van MartinG er ook mee op hetzelfde moment op dezelfde meeting... later die dag op een andere locatie deed zowel mijn sleutel als die van martin het weer, erg vreemd... lokale storing o.i.d. :lol:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 17:16

@Mush, vandaag aan het werk tot 21:00, dus helaas........

@ berthil hier heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar ik heb alle deuren even flink dichtgesmeten en kreeg tijdens het rijden verder geen meldingen van openstaande achterklep oid. Ik neem aan dat de auto ook aangeeft als er verder wat openstaat??

@ Shag, dit heb ik idd wel eens vaker gehad, maar dan werken geen van de knoppen (open dus ook niet) en gaat het over zodra je ergens anders bent. Nu heb ik dit al op 3 plekken gehad, dus kunnen we dat ook uitsluiten.

Ik vermoed een zwakke batterij, waardoor hij net na het rijden het 1x opslot deed en daarna niet meer. Dat van berthil zou evt ook kunnen, maar dan werkt het schakelaartje soms wel en meestal niet. Dit zou het auto display moeten aangeven toch :? .

Ik las ergens in het boekje dat de sleutel accu meer stroom nodig heeft om de wagen op slot te doen oid :? .

Anyway, morgen ff de reservesleutel proberen en vrijdag ff stealeren denk ik.

In de tussentijd zij meer tips erg welkom. Alarm vnv aan scheelt weer nachtrust :wink:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

12 mei 2010, 18:50

Je kan de MINI toch handmatig op slot doen ? Of gaat het alarm er dan niet op?
MaVaEe
Koeien-teller

12 mei 2010, 19:11

Blont-007 schreef:Je kan de MINI toch handmatig op slot doen ? Of gaat het alarm er dan niet op?
Bij de meeste auto's niet. ;)
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2010, 21:51

nope geen alarm lampje dat knippert na opslot doen met sleutel. Gelukkig kon ik net na het rijden de auo 1x opslot doen.
Denk dus dat de accu nog maar heel weinig stroom opneemt en dus bijna dood is.

Morgen de reserve maar eens opsnorren.

Greetz
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2010, 22:29

Bij mijn R53 gaat het alarm wel aan als ik hem met de sleutel in de deur op slot doe.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”