Tommy's PW Cooper D

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2010, 15:28

Ook alles gelezen, wat een verhaal... te belachelijk voor woorden. Juridisch gezien -in elk geval in NL- voldoet je mini simpelweg niet aan wat je ervan mag verwachten kwa kwaliteit en is het dus een non-conform product waar kort door de bocht de verkoper of de fabrikant (hangt af van aantal zaken) gewoon 100% voor aansprakelijk is. Mocht het zover komen dat je juridische stappen neemt, wordt het flink in de buidel tasten maar ik zie niet in waarom je deze kwestie zou verliezen. m.a.w, het is een gok maar je hebt grote kans dat aan het eind van de rit die garage of BMW/Mini voor jouw gerechtskosten op zal draaien.
GreyCooperS
Forum Junky

20 apr 2010, 15:31

Als ze half zo veel geld zouden steken in klantenservice en binding als dat ze mooie woorden in een nutteloze mail stoppen zou BMW nederland een eind komen :?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Shadow_Breaker
GPc-0001

20 apr 2010, 15:47

heykes,

sorry dit te horen.

Michel Van Hees
After Sales Manager (V1-BE-M-3)
Lodderstraat 16 - 2880 Bornem - Belgium
Tel: + 32 3 890 50 82
Fax: + 32 3 890 50 90
Mobile: + 32 496 26 30 42
Email: [email protected]

contacteer hem eens hierover. dit gaat iedereen over de kop. en zit je bij de hoogst bevoegde persoon die hierover kan beslissen.
je kan hem best bellen op zijn mobiel.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mei 2010, 09:18

Ondertussen nogmaals al mijn argumenten aangehaald, die factuur willen ze niet laten vallen.
Ik contacteer bovenstaande persoon eens vandaag. Als die geen uitkomst biedt, dan ga ik naar een advocaat. Ik betaal nog liever 600 euro voor een advocaat dan aan die criminele dealer.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2010, 09:48

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... :|

ik hoop het beste voor je!!

Succes ermee
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2010, 09:58

Ik had al gehoord dat de service bij Dejonckheere alles behalve is, ze maken mooie offertes op, maar voor de rest kunnen ze niet bieden wat je verwacht van een bmw-dealer...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mei 2010, 11:09

Het is echt schrijnend, en het is ook geen alleenstaand geval. hbuyck hier op het forum heeft net hetzelfde meegemaakt, krassen op de interieurpanelen, nu een nieuwe voorruit die helemaal scheef gemonteerd zit, noem maar op.
Bij hem werd het uiteindelijk wel opgelost na contact met het customer relations team in Bornem. Bij mij doen ze daar nu ook alsof hun neus bloedt.

Ik wacht de reactie van bovenstaande aftersales manager af.

In Roeselare zien ze mij nooit nog een mini of bmw kopen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2010, 11:19

Ik ga bij monserez, voorlopig tevreden van, maar heb ook nog geen echte problemen gehad ofzo, dus veel kan ik er nog niet over zeggen.

Ze hebben mijn vorige mini wel in orde gezet voor de verkoop, en daar was niets op aan te merken iig...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mei 2010, 14:42

Net een berichtje ontvangen van de after sales manager:

Dank voor uw mail waarin u verschillende elementen in het gebruik van uw wagen en de diensten geleverd door uw MINI partner vermeldt.

Ik werd reeds door de collega's van customer relations geïnformeerd aangaande de verschillende topics.

Zoals u eerder gemeld is, is het voor ons onmogelijk om objectief te beoordelen of eventuele schade zoals krassen al dan niet voor het binnenbrengen van de wagen op een voertuig aanwezig zijn.

Zulke klachten dienen effectief rechtstreeks met de verdeler te worden opgenomen.
Ik dien de info die u hierover reeds van onze diensten ontving dan ook te bevestigen.

Met betrekking tot de zaken die gedekt worden door de extra warranty, dus na het verlopen van de normale waarborgperiode vindt u in bijlage de informatie hierover.

De brochure hiervoor kan u ook via uw MINI partner opvragen.

We hopen u hiermede ons standpunt te hebben verduidelijkt.

Met vriendelijke groeten,

MINI Belux

Voor het eerst heb ik ook eens die garantievoorwaarden van de extra garantie ontvangen: Dank voor uw mail waarin u verschillend ... wnload pdf
Op de bestelbon, factuur, algemene voorwaarden, ... Op alle officiële bindende documenten wordt hier niet naar verwezen, ook niet naar de naam van deze garantie. In principe gelden dus gewoon de normale voorwaarden.

Nu los daarvan, de factuur in kwestie gaat over herstellingen van problemen die tijdens de 2 jaar zijn gemeld, dus de fabrieksgarantie is daarop van toepassing.

Ik heb nu nogmaals geantwoord met deze argumentatie, als men die factuur nu nog niet laat vallen, dan wordt het een advocaat. Het is overduidelijk, hoe men het ook draait of keert dat die factuur niet voor mijn rekening is.

Dat men niets aan die krassen wil/kan doen, dat vind ik ook absurd, maar ik vrees dat daar nog weinig aan te doen valt. Uiteindelijk zijn er geen echte bewijzen dat zij die schade aangericht hebben. Ik zal het ook aan de advocaat voorleggen en horen wat die denkt.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2010, 15:26

Ik lees je verhaal nu pas. ongelofelijk welke gelijkenissen het heeft met mijn huidige dealer kwestie (Jorssen Schoten BE)

Ik krijg kriebels als ik lees hoe BELUX en meerbepaald Michel VH zich er weer zo makkelijk van af maakt.
Om deze reden alleen al twijfel ik of de komende wagen nog een MINI gaat zijn. het is een fantastische auto, maar de houding van verschillende dealers is schrijnend.

ik denk dat het probleem vooral is, dat het in hoofdzaak een BMW garage is. 80+% van de bmw's zijn leasing. deze mensen geven er weinig tot niets om want de wagen is toch niet echt van hun en hij gaat toch om de zoveel tijd terug weg.
Als je dan als auto (lees MINI) liefhebber bij zulke ingestelde dealer komt kom je dus eigenlijk met totaal andere verwachtingen dan 80% van hun clienteel.

(althans, zo denk ik er over)

succes met de verdere afhandeling, en ik vind die advocaat zeker een goed idee als je het kan bekostigen.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mei 2010, 15:46

Een eerste stap zijn we al vooruit!

Beste heer Messelis,

Dank voor uw antwoord.

Aangaande de fabrieksgarantie is het belangrijk te weten dat deze geen schade dekt die door personen, wie het dan ook moge zijn, aan elementen wordt aangebracht; een kras op een dashbord is derhalve geen reden om een dashboard in waarborg te vervangen. Zoals eerder gemeld kunnen we geen positie nemen in de discussie wanneer deze kras is aangebracht.

Betreffende de waterinkom in de mistlamp kunnen we uw redenering volgen: in zoverre de mistlamp niet is beschadigd door een externe oorzaak (bijvoorbeeld steeninslag) willen we deze commercieel ten onze laste nemen. Ter info worden daarom ook de collega's van de etn. Dejonckheere in copie van dit antwoord gezet.

MINI Belux

Michel Van Hees

Het mistlicht is opgelost! nu nog het dashboard, waar ik zwart op wit het volgende van garage dejonckheere heb ontvangen:

Wat betreft de vervanging van het dashbord, dit was effectief nodig om een resonantie op te lossen, spijtig genoeg is onze claim gedeeltelijk afgewezen en neemt de constructeur dit niet op in de verlengde waarborg, enkel de werkuren werden ten laste genomen.

Probleem gemeld binnen de garantieperiode. Zo klaar als helder water!
Heb het maar direct in reply aangehaald.

Wat je zegt snans, helemaal mee eens! Maar ik had toch een betere klantenservice verwacht van een merk als BMW/MINI. Goedkope wagens zijn het in ieder geval niet.
Dat het allemaal erg spijtig is, dat is een feit.

benieuwd naar het dashboard nu.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mei 2010, 17:39

Ondertussen van Dhr. Van Hees:

Beste heer Messelis,

Na contactname met verschillende partijen bevestigen we ons standpunt van eerder:

Het dasbord diende niet vervangen te worden ter opheffing van het geluid, maar wel geïsoleerd, wat gebeurd is.
De mistlamp daarentegen wordt in commerciële tussenkomst genomen.

Blijkt dus dat ik niet eens correcte informatie krijg van garage Dejonckheere.
Maar het maakt het niet minder hard. Mijn antwoord spreekt voor zich:

Kan iemand mij dan duidelijk maken waarom ikzelf dan de kosten van dit dashboard moet dragen als er blijkbaar geen reden tot vervanging was? Want ik kom er niet meer uit.

Als er wel reden tot vervanging was: de schade op een plaats die in gemonteerde toestand voor mij onbereikbaar is en dus enkel en alleen kan veroorzaakt zijn bij de uitgevoerde werken. De foto's en onder meer werkplaatschef Yves Dewil kunnen getuigen dat deze plaats onbereikbaar is in gemonteerde toestand.
Waarom moet ik dan in dit geval voor deze kosten opdraaien?

Wat het ook moge zijn, er komen mij in ieder geval geen kosten ten laste, toch?
Dat er geen correcte informatie werd meegedeeld laten we dan nog voor wat het is.

Vriendelijke groeten,
Tommy Messelis
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2010, 18:12

Jij moet dat normaal niet betalen, nee.
Hun fout dat ze het dash dan toch vervangen hebben terwijl ze het enkel moesten isoleren..

Ik ben percies héél blij dat ik familie ben van mijn MINI-verkoper en we dus wel wat klaar kunnen spelen, want ik heb geen klagen van service..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 mei 2010, 19:11

Gestolen!

-> zal straks even het verhaal doen, ik moet nog even bekomen. Maar uitkijken naar een witte Mini Cooper D XYS-884, met checkered flag spiegel (zoals op de vele foto's in dit topic)
Misterman
Be Mini
Be Mini

22 mei 2010, 19:27

wow... hou t scherp in de gaten man! Snap dat je even zit te shacken... nu hopen dat het niet een grap is van de grote beurt of zo iets...

Terug naar “Show your ride”