Brandstof verbruik Dooper
- bluebanana
- Leerling Mini lid
Bericht
Even een updatetje, naargelang ik meer en meer rijd, lijkt het verbruik inderdaad te dalen. Laatste tank was 6.2l/100km en daarmee had ik vrij wild gereden. Met deze tank ben ik heel goed bezig, ik heb een 4,3l/100km op de boordcomputer gekregen na 360km al
. Ik moet er wel rustig voor rijden, en het meeste is autosnelweg...

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
ola, mooi.
Ik heb nu gemiddeld 5.0l/100km over een paar duizend kilometers al. Ik hou me rustig, gewoon rustig, geen opa rijstijl. Minder dan dit krijg ik er niet uit. Ik doe niet zoveel lange stukken snelweg, werk ligt maar 11km ver. In het weekend kan er al eens een langere rit van af, uiteindelijk gaan er per jaar een 22 a 25000km op.
Ik heb nu gemiddeld 5.0l/100km over een paar duizend kilometers al. Ik hou me rustig, gewoon rustig, geen opa rijstijl. Minder dan dit krijg ik er niet uit. Ik doe niet zoveel lange stukken snelweg, werk ligt maar 11km ver. In het weekend kan er al eens een langere rit van af, uiteindelijk gaan er per jaar een 22 a 25000km op.
- Skip
- Mod virus alert!
Bericht
Maar goed, de snelwegen zitten zo vol, dat ik niet eens de kans krijg om een keer pedal-2-the-metal gas te geven en mocht het gebeuren, daarna weer vol in de ankers..
Wel goed voor je verbruik
Haha, is zeker een verschil !GeoBem007 schreef:Ik krijg'm toch niet gemakkelijk onder de 6.6
We zullen zien in de toekomst, mijn rijstijl is ondertussen al een tikkie rustiger dan pakweg een jaar geleden. Maar ik rij vnl uitsluitend stad en soms wat meer 'buiten de stad'..

- lombardi
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
als ik normaal rij, haal ik toch wel 4.4 -4.6l voor, als ik de autostrade doe is het naar de vaantjes
aan 130 op de autostrade haal ik 5 tot 5.5l, maarja wie doet er nu 130
heb toch eens gekeken bij 200km/h en dan was het ergens rond de 14 geloof ik

aan 130 op de autostrade haal ik 5 tot 5.5l, maarja wie doet er nu 130

heb toch eens gekeken bij 200km/h en dan was het ergens rond de 14 geloof ik

- bluebanana
- Leerling Mini lid
Bericht
Vorige tank dus 4.0l op de boordcomputer, 5.8l/100km in real life, toch wel grote afwijking precies
, maar ja toch goed op weg
. Op deze tank staat er 3.7l/100km voorlopig op de teller, 130km gereden

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo even wat zitten grasduinen hier, maar ik heb toch even een vraag..
ik rijd mijn Diesel via een leasemaatschappij en heb nu (na ruim een jaar) een bericht gehad dat mijn brandstofverbruik te hoog zou zijn.
Zij gooien het op 65% teveel aan verbruik.
Als ik dus ga rekenen naar wat ik verbruik en wat zij dan aan zouden moeten houden, gaan zij blijkbaar uit van het boekje. Ofwel, de 3,6l/100km.
Persoonlijk vind ik dat vreemd, want dat haal ik bij lange na niet!
Wellicht heb ik een wat zware voet en de ritten in Duitsland zullen zeker niet mee helpen, maar om nu uit te gaan van het boekje, terwijl ik hier overal lees dat het verbruik tussen 4,5 en 6 ligt (soms zelfs hoger), vind ik op z'n zachtst gezegd absurd.
Hoe is jullie ervaring daarmee? (de leaserijders dan....)
Ik moet van mijn baas gaan verklaren waarom mijn verbruik zo veel afwijkt van wat de auto zou moeten doen.
in mijn optiek zou een leasemij moeten kijken naar het gemiddeld verbruik van alle MINI Diesels, en nou kan ik mij niet voorstellen dat de gemiddelde leaserijder erop zit te letten wat hij verbruikt en of hij wel aan het boekje voldoet.....
ik rijd mijn Diesel via een leasemaatschappij en heb nu (na ruim een jaar) een bericht gehad dat mijn brandstofverbruik te hoog zou zijn.
Zij gooien het op 65% teveel aan verbruik.
Als ik dus ga rekenen naar wat ik verbruik en wat zij dan aan zouden moeten houden, gaan zij blijkbaar uit van het boekje. Ofwel, de 3,6l/100km.
Persoonlijk vind ik dat vreemd, want dat haal ik bij lange na niet!
Wellicht heb ik een wat zware voet en de ritten in Duitsland zullen zeker niet mee helpen, maar om nu uit te gaan van het boekje, terwijl ik hier overal lees dat het verbruik tussen 4,5 en 6 ligt (soms zelfs hoger), vind ik op z'n zachtst gezegd absurd.
Hoe is jullie ervaring daarmee? (de leaserijders dan....)
Ik moet van mijn baas gaan verklaren waarom mijn verbruik zo veel afwijkt van wat de auto zou moeten doen.
in mijn optiek zou een leasemij moeten kijken naar het gemiddeld verbruik van alle MINI Diesels, en nou kan ik mij niet voorstellen dat de gemiddelde leaserijder erop zit te letten wat hij verbruikt en of hij wel aan het boekje voldoet.....

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Geef ook als argument aan dat verbruik gemeten wordt op vlakke wegen en de wegen in Dld zijn niet bepaald vlak.
Bye bye bye MINI
Dat wordt een Bluemotion!
Bye bye bye MINI
Dat wordt een Bluemotion!

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
niks geen bluemotion!
ik heb al laten doorgeven dat ik sinds november nieuwe injectoren heb gekregen, dus ze gaan nu een nieuw onzoek starten ofzo...
ik heb al laten doorgeven dat ik sinds november nieuwe injectoren heb gekregen, dus ze gaan nu een nieuw onzoek starten ofzo...

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk hier eens, daar vind je het werkelijke verbruik van TravelCard gebruikers: http://www.werkelijkverbruik.nl/
- YorkPower
- Be Mini
Bericht
Mijn gemiddelde zit rond de 6.1... One D niet gechipt... Ik doe wel redelijk wat stad en ook veel file.. Ik probeer de MINI wel 2x per week minstens 20 min autosnelweg te gunnen maar euh.. kijk eens op www.spritmonitor.de
Daar zit ik bij de meest verbruikende MINI diesels maar onder de 5 zijn er ook maar weinig...
Daar zit ik bij de meest verbruikende MINI diesels maar onder de 5 zijn er ook maar weinig...
York - Power :: De Rode Raket

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors