De prijsstijging zal vast een reden hebben.
Ik denk dat ze zich wellicht verkeken hebben en dat ze toch wel meer werk / kosten aan de verschillende beurten gehad hebben.
Of de lagere prijs de eerste maanden was een promotieprijs?
Grote beurt Dilemma: Dealer vs Beek
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Niet iedere BMW-dealer is hetzelfde ... Je kan eigenlijk niet spreken van dé dealer. Ik ben over de mijne erg tevreden en die is zeker ook erg eerlijk.
Helaas heb ik ook andere ervaringen bij een andere dealer ... regelrechte afzetters ... Lastig hoor die stelling!
Bovendien in de randstad kies je wat makkelijker voor een alternatief, Beek dus, dan als je aan de andere kant van het land woont.
Helaas heb ik ook andere ervaringen bij een andere dealer ... regelrechte afzetters ... Lastig hoor die stelling!
Bovendien in de randstad kies je wat makkelijker voor een alternatief, Beek dus, dan als je aan de andere kant van het land woont.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als de dealer dan per saldo goedkoper is en zo'n 100 KM dichterbij wordt dat hem gewoon. Heb begrepen dat je de auto toch wel een dag moet achterlaten, neem aan dat dit bij beek niet anders zal zijn?? Dan moet ik ook nog vervoer heen/terug regelen... dan tikken de KM's en dus de (extra)kosten wel aan voor een beurtje
Conclusie: Beek, regel 's ff een vestiging in het midden des lands
Overigens wel toevallig dat de prijs nagenoeg gelijk wordt getrokken sinds het bestaan van dit topic
Alles op een rij:
Grote beurt Beek: 459,-
Grote beurt Dealer: 450,-
uurloon Beek: 90,-
Uurloon dealer: 96,-
Prijzen onderdelen: Gelijk
Dat is dus ook mijn punt. Beek leek interessant gezien de ervaringen hier en daarbij het prijsverschil van toen 130,-. Nu is beek iets duurder, slechts 9 euro voor eenzelfde beurt door de dealer (uurloon wat 90 bij beek is vs 96 bij de dealer doet er in dit geval niet toe aangezien er bij beide voor de grote beurt (inspectie 2, whatever) 1 tarief wordt gerekend en dat is 450 dealer vs 459 beek)Door schreef:Niet iedere BMW-dealer is hetzelfde ... Je kan eigenlijk niet spreken van dé dealer. Ik ben over de mijne erg tevreden en die is zeker ook erg eerlijk.
Helaas heb ik ook andere ervaringen bij een andere dealer ... regelrechte afzetters ... Lastig hoor die stelling!
Bovendien in de randstad kies je wat makkelijker voor een alternatief, Beek dus, dan als je aan de andere kant van het land woont.
Als de dealer dan per saldo goedkoper is en zo'n 100 KM dichterbij wordt dat hem gewoon. Heb begrepen dat je de auto toch wel een dag moet achterlaten, neem aan dat dit bij beek niet anders zal zijn?? Dan moet ik ook nog vervoer heen/terug regelen... dan tikken de KM's en dus de (extra)kosten wel aan voor een beurtje

Conclusie: Beek, regel 's ff een vestiging in het midden des lands

Overigens wel toevallig dat de prijs nagenoeg gelijk wordt getrokken sinds het bestaan van dit topic

Alles op een rij:
Grote beurt Beek: 459,-
Grote beurt Dealer: 450,-
uurloon Beek: 90,-
Uurloon dealer: 96,-
Prijzen onderdelen: Gelijk
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Zo toevallig is dat niet hoor, (prijzen zijn niet nav dit topic aangepast) als je ziet dat de dealer honderden auto's per maand "doen" en Beek natuurlijk een stuk minder. De goede en ervaren monteurs die je bij Beek krijgt, zijn niet zo vanzelfsprekend bij de gemiddelde dealer, dus eigenlijk betaal je bij de dealer veel te veel voor de niet altijd goede kennis en service 
Bij Beek betaald je inmiddels inderdaad een volwassen uurtarief, maar dat komt omdat de vorige marges erg laag waren en ook Klaas en zn vrouw willen beleg op het brood.
Het idee dat bij Beek alles maar goedkoop moet, maar wel tegen een betere, snellere, vaak meer eerlijke manier en waar gezelligheid en openheid voorop staan is gewoon niet te handhaven...
Je "moet" dus voornamelijk naar Beek voor de service, de kundigheid, gezelligheid en de passie waarmee ze zaken doen, en niet omdat het per definitie goedkoper is

Bij Beek betaald je inmiddels inderdaad een volwassen uurtarief, maar dat komt omdat de vorige marges erg laag waren en ook Klaas en zn vrouw willen beleg op het brood.
Het idee dat bij Beek alles maar goedkoop moet, maar wel tegen een betere, snellere, vaak meer eerlijke manier en waar gezelligheid en openheid voorop staan is gewoon niet te handhaven...
Je "moet" dus voornamelijk naar Beek voor de service, de kundigheid, gezelligheid en de passie waarmee ze zaken doen, en niet omdat het per definitie goedkoper is

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
ik betaal liever iets meer voor kwaliteit, dus Beek hoeft voor mij niet een goedkoop adresje te zijn. Kan het ook niet lang goed blijven gaan natuurlijk.
Maar zolang mijn wagen in de garantie zit gaat 'ie naar de dealer en daarnaast ben ik ook erg teverden over Van Poelgeest. Voor het meer specialistische gebeuren ga ik natuurlijk naar mn vrienden in Den Haag.
Maar zolang mijn wagen in de garantie zit gaat 'ie naar de dealer en daarnaast ben ik ook erg teverden over Van Poelgeest. Voor het meer specialistische gebeuren ga ik natuurlijk naar mn vrienden in Den Haag.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- dragons1986
- Nieuwsgierig
- Locatie: haarlem
Bericht
ik was vandaag ff bij de dealer voor een grote beurt en ja zo als al werd gezegt op zulke dingen moet je niet bezuinigen maar 529 euro excl btw vind ik toch wel erg duur denk dat ik dan maar is een keer met van beek contact moet opnemen
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welke dealer is dat dan??! Is ook weer een groot verschil t.o.v. de dealer waar ik geweest ben... prijzen, prijzen prijzen....dragons1986 schreef:ik was vandaag ff bij de dealer voor een grote beurt en ja zo als al werd gezegt op zulke dingen moet je niet bezuinigen maar 529 euro excl btw vind ik toch wel erg duur denk dat ik dan maar is een keer met van beek contact moet opnemen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors