jbcola schreef:Hij kan het niet laten hé![]()
![]()
Dikke foto's Geo
GeoBem007's DS Cooper D @ MU p.104
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!

Bericht
Work In Progress..
Wou nog een laagje spuiten, maar mijn bus is blijkbaar leeg
Zien of ik een nieuwe kan gaan halen.. 
Op de bus staat dat de lak best kan harden na het drogen in een oven aan 160° maar dat lijkt mij veel te warm voor het plastic?
PS: begin met goede moed aan deze klus.. Als je het ooit doet
En ook een nieuw modje onderweg van Duitsland, nothing big. Ben wel nieuwsgierig.

Xenon in stukjes..

Wou nog een laagje spuiten, maar mijn bus is blijkbaar leeg
Op de bus staat dat de lak best kan harden na het drogen in een oven aan 160° maar dat lijkt mij veel te warm voor het plastic?
PS: begin met goede moed aan deze klus.. Als je het ooit doet
En ook een nieuw modje onderweg van Duitsland, nothing big. Ben wel nieuwsgierig.

Xenon in stukjes..

- maus105
- Bonkey
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!

Bericht

1. Koplampen demonteren
2. Alle kapjes (2) demonteren (xenon & pinker)
3. Koplampwassers demonteren
4. Ijzeren clipjes demonteren (2 stuks)
5. Met heatgun de randen verhitten zodat de lijm wat lost
6. Met een soort spateltje (ik heb een plastieken gebruikt) om te delen wat van elkaar los te trekken
7. Genoeg kracht en genoeg warmte, vanaf het ergens los komt (volledig) ergens, kan je gemakkelijk verder open trekken
8. Aan het glas hangt het grootste stuk chrome, dit kan je gemakkelijk losvijzen
Moeilijker is de ring.
1. Een van de vijzen (rechtsboven als je door het 'xenongat' kijkt) losmaken waar het geheel aan vasthangt
Hierdoor kan je de rest vrij bewegen en de nodige overige vijs losmaken
2. Als je goed kijkt hangt de ring (en de bijhorende plastieke opvulling voor de openingen) gewoon vast met twee klipjes aan het volledige xenon-gedeelte. Met een kleine platte schroevendraaier kan je dit losklikken.
3. Het plastiek hangt vast met een torx. Dit losmaken en dan het prutswerk beginnen om het geheel los te krijgen.
Voila. Klaar. Na bijna 4u voor beide koplampen..
Maus & Rag: Ik kijk er ook naar uit. Ben benieuwd naar de kleur tov Dark Silver.
Heb daaraan gedacht. Nog meer toen ik zag dat de ring een apart gedeelte was. Maar ik heb voor de zekerheid hittebestendige verf gebruikt en had maar 1 bus gekocht. Denk dan ook aan evt resell-value en als er dan wit inzit is het een pak beperkterFred schreef:Ik dacht dat je de ringen wit zou doen? Ben iig erg benieuwd naar het resultaat
Wees maar zeker:JunkyXL schreef:mooi kleurtje en mooi gesproten zo te zien!
lekker klusje, of niet dan .!
1. Koplampen demonteren
2. Alle kapjes (2) demonteren (xenon & pinker)
3. Koplampwassers demonteren
4. Ijzeren clipjes demonteren (2 stuks)
5. Met heatgun de randen verhitten zodat de lijm wat lost
6. Met een soort spateltje (ik heb een plastieken gebruikt) om te delen wat van elkaar los te trekken
7. Genoeg kracht en genoeg warmte, vanaf het ergens los komt (volledig) ergens, kan je gemakkelijk verder open trekken
8. Aan het glas hangt het grootste stuk chrome, dit kan je gemakkelijk losvijzen
Moeilijker is de ring.
1. Een van de vijzen (rechtsboven als je door het 'xenongat' kijkt) losmaken waar het geheel aan vasthangt
Hierdoor kan je de rest vrij bewegen en de nodige overige vijs losmaken
2. Als je goed kijkt hangt de ring (en de bijhorende plastieke opvulling voor de openingen) gewoon vast met twee klipjes aan het volledige xenon-gedeelte. Met een kleine platte schroevendraaier kan je dit losklikken.
3. Het plastiek hangt vast met een torx. Dit losmaken en dan het prutswerk beginnen om het geheel los te krijgen.
Voila. Klaar. Na bijna 4u voor beide koplampen..
Maus & Rag: Ik kijk er ook naar uit. Ben benieuwd naar de kleur tov Dark Silver.
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:

Bericht
wow! dat wordt dik!
succes!
succes!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- maus105
- Bonkey
Onze sponsors