Clubhouse Clubman - Foto's.

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Clubhouse
Garlic Chef

10 jun 2010, 15:44

MiniBeardie XL schreef:Slechts 1 keer gezien dat ie bij mij opliep naar 110 graden. Als waarschuwing begon de verlichting in de meter te knipperen.

Toen me dat op viel sloeg ook gelijk de koelfan aan en zakte de temperatuur weer naar 105 graden (is 220 graden Fahrenheit).
Heb jij enig idee waar jouw sensor zit?

Ik merk toch een verschil in meting. :shock: Dat is waarschijnlijk omdat mijn senor in de koelwaterdarm zit.

Gisteren getest bij de dealer. Uitlezing sleutel was 101°c en meter duidde 200°f aan.
Ook de test gedaan wanneer de blazer aansloeg en dat was op 220°f of 105 °c.

Dus verschil in meting komt omdat die plaats vind in het motorblok en niet er buiten. Juist? :roll: Of ben ik fout?
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2010, 15:51

oei wat dik, mooi hoor, vind de witte verlichting t mooist passen!!

jj
Clubhouse
Garlic Chef

10 jun 2010, 15:55

JunkyXL schreef:oei wat dik, mooi hoor, vind de witte verlichting t mooist passen!!

jj
Witte verlichting is overdag echt :shock :icon_top:

Amber is zachter bij avondlicht. 8)
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2010, 16:36

Clubhouse schreef:Heb jij enig idee waar jouw sensor zit?

Ik merk toch een verschil in meting. :shock: Dat is waarschijnlijk omdat mijn senor in de koelwaterdarm zit.

Gisteren getest bij de dealer. Uitlezing sleutel was 101°c en meter duidde 200°f aan.
Ook de test gedaan wanneer de blazer aansloeg en dat was op 220°f of 105 °c.

Dus verschil in meting komt omdat die plaats vind in het motorblok en niet er buiten. Juist? :roll: Of ben ik fout?
Sensor zit op ongeveer dezelfde plek (in de koelvloeistofslang tussen radiateur en motorblok).

Waarden gecontroleerd met die van de OBD (met laptop bij Beek). Metertje liep bij het opwarmen iets achter op de OBD, maar gaf uiteindelijk wel dezelfde waarde aan. Ik weet niet waar de OBD de temperatuur meet, kan in het blok zijn of in de radiateur.

Ik zag in het topic van William Blake dat je via een omweg de boordcomputur ook de koelvloeistoftemperatuur kan laten weergeven.
Ook hij had als waarden 105 graden C als de motor op temperatuur is en als maximum 109 graden.
Clubhouse
Garlic Chef

11 jun 2010, 05:21

MiniBeardie XL schreef: Ik zag in het topic van William Blake dat je via een omweg de boordcomputur ook de koelvloeistoftemperatuur kan laten weergeven.
Ook hij had als waarden 105 graden C als de motor op temperatuur is en als maximum 109 graden.
Ja maar ik denk dat de bc de temperatuur ook meet in het blok.
Aangezien de sleutel de info ook uit de bc haalt. :?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2010, 18:35

bedrijfstemp. is 105 graden celcius. Ik heb een tijdje rondgereden met een Scangauge II en die leest de waardes vanaf de OBD-poort, dus dat zijn de waardes die de auto zelf leest. Fan sloeg aan bij 109 graden als ik me niet vergis..(weet het niet zeker, die 105 graden wel :wink: )
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

12 jun 2010, 09:51

Ik heb de indruk dat bij jullie de bedrijfstemp hoger ligt dan bij mij! :shock:
Temp schommelt tussen de 89°c & 91°c tijdens het rijden. Bij stilstand (stationair) loopt ze op tot 96°c.
Het kleine verschil in meting zit volgens mij dat de bc het uitleest in de OBD poort en niet rechtstreeks in de koelslang of radiator.
De warmte van het motorblok (olie) zal hier een rol in meespelen en dat zal het verschil maken.
Want eerlijk gezegd 105°c is dat voor normale bedrijftemp niet wat aan de hoge kant? :s :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 10:40

nee hoor, koelsysteem staat onder druk, dus kookpunt ligt hoger.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

12 jun 2010, 13:00

mushrop schreef:nee hoor, koelsysteem staat onder druk, dus kookpunt ligt hoger.
Is het verschil dan te wijten omdat de bc de meting doet aan de OBD poort en mijn senor in de koelwaterslang? :roll:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 13:58

Ik heb werkelijk geen idee Patrick. Het lijkt me uit de verschillen in temperatuur dat het idd aan de plaats van meting ligt. Maar wat dan de juiste waarde is weet ik ook niet. De temperatuur die je vanaf de OBD-poort leest, is dezelfde waarde die de motor leest en gebruikt, dus het lijkt me dat die 105 graden de "werktemperatuur" is.

Maar dat is puur gebaseerd op mijn beperkte technische kennis, dus pin me d'er niet op vast.... :lol:

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

12 jun 2010, 16:55

Btw wat vind je ervan! 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2010, 17:54

verrek, had ik dat nog helemaal niet gezegd?... :oops:

Vind het COOL natuurlijk, alhoewel ik het wel jammer vind dat de temp in Fahrenheit wordt aangegeven. Maar da's een kwestie van wennen. :icon_top:

Afbeelding
Clubhouse
Garlic Chef

13 jun 2010, 17:38

Ik vind het ook jammer dat het in °f ipv °c :oops: maar dat went wel.
Maar het positieve is dat ik mijn brein nog wat kan trainen voor het om te rekenen. :lachuh
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2010, 18:02

:lol:

-32 * 5 / 9

Doe jij dat een hele tijd? :P
Clubhouse
Garlic Chef

13 jun 2010, 18:08

GeoBem007 schreef::lol:

-32 * 5 / 9