
Saphira; ingesneeuw p36
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- DrAtomic
- Be Mini
- Locatie: Haarlem
Bericht
En vandaag met Ossie buiten wezen spelen....
Dat was hij Zeker! Tot een uur of half twee vannacht lekker over de A9 geblazen en tunnels gepakt (filmpje komt).GreyCooperS schreef:Zou Daaf nog steeds aan het toeren zijn?
En vandaag met Ossie buiten wezen spelen....

Het scheelde heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig... Met 3 KM bereik het pompstation in gereden LOL.MartinG schreef:Misschien staat hij aan de kant van de weg zonder benzine
Laatst gewijzigd door DrAtomic op 22 mei 2010, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- DrAtomic
- Be Mini
- Locatie: Haarlem
Bericht
Zoooooo es ff een dagje terug...
Vrijdagmiddag rond een uur of half drie de brullende draak opgehaald....
Helemaal klaar is hij nog niet (of ze eigenlijk heh), de airdiverter, oliekoeler + thermostaat en sidemarkers zitten er nog niet op. De beek software is wel geladen maar niet verder afgesteld en ze is nog niet op de bank geweest. 1 juni gaat ze terug.
Overigens bleek hij al MTH gechipped te zijn....
De K&N filter die erin hoorde te zitten bleek er niet in te zitten...
Zeer gretig de snelweg opdraaiend... *PATS* file... Het eerste uur in haar eerste versnelling doorgebracht en de geweldige afstand van 4 KM afgelegd... lol
Tijdens het file rijden direct de eerste issue gevonden; het stuur trilt echt als een bezetene in zijn vrij als hij stationair draait. Zowel gekoppeld als ontkoppeld. Op een gegeven moment zo erg dat ik bang was dat mijn airbag er uit zou klappen (dat kan blijkbaar helemaal niet maar goed zo erg dus). Vreemde is dat ik inmiddels weet dat hij het met een koude motor niet doet en als de boel goed warm is wel. Lijkt haast wel of de demping van de motor nu zo goed is dat de trillingen zich een uitweg zoeken via de stuurbekrachtingspomp. Ennieweg komt vast allemaal goed als de boel straks goed afgesteld wordt.
Van 60 naar 80 in zijn drie... Bweeeeeeeooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep... De knetter... It wasnt me, it wasnt me... Wat een herrie lol.
Uiteindelijk pas het stukje voor de A4 even kunnen blazen... Sodejuuuuuuuuu, binnen no time op 190... oeps... lol... Hij hoeft niet opnieuw ingereden te worden zei Klaas omdat de zuigers al ingereden zijn, dus toeren draaien zullen we. De knetter wat een bak geluid produceert hij. Om kwart over vijf was ik dan uiteindelijk terug in Haarlem om nog ff een stukje te werken.
Na het werk samen met een vriend van me gaan blazen op de A9 tot half twee 's-nachts, lekker door alle tunnels en weer terug en nog een keer... 200 in zijn 5... Powerrrrrrrrrrrrrr. Lol, plezier en een hele hoop pret. En die wegligging goddelijk (moet wel iets omhoog want schraapte al heel even de snelweg bij een bobbel). Echt de grens opzoeken qua bochtenligging moet ik nog doen (maar hij lijkt idd een vrij aardige balans tussen onder en overstuur te hebben, waarbij je soms het 1 hebt en soms de ander). Ben erg benieuwd hoe hard hij kan maar dat moet wachten op Duitsland.
In de wat lagere toeren verliest hij soms zijn power of vlakt af terwijl je nog wel gas voert, dit is er vast uit te halen met de bank sessie en fijn afstelling die nog moet komen. Ook moet het klepje uit de lucht filter denk ik, kan ook zijn dat hij soms niet genoeg lucht kan trekken, want hiervoor beschreven gedrag doet hij alleen onder de 4000 toeren lijkt het (althans dan merk je het het meest).
Wat ook opvalt is dat het praktisch onmogelijk is om hem flink te laten roffelen (gas diep, flink in de toeren en dan bliksemsnel je voet eraf halen), heel zachtjes hoor je hem een piep klein beetje pruttelen, maar soms ook helemaal niet.
Overigens zit het JCW logo op de plek waar hij hoort ten opzichte van het Cooper S logo (zo is de plaatsing ook beschreven dacht ik), echter tot mijn stomme verbazing zit het S logo zelf helemaal fout. Dat was me nooit eerder opgevallen. Ik heb de klep opnieuw laten spuiten en ze hebben het logo dus verkeerd teruggezet (zie schade door laten verwijderen reclame door dealer ergens een hoop pagina's terug).
Vandaag lekker gaan buiten spelen met Ossie (Jelle toch niet naar wormerveer geweest?), wassen, foto's geschoten, beetje gekeet en achteraf weggetje onveilig gemaakt.... fun fun fun...
Foto's en filmpjes zijn er maar heb ze geen van alleen zelf, dus nog even geduld (Ossie moet eerst de bio industrie sponsoren en tunnel filmpjes komen maandag denk ik)!
Wat een feest wat een feest! Bweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeooooop!!!!
Daaf
Vrijdagmiddag rond een uur of half drie de brullende draak opgehaald....
Helemaal klaar is hij nog niet (of ze eigenlijk heh), de airdiverter, oliekoeler + thermostaat en sidemarkers zitten er nog niet op. De beek software is wel geladen maar niet verder afgesteld en ze is nog niet op de bank geweest. 1 juni gaat ze terug.
Overigens bleek hij al MTH gechipped te zijn....


Zeer gretig de snelweg opdraaiend... *PATS* file... Het eerste uur in haar eerste versnelling doorgebracht en de geweldige afstand van 4 KM afgelegd... lol
Tijdens het file rijden direct de eerste issue gevonden; het stuur trilt echt als een bezetene in zijn vrij als hij stationair draait. Zowel gekoppeld als ontkoppeld. Op een gegeven moment zo erg dat ik bang was dat mijn airbag er uit zou klappen (dat kan blijkbaar helemaal niet maar goed zo erg dus). Vreemde is dat ik inmiddels weet dat hij het met een koude motor niet doet en als de boel goed warm is wel. Lijkt haast wel of de demping van de motor nu zo goed is dat de trillingen zich een uitweg zoeken via de stuurbekrachtingspomp. Ennieweg komt vast allemaal goed als de boel straks goed afgesteld wordt.
Van 60 naar 80 in zijn drie... Bweeeeeeeooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep... De knetter... It wasnt me, it wasnt me... Wat een herrie lol.
Uiteindelijk pas het stukje voor de A4 even kunnen blazen... Sodejuuuuuuuuu, binnen no time op 190... oeps... lol... Hij hoeft niet opnieuw ingereden te worden zei Klaas omdat de zuigers al ingereden zijn, dus toeren draaien zullen we. De knetter wat een bak geluid produceert hij. Om kwart over vijf was ik dan uiteindelijk terug in Haarlem om nog ff een stukje te werken.
Na het werk samen met een vriend van me gaan blazen op de A9 tot half twee 's-nachts, lekker door alle tunnels en weer terug en nog een keer... 200 in zijn 5... Powerrrrrrrrrrrrrr. Lol, plezier en een hele hoop pret. En die wegligging goddelijk (moet wel iets omhoog want schraapte al heel even de snelweg bij een bobbel). Echt de grens opzoeken qua bochtenligging moet ik nog doen (maar hij lijkt idd een vrij aardige balans tussen onder en overstuur te hebben, waarbij je soms het 1 hebt en soms de ander). Ben erg benieuwd hoe hard hij kan maar dat moet wachten op Duitsland.
In de wat lagere toeren verliest hij soms zijn power of vlakt af terwijl je nog wel gas voert, dit is er vast uit te halen met de bank sessie en fijn afstelling die nog moet komen. Ook moet het klepje uit de lucht filter denk ik, kan ook zijn dat hij soms niet genoeg lucht kan trekken, want hiervoor beschreven gedrag doet hij alleen onder de 4000 toeren lijkt het (althans dan merk je het het meest).
Wat ook opvalt is dat het praktisch onmogelijk is om hem flink te laten roffelen (gas diep, flink in de toeren en dan bliksemsnel je voet eraf halen), heel zachtjes hoor je hem een piep klein beetje pruttelen, maar soms ook helemaal niet.
Overigens zit het JCW logo op de plek waar hij hoort ten opzichte van het Cooper S logo (zo is de plaatsing ook beschreven dacht ik), echter tot mijn stomme verbazing zit het S logo zelf helemaal fout. Dat was me nooit eerder opgevallen. Ik heb de klep opnieuw laten spuiten en ze hebben het logo dus verkeerd teruggezet (zie schade door laten verwijderen reclame door dealer ergens een hoop pagina's terug).
Vandaag lekker gaan buiten spelen met Ossie (Jelle toch niet naar wormerveer geweest?), wassen, foto's geschoten, beetje gekeet en achteraf weggetje onveilig gemaakt.... fun fun fun...

Foto's en filmpjes zijn er maar heb ze geen van alleen zelf, dus nog even geduld (Ossie moet eerst de bio industrie sponsoren en tunnel filmpjes komen maandag denk ik)!
Wat een feest wat een feest! Bweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeooooop!!!!
Daaf
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hengelo
Bericht
klinkt super man!!! dat je de roffel niet hebt is jammer, is echt fun... ook niet als je in de 4 of 5 vol gas ineens t gas loslaat of koppeling intrapt?
ik kon idd helaas niet vandaag, maar dat komt binnenkort vast goed!!
heerlijk he die power, lekker knallen!! mooi dat je er helemaal blij mee bent! nog een beetje fine tunen en koelertje monteren en dan genieten!!!
Jelle
ik kon idd helaas niet vandaag, maar dat komt binnenkort vast goed!!
heerlijk he die power, lekker knallen!! mooi dat je er helemaal blij mee bent! nog een beetje fine tunen en koelertje monteren en dan genieten!!!
Jelle
- DrAtomic
- Be Mini
- Locatie: Haarlem
Bericht
Nee, amper, wel iets natuurlijk. Uiteindelijk komt zo'n roffel door onverbrande bezine in je uitlaat dus misschien is het wel een heel goed teken dat hij het niet heeft of komt het met verloop van tijd als hij wat meer meters gemaakt heeft.JunkyXL schreef:klinkt super man!!! dat je de roffel niet hebt is jammer, is echt fun... ook niet als je in de 4 of 5 vol gas ineens t gas loslaat of koppeling intrapt?
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hengelo
Bericht
ik heb geen idee, maar je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben
ik heb nu "alleen" de supersprint uitlaat, de cat, pre cat en spruit zijn nog standaard. ik ben best benieuwd hoe dat strax is als hij zijn pre-cat, 200cpi cat en 4/2/1 spruit doet
maarrehhhh, die jcw luchtbak met klep, haalt die de lucht, net als de M7, ook weg buiten het motorcompartiment dan?
ik heb nu "alleen" de supersprint uitlaat, de cat, pre cat en spruit zijn nog standaard. ik ben best benieuwd hoe dat strax is als hij zijn pre-cat, 200cpi cat en 4/2/1 spruit doet

maarrehhhh, die jcw luchtbak met klep, haalt die de lucht, net als de M7, ook weg buiten het motorcompartiment dan?
Onze sponsors