Feddomw - zoekt Mini.....

Stel je hier even voor.
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Feddomw - zoekt Mini.....

26 mei 2010, 16:03

Via een MyReview op Autoweek hier terecht gekomen. Raar maar waar.

Wij zijn in de markt voor een Mini, en zoals bij mijn vorige Alfa's, BMW's, en VW's, sluit ik me altijd aan bij de club van de betreffende auto, mits die actief is en toegevoegde waarde heeft. Bij deze.

Daarbij komt dat je veel over een auto te weten kan komen VOOR aanschaf door naar club-forums goed te lezen, en soms staat er ook wel wat leuks te koop. Ook dat is hier mogelijk.

Op het moment van schrijven zoeken wij een R50 of R53 voor "erbij". Onze grote BMW 540 Touring is net verkocht, die was een beetje too much naast de Toyota Landcruiser 100. Ik heb geen zin om verder de kas van de belastingdienst te spekken in de vorm van MRB. Jammer, want de BMW was een topauto! Zo worden ze gewoon echt niet meer gemaakt.

Vertel mij wat je rijdt en ik vertel je wie je bent:

Vorige auto's in chronologische volgorde sinds mijn 18e
- Golf II, ik denk een 1.6. Total Loss gereden. Houten golf-bal als pookknop, die mis ik nog steeds.
- Renault 5 "parisienne". Ideale studentikoze Fransman.
- Polo 1.6 (saai, starten, lopen)
- Alfa 156 SW 2.0 door Squadra getuned. Heel fijne en (verrassend genoeg) foutloze auto, echter ik had beter de 2.5 V6 kunnen nemen. Had slechts een 5bak en ik maakte veel snelwegkilometers en werd gek van de hoge toeren maken.
- Smart fortwo Brabus. Binnen een maand terug gegeven, want dealer bleek geen APK te hebben uitgevoerd, en geen beurt. In de herkansing flikte ze PRECIES hetzelfde geintje. Hoe is het mogelijk!? Dat kon natuurlijk niet door de beugel, onder dreiging van rechtzaak teruggegeven.
- Golf IV V5 4Motion; extreem gretige 4WD 5-cilinder. Bleek een miskoop, stond erg vaak stil (gelukkig wel garantie) en het vertrouwen was verdwenen.
- BMW 330XI Touring (E46); TOPAUTO. Deze mis ik nog wel eens, zou ik nu zo weer willen hebben.
- Audi A4 Avant Quattro 2.5 V6 TDI: TOPAUTO OOK! Import uit CH, auto was van een bekende en stond ongebruikt in zijn chalet.
- Audi A4 Avant Quattro 3.0 V6 TDI: saai, maar wat een fijne reisauto
- Golf V GTI (DSG): kon ik zeer goedkoop krijgen
- BMW 540 Touring (E39); is net verkocht. Wat een heerlijke V8 en wat een kwaliteit. Foutloze auto met alle opties zoals STUURverwarming
- Toyota Landcruiser 100 4.7 V8 Exec. 7-zitter. Stil, veilig, niet kapot te krijgen. OK, hij zuipt (1 op 5 rijden!), maar als gezinsauto wil ik nooit meer anders.....
Laatst gewijzigd door feddomw op 26 mei 2010, 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2010, 16:22

Welkom :)(!

Mooie autohistorie heb je 8)! Zo'n E39 540i lijkt me ook een heerlijke auto.

Heb je hier op het forum al gekeken bij de MINI's die te koop aangeboden worden? Daar staan een paar erg fraaie R50's en R53's tussen. Afhankelijk van het budget kan je ook kijken naar MINI's bij een dealer met 2 jaar Next-garantie (zijn maximaal 5 jaar oud, dus ook late R50/53's zitten hierbij). Keuze genoeg in ieder geval. Succes met de zoektocht!
Afbeelding
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mei 2010, 16:30

Dank. Ik heb al contact gehad met enkele clubleden waarvan een R50/R53 te koop staat.

Ik heb gekeken bij de dealers, maar ik vind de prijzen daar altijd erg hoog. En ik bedoel echt erg hoog. En in mijn ervaring zijn de dealers gewoon slecht op de hoogte van wat er speelt bij bepaalde auto's. Het klinkt heel stom, maar vaak is de dealer er voor mensen die te lui zijn om zelf iets uit te zoeken en alleen maar betalen voor "de zekerheid".

Ik heb nou eenmaal ervaring met merkdealers die onder de garantievoorwaarden uit proberen te komen, dus die "zekerheid" is ver te zoeken. Daarbij komt dat bij bijvoorbeeld Pon, de VW-dealer koopt eenmalig voor iets van €300 de garantie af, als de auto binnen de voorwaarden valt qua leeftijd/km-stand. Dat is gewoon een kosten/baten analyse op basis van statistieken qua betrouwbaarheid.

Daarbij komt: garantie of niet, als er iets mis gaat is dat altijd gezeik. En of de auto op een oplegger naar de dichtsbijzinde dealer gaat of naar een garage van mijn keuze, tsja, dan weet ik het wel. Lid zijn van de ANWB is niet zo duur vind ik. :wink:

En ja, een E39 is een waanzinnige auto. Nog steeds een der beste ooit gemaakt denk ik. Autohan.nl heeft hele mooie altijd in de verkoop als je de sprong een keer wil nemen.
JorisD
Be Mini
Be Mini

26 mei 2010, 16:33

Dit noem ik een leuke introductie:) succes met kiezen!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2010, 17:14

Welkom bij de Club!!!

leuke auto historie heb je 8)

succes met zoeken!!

Groet,

Mark
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mei 2010, 17:19

Ik mag nog niet zelf een topic starten, misschien wil een van jullie het doen: er staat een R53 te koop bij Milano voor geen gek bedrag, zo lijkt het.

Je moet bij Milano altijd wel opletten, maar zij noemen het in ieder geval een JCW uitvoering.... Men mag dat een scherpe prijs noemen voor een Works/R53 lijkt mij.

Te vinden op Milano.nl, onder "overig aanbod" of zoiets.
iDarkDesign
Transformer

26 mei 2010, 17:36

Ik kan hem niet vinden.

iDD
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mei 2010, 18:01

www.milano.nl
Occasions
overige merken
4e van onderen.

Er zit geen alfabetische volgorde in hun voorraadoverzicht, want Peugeot komt voor Mini.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2010, 18:27

Zo op de foto's lijkt het een erg mooie en complete MINI voor een scherpe prijs en met een nette kilometerstand. Hij heeft in ieder geval wel een Works-uitlaat, maar je kan o.b.v. deze foto's niet met zekerheid zeggen of de complete Works-kit erop zit. Dan zou er ook een certificaat van JCW bij moeten zitten.

Je was er zelf zo te zien wel van op de hoogte, maar op internet doen wel wat dubieuze verhalen over Milano de ronde. Misschien is deze auto best het bekijken waard, maar ik zou wel heel goed nakijken of alle boekjes aanwezig en ingevuld zijn en of de kilometerstand 100% waterdicht is. Een aankoopkeuring lijkt me ook zeker geen overbodige luxe. Als er ook maar een kleine twijfel is, zou ik er met een grote boog omheen lopen en verder zoeken naar een nette en eerlijke R50/53. Anders zou deze scherp geprijsde MINI nog wel eens heel duur kunnen worden. Succes!
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2010, 18:38

Dit lijkt me trouwens ook een mooie en scherp geprijsde Cooper S Chili met een keurige kilometerstand. Staat bij de BMW-dealer in Alkmaar, gevoelsmatig toch een wat betrouwbaarder adres:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2hk3zx2psjs
Afbeelding
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mei 2010, 18:45

Dank voor het meedenken jongens, kom maar door met meer tips.

@quattro: Beek is mij welbekend, Klaas heeft 3 andere auto's voor mij "gedaan", waaronder mijn 2 quattros. Toevallig blijkt nu dat ze zich inmiddels op een zeer commerciele wijze op Mini hebben gegooid. Ik vond Beek altijd al een prima tent, zo te zien is dat nog steeds zo.

@Ivo: het kan gewoon wel kloppen maar het is niet Milano's core business, dus scherp prijzen en snel er van af. Als iemand nou bij hen een JCW heeft ingeruild voor een TT of A3 quattro of zo. Ze hadden zelfs een 147 GTA onlangs, dat zou ook een JCW rijder wel passen. Die R53 in Alkmaar is ook niet slecht geprijsd, en 6 maanden BOVAG van de dealer is toch wel ergens "lekker". Zij vinden blijkbaar de auto in ieder geval te goed om door te stoten naar de handel... Echter wat een lelijk dak en spiegels.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 mei 2010, 19:07

Welkom en succes met de zoektocht.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2010, 19:19

feddomw schreef:Echter wat een lelijk dak en spiegels.
Het zal misschien niet ieders smaak zijn (ik vind het wel gaaf staan bij een zwarte), maar het dak is een sticker (is dus gewoon te verwijderen) en de spiegelkappen zijn makkelijk te vervangen door witte exemplaren.
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”