ff voorstellen, JT_NL (of gewoon saai Jasper)+issue-tje

Stel je hier even voor.
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

ff voorstellen, JT_NL (of gewoon saai Jasper)+issue-tje

16 mei 2010, 15:19

Hi,

als eerste topic maar eerst even voorstellen.
Ik ben JT_NL (aka Jasper), 29, woonachtig in Nieuwegein en afgelopen vrijdag mijn eerste auto aangeschaft, een Mini Cooper Chili uit 2001. Na een hele hoop informatie ingewonnen te hebben via dit forum en een paar telefoontje met Spenki (waarvoor nogmaals grote dank!)`, meerdere proefritten gemaakt in tweedehands Mini's en uiteindelijk (toch via Marktplaats) afgelopen vrijdag mijn Mini Cooper aangeschaft.
Tijdens de uitgebreide proefrit vooral gefocussed op de de "standaard" issues die de eerste Mini Coopers zouden kunnen hebben (versnellingsbak, lekkend Panorama dak etc), maar daar helemaal niets van gemerkt....dus gekocht!

Met veel plezier de eerste rit gemaakt naar huis, om daar mijn vriendin verder te laten rijden voor een weekendje weg. Aangekomen in de parkeergarage van het hotel, zet zij de motor uit.....toen leek het erop alsof er een bad leeg liep en ja hoor zo goed als alle koelvloeistof lag onder de auto!! :shock: GVD! :evil: Lekker begin van het weekend, NOT! Maar deels mijn eigen fout, tijdens de proefrit helemaal niet vloeistoffen gecheckt. Om een lang verhaal kort te maken, koelvloeistof aangevuld toen de motor was afgekoeld, kranten onder de auto...de volgende dag geen verdere lekkage gezien. Voor de zekerheid ook ff het oliepeil gecheckt en die bleek onder het MIN-streepje te zitten, na die aangevuld te hebben en voorzichtig weer naar huis gereden te hebben...gelukkig geen verdere problemen gehad (alle vloeistof peilen nog identiek als na het aanvullen, geen verdere bugs). Voor de zekerheid deze week toch ff naar de dealer om te checken of het niet het bekende thermostaathuis-probleem is...better safe than sorry.
Ik zal nog ff een topic starten om te checken welke dealer ik het beste kan kiezen in omgeving Nieuwegein.

Maar vooralsnog, bedankt voor alle info en speciaal bedankje voor de info van Roy (aka Spenki)...als ik er straks een Aero-kit op ga knallen, zal dat zeker in Enschede gebeuren (maar eerst mijn vriendin te zien overtuigen).

Grtz Jasper
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2010, 15:40

Welkom!!

leuk joh, zo'n eerste auto... 8)

beetje jammer van dat probleempje, maar dat komt wel goed ;)

heel veel plezier ermee, en wie weet tot meets!!

Groet,

Mark
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 mei 2010, 15:46

Meets wil ik zeker gaan bezoeken, de Mini is nl. nog helemaal standaard en lijkt naar mijn mening nog te veel op 9 vd 10 Mini's, dus wil ff inspiratie op doen voor een paar subtiele tuning-zaakjes.
Maar eerst een fatsoenlijk audio-unit (de Apline iDA-X305S), nu zit er nog het standaard cassettedeck in. :s
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2010, 16:20

Welkom JT :)
MaVaEe
Koeien-teller

16 mei 2010, 17:15

Welkom Jasper!

Jammer van dat probleempje maar dat vergeet je snel weer als je in je MINI rijd! :mrgreen:
Wellicht zie ik je nog eens rijden aangezien ik regelmatig door Nieuwegein kom. 8)
Afbeelding
platsky
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 mei 2010, 17:32

lots of fun!!!!
GreyCooperS
Forum Junky

16 mei 2010, 17:35

Welkom Jasper..

Goed om te horen dat het forum zijn werk weer heeft gedaan :lol:

Tot meets!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2010, 19:44

Jasper,

Welkom bij de club en ............. :) :lol: :)

...............................veel rijplezier in je Cooper

(en ik hoop met nog veel probleemloze kilometers)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

16 mei 2010, 23:12

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D veel plezier hier en met de mini en miss tot meets

Greetz BigD

ps blijf je vloeistoffen wel checken maar ze verbruiken wel wat olie :lol:
the F56 story of Brenda
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2010, 23:15

Hoi Jasper,

Welkom hier,en veel rijplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 mei 2010, 23:24

Thx allen, heeft een van jullie misschien ook nog tips voor mijn andere vragen, zie: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 054#426054 (daar gaat het nog niet zo snel met de replies...excuses, ik ben niet heel geduldig).
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2010, 10:20

Welkom Jasper! Jammer van de problemen met je MINI, maar dat komt vast weer goed.

Ik heb zelf geen ervaring met dealers in de buurt van Nieuwegein. Ik ben wel heel tevreden over mijn eigen dealer hier in Amstelveen (Van Poelgeest), maar dat is wellicht niet zo handig voor je.

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
DrAtomic
Be Mini
Be Mini

17 mei 2010, 12:51

Welkom JT, kies in ieder geval niet voor Maaral en ook ik kan van Poelgeest aanraden (Heemstede weliswaar) of gewoon poep aan de dealers en de mannen van Beek inzetten.

Ennie dat inspiratie op doen tijdens meets... Weet waar je aan begint... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 17 mei 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 mei 2010, 18:29

Welkom hier, en misschien zie ik je wel eens rijden, woon zelf in Houten en regelmatig in Nieuwegein te vinden!.
Moet je maar even zwaaien haha, want naar elke standaard grijze mini zwaaien wordt me wat te veel.

En over het dealer verhaal, kan ik helaas ook niets over zeggen, de dichts bijzijnde is Ekris Mini (Proostwetering 51 3543 AC Utrecht)
Hier nog niet geweest aangezien ik nog geen problemen heb gehad en anders ga ik gewoon naar Beek Auto Racing ;) ( die doet ook goede grote en kleine beurten)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2010, 18:32

Welkom hier op het forum en veel plezier hier. Wellicht een keer tot meets :D

Terug naar “Who are U?”