Beschikbaarheid JCW-Aero kit

deniax
One wheel wonder
One wheel wonder

Beschikbaarheid JCW-Aero kit

03 jun 2010, 13:01

Hallo,

Ik ben van plan om de 2011 versie van de JCW (cabrio) te kopen.
Nu bekend is geworden dat de JCW versie van die luchtinlaten krijgt voor de koeling van de remmen en dient dan, neem ik aan, de JCW-Aero kit aangepast te worden op dit model.

Hoe zat het met de vorige fabrieks JCW-Aero kit, was deze direct na het verschijnen van de JCW uitgekomen?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2010, 13:08

De JCW Aero is vorig jaar ergens lichtjes gewijzigd.

De lippen onderaan de bumper zijn ietsjes aggressiever en de luchtinlaten waren beschikbaar.

Ik ben er 100% zeker van dat, als je het liever niet hebt, de luchtinlaten te verwijderen zijn en de grille zonder inlaten beschikbaar is.
Maar ik vermoed dat de JCW met JCW Aero de luchtinlaten krijgt.

Ik snap verder je vraag niet goed :D
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder

03 jun 2010, 13:14

Wat ik bedoel is dat de 2011 JCW versie van die extra grote luchtinlaten krijgt zodat de remmen goed gekoeld worden. Dit is op de volgende foto erg goed te zien (foto is van de 2011 Cooper S).

Afbeelding

Door die nieuwe inlaten zal (denk ik :) ) Mini een nieuw JCW-kit uitbrengen die ook deze aanpassingen heeft, alleen ben ik onzeker of die kits direct aanwezig zijn bij zo'n model refresh of niet. Als dit in het verleden wel is geweest, dan ga ik er ook van uit dat het met het nieuwe model ook zo is.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2010, 13:39

Ha, juist.. De 2011..

De huidige JCW kit heeft al de mogelijkheid tot luchtinlaten voor de remmen dus ik denk niet dat die wordt herzien..

En de JCW zal wrs pas eind 2011 worden gereviseerd (op motorisch vlak, toch..)
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder

03 jun 2010, 13:44

GeoBem007 schreef:Ha, juist.. De 2011..

De huidige JCW kit heeft al de mogelijkheid tot luchtinlaten voor de remmen dus ik denk niet dat die wordt herzien..
En de JCW zal wrs pas eind 2011 worden gereviseerd (op motorisch vlak, toch..)
Het is bekend geworden dat juist op motorisch vlak de 2011 JCW niet aangepast gaat worden. Hij krijgt alleen een rood dak en als je de zwarte lounge besteld, krijg je rode stiksels, net als de JCW WC50 editie heeft. Daarbij is hij in september al bij de dealer en rond aug/sep wil ik ook een nieuwe auto kopen, dus komt dat mooi uit ;)
Bron: http://www.motoringfile.com/2010/06/02/ ... increases/

Overigens is het dan wel weer goed nieuws dat de huidige JCW kit al die luchtinlaten heeft en hij waarschijnlijk niet herzien wordt!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2010, 13:54

Heb dat artikel idd ook gelezen, heb er wat snel doorgelezen..

Ben een beetje in de war met dat gehele 2011 gedoe doordat de US er een verschillende kijk op heeft.
Auto's gelanceerd in Q4 van jaar X krijgt toegewezen dat het een model van het jaar X+1 is..

Goed, gereviseerde MINI komt inderdaad in september bij de dealer..

Ergens wel nieuwsgierig of ze iets gaan veranderen aan de JCW kit, maar dat zal niet.

Het is wel jammer dat ze de VANOS niet gaan toepassen op de JCW.. Krijgen ze meer vermogen en betere uitstoot/verbruik mee..

Terug naar “Exterieur”