Erg druk zoals verwacht maar met zo'n jaarkaart gaat het zeer relaxed via Breitscheid.
Onverwacht kwam ik daar Ton en Tony met een vriend tegen. Dus eerst maar eens Tony 3 ronden meegenomen waarvan de eerste een opwarm rondje. Daarna de vriend enkele rondjes en in het tweede snelle was ik lekker achter die Blauwe R56 van MINI S 255 aan het aanjagen, ik kon hem zelf inhalen Kesselschen omhoog (ik zat er al naast) maar ik heb ingehouden want er kwam verkeer verderop. Dat was maar goed ook want net voor een bocht die je met 160 neemt ineens alle remdruk weg. Die bocht heet Mutkurve (bocht waarvoor je moed moet hebben) en die had ik opeens hard nodig. Elek keer als ik probeerde te remmen kwam er een dikke rookwolk rechtsachter.
Heel rustig naar de parkeerplaats gereden en remmen met de handrem en daar bleek dat de leiding rechtsvoor doorgesleten was. Ik denk dat die een tik heeft gehad van door het gras rijden en vandaag is losgeschoten uit zijn rubber met de lekkage als gevolg.
In de omgeving van Breitscheid vervolgens geprobeerd om de auto gerepareerd te krijgen maar toen toch besloten om héél rustig over de snelweg naar huis te rijden waarbij Ton en Tony mij in de TT in het eerste stuk hebben vergezeld en hun vriend in een Opel Speedster. Ze zijn vast nog nooit zo rustig van de Ring naar huis gereden
Ik heb er al een nieuwe remleiding op want ik had er nog één liggen van Goodridge. Morgen maar eens nieuwe 5.1 vloeistof kopen en een remmenontluchter en dan ga ik meteen alle remvloeistof vervangen.
Vandaag met de TT, in gezelschap van een Opel Speedster, naar de Nurburgring geweest.
De bedoeling was eigenlijk een rondje Eifel met een kort bezoekje aan de Nurburgring om daar Berthil hallo te zeggen.
Maar uiteindelijk is het een hele dag alleen maar Nurburgring geworden zo geweldig was de sfeer én de auto's vandaag...de Scuderia's reden afenaan....over de R8 Speedster en veel ander exotisch spul maar te zwijgenl.
En als hoogtepunt....3 1/2 rondje in de Blauwe met Berthil uiteraard aan 't stuur....wat een ervaring om op racesnelheid door een druk veld te slaommen. Heb diverse filmpjes met mijn Iphone gemaakt, hier alvast een poging om er ééntje te plaatsen
Laatst gewijzigd door Miniboard op 25 mei 2010, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Ik heb alleen de helm op als ik vol kan gaan in mijn eentje.
Als ik passagiers mee heb ga ik niet vol al ging het wel vlot vandaag
Ik rij dan ook zeer behoudend met inhalen, geen onnodig risico.
Hierbij nog een filmje van berthil en zijn co-piloot (Bas).
Jammer dat de remdruk net weg viel tijdens het inhalen van die blauwe R56. echt genieten zo'n dagje aan de ring, ook al ging mijn proefrit in die Ferrari 430 Scuderia niet door
@Jbcola nog bedankt voor de uitnodiging van dat super gaaf feest, die verrassing met die speedboot had ik echt niet willen missen! Echt gaaf om met 350pk, 80km/uur over het water te scheren.
Het weekeinde was inderdaad weer super .
tommy cooper schreef:
@Jbcola nog bedankt voor de uitnodiging van dat super gaaf feest, die verrassing met die speedboot had ik echt niet willen missen! Echt gaaf om met 350pk, 80km/uur over het water te scheren.
Het weekeinde was inderdaad weer super .
Fotootje van gisteren van de onderaan wat vreemd gespoten Aero bumper.
Dat terwijl deze bij de dealer aangesloten schadebedrijf mij had verteld dat ze wel wisten hoe een aero bumper gespoten moest worden.
Binnenkort maar even proberen recht te zetten samen met het witte bovenstukje van de achterklep.
Let ook even op de plaatsing van het nummerbord i.v.m. de koeling